SuC Sundsvall blockerad

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sjobelar
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 06 nov 2014 13:55
Ort: Trångsund

SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Sjobelar »

3 av 6 laddare blockerade av 2 släp och 2 gasolskåp. Såg likadant ut i torsdagsBild
Användarvisningsbild
Robin
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 27 sep 2015 22:41
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Robin »

Blev positivt överraskad i onsdags, var "bara" gasolskåpet som blockerade då. Igår var det precis lika illa som på din bild...
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av bylund »

Och de hade lovat att flytta på det för två veckor sedan sades det:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 90#p110680
TiborBlomhall skrev:
Jojje167 skrev:
Bild
Jag har kontaktat Tesla och de hälsar att: "Vi har ringt OKQ8 och det var någon som ställt de där tillfälligt för att de håller på att gräva om på den plats där gasolen brukar stå. De kommer att ringa en krankille på måndag som kan komma och flytta dessa för det fanns ingen tillgänglig nu i helgen."
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av bylund »

Även om det väl egentligen är två laddare som är blockerade, släpet längst till höger blockerar väl inget?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4342
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av dstr »

bylund skrev:
Även om det väl egentligen är två laddare som är blockerade, släpet längst till höger blockerar väl inget?
Med summon så kan man ju backa intill bilen. Dock så lutar det ju nerför där. Bara att släppa handbromsen på släpen... problem solved.
Användarvisningsbild
peterh
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 dec 2015 20:07
Ort: Älvkarleby

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av peterh »

Nu fixat efter att min bror som har sin S85 där uppe gick och styrde upp med OK butiken.

Tesla får designa om laddstationen och bygga in röd LED projicering i laddstolpen som belyser området framför laddstationen så förstår man nog mer att där är fel att stå... Då kommer ju inte någon fossilare eller annat suspekt att gå in i den röda zonen.. Det patentet bjuder jag på :)
-17 Model X100D alla options.
-16 P90DL med extra allt
-14 S85 19" svart, luftfj, teknik, pano, HiFi, vinterp
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av mati »

Nä, jag har ett bättre förslag. Fallgrop kallas min uppfinning. En ice-sensor känner av vad det är som står på rutan. Är det ingen Tesla, hejdå... Under varje SuC kan det finnas en återvinningsmaskin som omedelbart tar hand om skrotet. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Foluke »

mati skrev:
Nä, jag har ett bättre förslag. Fallgrop kallas min uppfinning. En ice-sensor känner av vad det är som står på rutan. Är det ingen Tesla, hejdå... Under varje SuC kan det finnas en återvinningsmaskin som omedelbart tar hand om skrotet. ;)
Nu börjar det likna något!
Model S P85D,
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av lator »

mati skrev:
Nä, jag har ett bättre förslag. Fallgrop kallas min uppfinning. En ice-sensor känner av vad det är som står på rutan. Är det ingen Tesla, hejdå... Under varje SuC kan det finnas en återvinningsmaskin som omedelbart tar hand om skrotet. ;)
Hoppas att den är utrustad med sensorer för livsformer. Kan bli svårt att förklara den plötsliga befolkningsminskningen annars.. :o
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av mati »

Nja, jag skulle eventuellt kunna tänka mig att inkludera en sådan sensor i min fina uppfinning. Det kan inkluderas ett varningsljud som ger ice:aren en tidsmarginal på några sekunder för att lämna bilen. Oskyldiga medpassagerare och husdjur måste dock kunna klara sig utan problem. Jag får fundera lite på det... :roll:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Bod »

Kan man inte göra så att fossilet först bara sjunker ca 30 cm och stannar där i ca 1 minut för att människor och djur ska hinna ta sig ur och kunna klättra upp. Dock tillräckligt djupt så att fordonet eller vad det må vara inte kan tas därifrån innan det slutliga droppet.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av e5m1r »

Om vi återgår till nåt mer seriöst så skulle man faktiskt kunna ha en bom dom identifierar en tesla och lyfter för smidig parkering
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av bylund »

Fast problemet med det är ju att markägaren vill kunna använda marken till annat än just Teslaladdning vid behov. Om tre teslaladdare är lediga, men inga andra parkeringsplatser vill ju en restaurangägare inte avvisa en kund som kommer i en Leaf.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av mati »

Fast en Leaf kan per definition inte ice:a en laddare. Det är bara en mycket olycklig omständighet att det inte går att ladda en Leaf (eller valfri annan elbil) på en SuC.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 17 jun 2016 23:31
Ort: Sundsvall

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Jmn »

Sjobelar skrev:
3 av 6 laddare blockerade av 2 släp och 2 gasolskåp. Såg likadant ut i torsdagsBild
Sätt ut så där ett bra tag i olika konstellationer. Trodde först att det var min bil på bilden då jag laddade på exakt samma plats och det såg ut på det sättet i söndags em.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare
Inlägg: 332
Blev medlem: 03 apr 2016 12:58
Ort: Sundsvall

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Jojje167 »

2016-09-27 15.46.55.jpg
Ordningen återställd
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Tars »

Härligt att se, men otroligt tråkigt att det har tagit så lång tid


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare
Inlägg: 332
Blev medlem: 03 apr 2016 12:58
Ort: Sundsvall

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Jojje167 »

20161006_155026.jpg
Fantastiskt många nya plug-in bilar i Sundsvall
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Kirre »

Jojje167 skrev:
20161006_155026.jpg
Fantastiskt många nya plug-in bilar i Sundsvall
Undrar vad snitt-wh/km ligger på den där Hummern och tar man sig verkligen mellan två SuC med den? ;)
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av bylund »

De två bilarna till höger följer i all fall skyltarnas bokstav (om de inte parkerar mer än 45 min såklart), även om deras beteende med förbränningsmotorbilar på laddplatser naturligtvis är moraliskt förkastligt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av bat »

Jag tycker Hummer ägaren har parkerat ungefär som förväntar sig att en Hummer ägare ska parkera...
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Tars »

Jojje167 skrev:
20161006_155026.jpg
Fantastiskt många nya plug-in bilar i Sundsvall
Ser jag en fossil bil parkera på en dedikerad laddruta, så tar jag fram bogserlinan.


Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare
Inlägg: 332
Blev medlem: 03 apr 2016 12:58
Ort: Sundsvall

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av Jojje167 »

20161013_095859.jpg
:roll:
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av bylund »

Tyckte de inte att de hade plats för en superladdarstation, för att de måste förvara allehanda gasolskåp och kärror där, så kan man ju tycka att de skulle tänkt på det innan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: SuC Sundsvall blockerad

Inlägg av lator »

Är det bara i Sundsvall som detta problem finns? Jag har ju sett liknande fenomen på Chademo-platser...
DSC_0051.JPG
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Skriv svar