"T3SLA" personlig skylt
Moderator: Redaktion
Re: "T3SLA" personlig skylt
Vilken fräck formulering.
"Er ansökan är ofullständig". Taskigt att säga så när ett ords likhet med ett företagsnamn ju faktiskt är på en flytande skala.
"T3sla" är ju inte exakt samma sak som "Tesla", och jag antar att det inte står något om leetspeak i reglerna.
De kunde väl ha skrivit att: Tyvärr är ditt fräsiga namn för likt Tesla, men det kunde ju inte du veta för du visste ju inte att vi tolkar om det du skriver till leetspeak :´(
"Er ansökan är ofullständig". Taskigt att säga så när ett ords likhet med ett företagsnamn ju faktiskt är på en flytande skala.
"T3sla" är ju inte exakt samma sak som "Tesla", och jag antar att det inte står något om leetspeak i reglerna.
De kunde väl ha skrivit att: Tyvärr är ditt fräsiga namn för likt Tesla, men det kunde ju inte du veta för du visste ju inte att vi tolkar om det du skriver till leetspeak :´(
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Skriv til Tesla, dom kanske vill gokända denolza skrev:Kom ett brev från Transportstyrelsen idag. Min ansökan behöver "kompletteras"...
Där köra en bil rundt med Tesla - kanske köpt innan Tesla motors kom til.
Och det är också en Tesla med Reg. Te5la - och han har fått godkände av Tesla
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Har skickat förfrågan via My Tesla. De lovar svar inom 48h.krabbe skrev:Skriv till Tesla, dom kanske vill godkänna den.
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det finns ju flera som har skyltar med "TESLA" med, så då kanske man kan anta att Tesla ger sån tillåtelse.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
extremt många i USA som har skyltar med något som liknar Tesla på olika sätt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nu finns det ju dock inget som säger att USA hanterar varumärken i personliga skyltar på samma sätt som vi gör i Sverige.HelectriC skrev:extremt många i USA som har skyltar med något som liknar Tesla på olika sätt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Inte för att gnugga grus i såret men... http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 78#p145978olza skrev:Kom ett brev från Transportstyrelsen idag. Min ansökan behöver "kompletteras"...
Skicka ett mail till Tesla Sverige. Känslan är att de inte har något emot det och det var fullt tillräckligt för att jag skulle få ett varumärke på min bil (ingen Tesla). Jag var dock fräck och mailade till varumärkets ägare i england och fråga för att inte riskera att svenska avdelningen skulle säga nej till mig och sedan roffa åt sig skylten själv.
Jag mailade bara min Tesla försäljare och han skickade det vidare till Europa chefen i Holland.olza skrev:Har skickat förfrågan via My Tesla. De lovar svar inom 48h.krabbe skrev:Skriv till Tesla, dom kanske vill godkänna den.
Efter några dagar kom svaret "Approved" och det sände jag vidare till handläggaren på Transportstyrelsen.
Därmed var TE5LA beställd.
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
"T3SLA" personlig skylt
Och där beställdes 73S14 till min MS.... Är man IT-nerd så är man...
Undrar om Trafikverket ber mig kolla den också med Tesla?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Senast redigerad av Bonden75, redigerad totalt 1 gånger.
Wow, grattis! Grym skylt!Waxinator skrev:Jag mailade bara min Tesla försäljare och han skickade det vidare till Europa chefen i Holland.olza skrev:Har skickat förfrågan via My Tesla. De lovar svar inom 48h.krabbe skrev:Skriv till Tesla, dom kanske vill godkänna den.
Efter några dagar kom svaret "Approved" och det sände jag vidare till handläggaren på Transportstyrelsen.
Därmed var TE5LA beställd.
Rätt kul att det kostar 6200:- i Sverige medan man i England säkert får betala en halv mille för en skylt likt den du fixat

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Nej, men att Tesla skulle ha nåt emot det i Sverige känns ju långsökt om det är så många som kör runt med det i dess hemland.danni skrev:Nu finns det ju dock inget som säger att USA hanterar varumärken i personliga skyltar på samma sätt som vi gör i Sverige.HelectriC skrev:extremt många i USA som har skyltar med något som liknar Tesla på olika sätt.
Model 3-24/Polestar 3-24
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det måste väl ändå tom kunna ses som ett prejudikat typHelectriC skrev:Nej, men att Tesla skulle ha nåt emot det i Sverige känns ju långsökt om det är så många som kör runt med det i dess hemland.danni skrev:Nu finns det ju dock inget som säger att USA hanterar varumärken i personliga skyltar på samma sätt som vi gör i Sverige.HelectriC skrev:extremt många i USA som har skyltar med något som liknar Tesla på olika sätt.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Transportstyrelsen tar knappast hänsyn till vad folk lyckats registrera i andra länder. Det är vad Tesla säger som räknas.Bjelke skrev:Det måste väl ändå tom kunna ses som ett prejudikat typHelectriC skrev:Nej, men att Tesla skulle ha nåt emot det i Sverige känns ju långsökt om det är så många som kör runt med det i dess hemland.danni skrev:Nu finns det ju dock inget som säger att USA hanterar varumärken i personliga skyltar på samma sätt som vi gör i Sverige.HelectriC skrev:extremt många i USA som har skyltar med något som liknar Tesla på olika sätt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Absolut, jag tänkte på hur Tesla hanterar förfrågningar om att få ha nummerplåtar med deras namn osvbylund skrev:Transportstyrelsen tar knappast hänsyn till vad folk lyckats registrera i andra länder. Det är vad Tesla säger som räknas.Bjelke skrev:Det måste väl ändå tom kunna ses som ett prejudikat typHelectriC skrev:Nej, men att Tesla skulle ha nåt emot det i Sverige känns ju långsökt om det är så många som kör runt med det i dess hemland.danni skrev:Nu finns det ju dock inget som säger att USA hanterar varumärken i personliga skyltar på samma sätt som vi gör i Sverige.HelectriC skrev:extremt många i USA som har skyltar med något som liknar Tesla på olika sätt.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Å andra sidan kanske de inte blir tillfrågade där.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Antagligen har de inte blivit tillfrågade i USA men de har ju blivit tillfrågade här och gått med på det:bylund skrev:Å andra sidan kanske de inte blir tillfrågade där.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 10#p147517
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
48 timmar har gått och inget svar från Tesla. Har inte fått något alls i mejlen, inte ens bekräftelse på att de tagit emot min fråga. Är detta normalt?
Någon annan idé på hur jag kan kontakta Tesla? Har inte kontakt med någon säljare; har ju inte ens beställt en bil, bara reserverat.
//OLof
Någon annan idé på hur jag kan kontakta Tesla? Har inte kontakt med någon säljare; har ju inte ens beställt en bil, bara reserverat.
//OLof
Volvo V70N 2.5T 2004
Sitter ju på en model S...Jerker skrev:Varför inte löpa linan ut med 73514?Bonden75 skrev:Och där beställdes 73S14 till min MS.... Är man IT-nerd så är man...