Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vulgarsonic »

Beställde 15.5 och levererad idag.
Vit/svart LR AWD med drag.
Hittade inga fel förutom att förardörren behöver stängas med lite mer kraft än övriga dörrar.

En sak jag inte sett nån nämna dock, jag frågade om usb-kablarna till mittkonsolen och Tesla personalen sa att de inte ingår längre utan "kanske" kan köpas separat senare....
Snikigt men inte förvånad.
Användarvisningsbild
Calder
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 16 jun 2018 21:11
Ort: Hörby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Calder »

Bjelke skrev:
Calder skrev:
Beställd 25/4 och leverans 29/6 i Malmö. Röd/vit AWD med drag.

När är senaste tidpunkten man kan betala kontantdelen, om man mailar över skärmdump på betalning?
Har nämligen en stor del av kontantdelen i aktier, och vill sälja dom så sent som möjligt nu när det går upp igen... ;)
Jag betalde dagen före vid lunchtid :)
Ok, låter bra! :D
Användarvisningsbild
Spyder
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 sep 2014 20:10
Ort: Västerbotten

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spyder »

Vulgarsonic skrev:
Beställde 15.5 och levererad idag.
Vit/svart LR AWD med drag.
Hittade inga fel förutom att förardörren behöver stängas med lite mer kraft än övriga dörrar.

En sak jag inte sett nån nämna dock, jag frågade om usb-kablarna till mittkonsolen och Tesla personalen sa att de inte ingår längre utan "kanske" kan köpas separat senare....
Snikigt men inte förvånad.
Du menar de till telefonerna, de ingick i alla fall för två veckor sedan.
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 jun 2019 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ville9 »

fanns det ngn checklista på saker som är bra att lämna på/kolla igenom vid leverans?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
Spyder
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 sep 2014 20:10
Ort: Västerbotten

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spyder »

Det verkar ha registrerats ca 170 st nya 3or nu.
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 nov 2018 18:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bejje »

Vulgarsonic skrev:
Beställde 15.5 och levererad idag.
Vit/svart LR AWD med drag.
Hittade inga fel förutom att förardörren behöver stängas med lite mer kraft än övriga dörrar.

En sak jag inte sett nån nämna dock, jag frågade om usb-kablarna till mittkonsolen och Tesla personalen sa att de inte ingår längre utan "kanske" kan köpas separat senare....
Snikigt men inte förvånad.
Kul, grattis till bilen!!
Småsnålt att plocka bort kablarna men förståeligt så flera säkert skickades med i onödan.

Däremot är det anmärkningsvärt tycker jag att de inte har dem tillgängliga vid sidan om för försäljning istället.
Är det "första bästa" vinklade lightning kontakt som passar eller vad är det man behöver till en iPhone?

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!

26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 15 sep 2018 08:21
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jjonas »

Spyder skrev:
Det verkar ha registrerats ca 170 st nya 3or nu.
Inkl 8 st SR+!
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
Weasel
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 mar 2019 19:30
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Weasel »

Jjonas skrev:
Spyder skrev:
Det verkar ha registrerats ca 170 st nya 3or nu.
Inkl 8 st SR+!
Vart ser ni denna info? :?:
Användarvisningsbild
uppsalatesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 jun 2019 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uppsalatesla »

Då fick man ett sms:
På grund av förseningar i registreringsprocessen behöver vi dessvärre boka om din Model 3-leverans till 26/6 kl. 10:00 i Stockholm. Vi ber om ursäkt för besväret.

Från början skulle den levereras 24/6, men den som väntar på nåt gott :)
Solid Black Model 3 LR AWD, svart interiör
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vulgarsonic »

Bejje skrev:
Vulgarsonic skrev:
Beställde 15.5 och levererad idag.
Vit/svart LR AWD med drag.
Hittade inga fel förutom att förardörren behöver stängas med lite mer kraft än övriga dörrar.

