inget tilltugg med räkor eller annat skaldjur? räknas också som hummer...såsTiborBlomhall skrev:Jo, fast ingen hummersås ;)12man skrev:fick inte du tilltugg och DRINKAR???
Token of appreciation
Moderator: Redaktion
Re: Token of appreciation
ms 76132 "Eleamore"
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Intern skämt här på TCS om alla dessa mutmiddagar med hummersås som vanliga biltillverkare brukar bjuda motorjournalister på när de visar upp sina nya bilar.apkungen skrev:Vad är grejen med hummersås?!
Tesla Motors har inga sådana provkörningsevent för journalister, och enligt hummersås-teorin är det därför journalister skriver så illa om Tesla, för att de har inte blivit smörjda.
- lator
- Teslaägare
Första frågan på motorjournalistutbildningen:
Vad tycker du om hummersås?
1: Kan inte leva utan den.
2: Älskar den!
3: Har varit på rehab men det hjälpte inte...
4: Vad är hummer sås?
De som svarar alt 4 får en enkel biljett hem!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

För att de särskriver?lator skrev:Första frågan på motorjournalistutbildningen:

Model S 85D
- lator
- Teslaägare
Nej. För att de inte förstår att det inte finns några eldrivna Hummrar. De drivs alla av bensin eller diesel... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jag hade ju hoppats att vi under handover partyt skulle få veta vad det är för något som väntar alla som stod i kö 31/3/2016. Undrar om Tesla själva vet vad dom ska ge för "token of appreciation"? Själv är jag lite besviken på eventet, men man hade väl hunnit trissa upp förväntningarna på eventet en del. Jag hade trott och hoppats att dom skulle visa bilen mer i detalj och prata mer om den.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Kanske bara blir "tavlan" vi fick...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- Silversound
- elbilist
Det enklaste och förmodligen billigaste för Tesla vore nog att ge lite extra fria mil till den årliga SuC-potten. Jag nöjer mig dock bara med en bra bil, men hade inte tackat nej till lite extra fri snabbladdning. 

Hyundai Ioniq -18
- Gustafsson
- Teslaägare
Är det någon som inte har fri snabbladdning ?Silversound skrev:Det enklaste och förmodligen billigaste för Tesla vore nog att ge lite extra fria mil till den årliga SuC-potten. Jag nöjer mig dock bara med en bra bil, men hade inte tackat nej till lite extra fri snabbladdning.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Syftades nog på alla nya M3 ägare här och då är det väl ingen som får fria mil eller ens kan köpa?Gustafsson skrev:Är det någon som inte har fri snabbladdning ?Silversound skrev:Det enklaste och förmodligen billigaste för Tesla vore nog att ge lite extra fria mil till den årliga SuC-potten. Jag nöjer mig dock bara med en bra bil, men hade inte tackat nej till lite extra fri snabbladdning.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
-
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
En av de få extra saker som man fick med Signature på Model X var en ca decimeter stor fob i metall (dvs redan säkrad mot avlyssning...):
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Meh! Gick du upp kl 02 för att köra till Stockholm och köa?Jag förväntar mig nåt myyyycket mer!Svenssons skrev:En av de få extra saker som man fick med Signature på Model X var en ca decimeter stor fob i metall (dvs redan säkrad mot avlyssning...):

Näe... Låg bara ute med 263k i lite drygt 2 år i gratis lån till Tesla.Jerker skrev:Meh! Gick du upp kl 02 för att köra till Stockholm och köa?Jag förväntar mig nåt myyyycket mer!Svenssons skrev:En av de få extra saker som man fick med Signature på Model X var en ca decimeter stor fob i metall (dvs redan säkrad mot avlyssning...):
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det var väl inget! Fattar du vad jag offrade!?Svenssons skrev:Näe... Låg bara ute med 263k i lite drygt 2 år i gratis lån till Tesla.Jerker skrev:Meh! Gick du upp kl 02 för att köra till Stockholm och köa?Jag förväntar mig nåt myyyycket mer!Svenssons skrev:En av de få extra saker som man fick med Signature på Model X var en ca decimeter stor fob i metall (dvs redan säkrad mot avlyssning...):

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Fast största behållningen var nog att se minen på tvåan när han kom 10 minuter efter mig!
Fast han fuskade och köpte en X sen. (mans71)

Har man en Tesla skulle det inte vara något offer... Min första längre resa gick från Kalmar-Berlin med start i Kalmar kl. 22 och sedan körde jag med glädje mellan Warszawa och Gdynia med start i Warszawa kl 23. Kräver en Tesla i och för sig.Jerker skrev:
Det var väl inget! Fattar du vad jag offrade!?
Jag körde Zoe upp till Sthlm vilket tar ungefär dubbelt så lång tid som med en Tesla.Svenssons skrev:Har man en Tesla skulle det inte vara något offer... Min första längre resa gick från Kalmar-Berlin med start i Kalmar kl. 22 och sedan körde jag med glädje mellan Warszawa och Gdynia med start i Warszawa kl 23. Kräver en Tesla i och för sig.Jerker skrev:
Det var väl inget! Fattar du vad jag offrade!?
Jag vet inte om jag - även om jag hade haft råd - skulle legat ute med flera hundra tusen i ett par år. 10.000 kan jag stå ut med.
Fri eller rabatterad suc bara för första ägaren, dvs den som faktiskt stod i kö...
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Jag kunde väll inte tänka mig en till så morgonpiggJerker skrev:Fast största behållningen var nog att se minen på tvåan när han kom 10 minuter efter mig!Fast han fuskade och köpte en X sen. (mans71)

Model S P85DL+