Är intresserad av en M3:a men känner mig väldigt kluven till att man inte har en "vanlig" display för hastighetsmätare mm. Att man ska behöva kolla på denna skärm i mitten känns inte bra då man tappar kollen över trafiken samt att man ska behöva trycka på skärmen för att sänka/höja hastigheten på farthållaren, köra snabbare fart än auto på torkarna mm. Det kan inte bli problem med det nya regelverket från 1:a februari för mobiltelefon/kommunikationsutrustning när man behöver pilla på skärmen och då likt på telefon tappar uppmärksamhet över trafiken?
Du är nog nöjig
Du får bättre sikt framåt och ser hastigheten i ögon vrån
Tänk på Mini
Sen kommer mycket av det där lösas med autopilot
Tänk bara hur omständigt det var att hitta rätt kassettband och dessutom vända på rätt sida
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Hade inte Renault twingo hastighetsmätaren centrerad på 90-talet? Dessutom digital.
Känns inte så något nytt detta med m3s hastighetsmätare.
Att ändra torkarhastighet eller höjja och sänka hastigheten på farthållaren, det känns lustigare. Men det kanske är en vanesak också.
Jag hade gärna sett en spak för torkarhastigheten.
Kan tänka mig att det blir onödigt skräckinjagade för många, att försöka passera en lastbil i slaks/regn/mörker - och samtidigt ska dom försöka hitta den inställningen på skärmen.
Jag justerar torkarna manuellt väldigt ofta vid svenskt väder och motorväg.
Men man kan kanske lägga torkarna på ett av scrollhjulen, är inte dom anpassningsbara?
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
Hade inte Renault twingo hastighetsmätaren centrerad på 90-talet? Dessutom digital.
Känns inte så något nytt detta med m3s hastighetsmätare.
Att ändra torkarhastighet eller höjja och sänka hastigheten på farthållaren, det känns lustigare. Men det kanske är en vanesak också.
Jag hade gärna sett en spak för torkarhastigheten.
Kan tänka mig att det blir onödigt skräckinjagade för många, att försöka passera en lastbil i slaks/regn/mörker - och samtidigt ska dom försöka hitta den inställningen på skärmen.
Jag justerar torkarna manuellt väldigt ofta vid svenskt väder och motorväg.
Men man kan kanske lägga torkarna på ett av scrollhjulen, är inte dom anpassningsbara?
Brukar inte ni köra manuell svep när regnsensor inte gör som man vill?
En sån funktion för ett svep finns på spakarna ser verkligen inte problemet
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Hade inte Renault twingo hastighetsmätaren centrerad på 90-talet? Dessutom digital.
Känns inte så något nytt detta med m3s hastighetsmätare.
Att ändra torkarhastighet eller höjja och sänka hastigheten på farthållaren, det känns lustigare. Men det kanske är en vanesak också.
Jag hade gärna sett en spak för torkarhastigheten.
Kan tänka mig att det blir onödigt skräckinjagade för många, att försöka passera en lastbil i slaks/regn/mörker - och samtidigt ska dom försöka hitta den inställningen på skärmen.
Jag justerar torkarna manuellt väldigt ofta vid svenskt väder och motorväg.
Men man kan kanske lägga torkarna på ett av scrollhjulen, är inte dom anpassningsbara?
Brukar inte ni köra manuell svep när regnsensor inte gör som man vill?
En sån funktion för ett svep finns på spakarna ser verkligen inte problemet
Exakt. Det faktum att man kan göra "enkelsvep" med spaken kombinerat med automatiska torkare rar ju bort hela problematiken imo.
Övriga funktioner som man använder frekvent kommer ju vara på rattreglage eller i hörn av skärmen, dvs man behöver inte släppa ögonen från vägen.
Med allt detta sagt så förstår jag ändå inte varför den saknar HUD... Kommer köpa till min.