En sak jag inte sett nån nämna dock, jag frågade om usb-kablarna till mittkonsolen och Tesla personalen sa att de inte ingår längre utan "kanske" kan köpas separat senare....
Snikigt men inte förvånad.
Kul, grattis till bilen!!
Småsnålt att plocka bort kablarna men förståeligt så flera säkert skickades med i onödan.

Däremot är det anmärkningsvärt tycker jag att de inte har dem tillgängliga vid sidan om för försäljning istället.
Är det "första bästa" vinklade lightning kontakt som passar eller vad är det man behöver till en iPhone?
Tackar
90 grader vinkel är nog det optimala, skall se om det även fungerar med en "kortare" rak
Användarvisningsbild
Dr_bus
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 16 apr 2016 13:09
Ort: Örebro

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dr_bus »

Och nu kom ett SMS till mig om ombokning till 26/6 dessvärre kan jag inte hämta upp bilen den dagen .Vilket är bästa tel-nummer till leveransavdelningen i Trosta?
Beställt en Model 3 SR+ ,2019-04-15, Levererad, 2019-06-22. Såld 2021-09-07.
Beställt en Model 3 LR, 2021-08-12, Levererad, 2021-09-24
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walker »

Vulgarsonic skrev:
Beställde 15.5 och levererad idag.
Vit/svart LR AWD med drag.
Hittade inga fel förutom att förardörren behöver stängas med lite mer kraft än övriga dörrar.

En sak jag inte sett nån nämna dock, jag frågade om usb-kablarna till mittkonsolen och Tesla personalen sa att de inte ingår längre utan "kanske" kan köpas separat senare....
Snikigt men inte förvånad.
Jag fick aldrig med några kablar öht.
Leverans 29/3
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walker »

Dr_bus skrev:
Och nu kom ett SMS till mig om ombokning till 26/6 dessvärre kan jag inte hämta upp bilen den dagen .Vilket är bästa tel-nummer till leveransavdelningen i Trosta?
Du har pm
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Vikan
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 mar 2019 14:24
Ort: Saltsjö-boo

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vikan »

Dr_bus skrev:
Och nu kom ett SMS till mig om ombokning till 26/6 dessvärre kan jag inte hämta upp bilen den dagen .Vilket är bästa tel-nummer till leveransavdelningen i Trosta?
Samma här men det var väntat.

Däremot helt värdelöst att hämta den när det är tjänstebil och få betala förmånsvärde för hela månaden... Finns någon kreativ lösning på det?
Användarvisningsbild
MartinGBG
Teslaägare
Inlägg: 110
Blev medlem: 05 nov 2018 10:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MartinGBG »

Vikan skrev:
Dr_bus skrev:
Och nu kom ett SMS till mig om ombokning till 26/6 dessvärre kan jag inte hämta upp bilen den dagen .Vilket är bästa tel-nummer till leveransavdelningen i Trosta?
Samma här men det var väntat.

Däremot helt värdelöst att hämta den när det är tjänstebil och få betala förmånsvärde för hela månaden... Finns någon kreativ lösning på det?
Vad jag hört så skall man betala förmånsvärde för den bil man nyttjat största delen utav månaden.
Har man då bara nyttjat Teslan i 1 vecka eller sådär har man ju inte nyttjat den mest ifall man har haft en annan förmånsbil som man betalar förmånsvärde för resterande delen utav månaden.

Har man ingen förmånsbil alls innan så tror jag dock man åker på förmånsvärdet för hela månaden :(
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14514
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Vikan skrev:
Dr_bus skrev:
Och nu kom ett SMS till mig om ombokning till 26/6 dessvärre kan jag inte hämta upp bilen den dagen .Vilket är bästa tel-nummer till leveransavdelningen i Trosta?
Samma här men det var väntat.

Däremot helt värdelöst att hämta den när det är tjänstebil och få betala förmånsvärde för hela månaden... Finns någon kreativ lösning på det?
Som sagt, ställ av den?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Vikan
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 mar 2019 14:24
Ort: Saltsjö-boo

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vikan »

taliz skrev:
Vikan skrev:
Dr_bus skrev:
Och nu kom ett SMS till mig om ombokning till 26/6 dessvärre kan jag inte hämta upp bilen den dagen .Vilket är bästa tel-nummer till leveransavdelningen i Trosta?
Samma här men det var väntat.

Däremot helt värdelöst att hämta den när det är tjänstebil och få betala förmånsvärde för hela månaden... Finns någon kreativ lösning på det?
Som sagt, ställ av den?
Verkar som en lösning. Sen sitta och spela spel i bilen :mrgreen:
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Inget sms här än men det kommer nog snart. Ändå drygt så kort inpå. Men men, det är glömt när den väl kommer. :-)
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
AVIONIX
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 31 mar 2016 08:03
Ort: Östersund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AVIONIX »

Inget SMS här heller ännu. Fick 24/6 men bokade själv om till 25/6..
Tesla Model S75D
Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai IONIQ Electric
Renault Zoe
Nissan Leaf
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av swegarm »

Ang förmånsvärde.

Så länge man inte använder den borde de va hur lugnt som helst. En bil som bara används i tjänsten ger ju noll förmån.
Företaget kan ju först ha bilen som ren företagsbil eller va de nu heter , och sedan ändra detta?
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Det verkar faktiskt såhär långt som att jag hämtar bilen imorgon kl 10.00. Men är lite rädd för att de räknar med att skyltarna anländer idag eller imorgon.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av slugger75 »

Så, då har jag hämtat min LR RWD!

Hämtade igår hos Tesla i Trosta Park. Jag fick en bra genomgång av bilen, och bad sedan om några minuter själv att titta igenom allt. Det mesta såg bra ut, men jag hittade några minimala repor på mittkonsolen som de polerade bort. Även några klisterrester fanns på utsidan av bilen, vid höger stänkskärm. Det fick de också bort. Laddsladden (UMC?) som låg i bilen hade amerikanskt uttag, så den fick de byta. Sladdar för laddning av mobiltelefon fanns med, men Tesla-killen sa att de inte brukade följa med längre.

Jag hade innan i min mailkonversation med Tesla bett om att få åtminstone 50-60% i batteriet, och blev då lovad att det alltid var 70-90%. På plats igår var det dock bara knappt 50%, så det stämde ju inte.

Annars såg allt bra ut, och jag åkte väl iväg efter en knapp timme. Otrolig körglädje i bilen!

Dock, någon timme senare när jag kontrollerade bilen hemma och skulle fälla ner solskyddet vid passagerarplatsen så var det trasigt. Ena fästet var trasigt så det satt inte fast i taket där. :cry: Jag har bokat tid för det nu. Det ska väl ordna sig hoppas jag.

Nu är det väl också dags att lämna väntrummet här på forumet. Nu väntar jag inte längre!
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 nov 2018 18:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bejje »

ville9 skrev:
fanns det ngn checklista på saker som är bra att lämna på/kolla igenom vid leverans?
Här är en, sett flera snurra runt.
https://github.com/mykeln/teslaprep

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!

26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jeppe_E »

slugger75 skrev:

Dock, någon timme senare när jag kontrollerade bilen hemma och skulle fälla ner solskyddet vid passagerarplatsen så var det trasigt. Ena fästet var trasigt så det satt inte fast i taket där. :cry: Jag har bokat tid för det nu. Det ska väl ordna sig hoppas jag.
It's a Tesla thing... min saknade också fäste för passagerarens solskydd. Säljarens kommentar "De har haft brist i fabriken på dem" :roll:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av slugger75 »

Jeppe_E skrev:

It's a Tesla thing... min saknade också fäste för passagerarens solskydd. Säljarens kommentar "De har haft brist i fabriken på dem" :roll:
Aha! Bra att veta, tack.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Skriv svar