Ingen köavgift för 3 längre

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Ingen köavgift för 3 längre

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 11 jul 2018 10:02

Enligt www.di.se så tar Tesla nu bort köavgiften
för modell 3, som har varit på 10.000kr.
Får jag ge dig 8000kr i rabatt? http://ts.la/nilserik5507

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Bokad modell 3
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Re: Ingen köavgift för 3 längre

Inläggav Teslaägare HelectriC » 11 jul 2018 10:04

Zalman3 skrev:Enligt http://www.di.se så tar Tesla nu bort köavgiften

då är ju frågan om man lika gärna kan kräva tillbaks det man deponerat om det varken gör någon skillnad i kö längre och inte heller krävs. Jäkla dålig stil av Tesla måste jag säga. Dom fick ett räntefritt lån av mig på 20 000 över 2,5år. Vad fick jag? En teckning i ett kuvert :x
Model S P75D -17
eGolf 300km -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Jaguar I-Pace (leverans nov. -18)
Hyundai Kona EV (leverans dec. -18)
Köplats Model 3, VW I.D., Byton, Audi eTron, BMW iX3, Kia Niro Electric
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 11 jul 2018 10:06

Model 3 har aldrig haft någon avgift för att sätta sig i kö... En depositionspeng ja, men ingen kostnad/avgift. Detta gäller också bara Nordamerika och beror på att alla där nu kan lägga beställning direkt. Exakt samma sak som hänt på Model S och Model X tidigare.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Remuz » 11 jul 2018 10:08

Nu kanske jag är svår, men man har ju släppt på all beställning, Dvs i USA finns ingenkö. I Sverige är det 10k fortsatt
X90D, med alla tillval, inkl AP2 och självkörning
Ska du köpa en ny Tesla? Skicka meddelande till mig innan så kommer vi överens om något bra.
http://ts.la/stefan4169
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 11 jul 2018 10:10

HelectriC skrev:då är ju frågan om man lika gärna kan kräva tillbaks det man deponerat om det varken gör någon skillnad i kö längre och inte heller krävs. Jäkla dålig stil av Tesla måste jag säga. Dom fick ett räntefritt lån av mig på 20 000 över 2,5år. Vad fick jag? En teckning i ett kuvert :x

Vill du inte kunna beställa bilen tidigare än andra så kan du begära tillbaka pengarna. Du kan dock inte lägga en beställning idag, det är ju bara i Nordamerika detta gäller och de med reservation i Europa kommer att kunna beställa och få leverans av lika specad Model 3 än andra som inte har reserverat bilen.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav vigge50 » 11 jul 2018 10:10

HelectriC skrev:

då är ju frågan om man lika gärna kan kräva tillbaks det man deponerat om det varken gör någon skillnad i kö längre och inte heller krävs. Jäkla dålig stil av Tesla måste jag säga. Dom fick ett räntefritt lån av mig på 20 000 över 2,5år. Vad fick jag? En teckning i ett kuvert :x

Som det står i en annan tråd om ämnet så säger Tesla att de som reserverat tidigare får förtur över de som inte reserverat. Nu när de ändå endast säljer bilar med stora batteriet och premium paketet så är det väll en begränsad andel av de som reserverat som är beredd att lägga en beställning. För några veckor sen så bjöd de in samtliga som lagt en reservation så att dessa hade möjlighet att lägga en beställning innan den blev helt öppen. Hur det blir i Europa återstår att se men förhoppningsvis börjar de med de som reserverat.
vigge50

Inläggav Teslaägare Svenssons » 11 jul 2018 10:12

Rubriken borde ha tillägget "i Nordamerika" samt att reservationsbeloppet var på $1 000, aldrig 10 000 kr i USA/Kanada.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Fluid » 11 jul 2018 10:16

Sen så tar de ju $2500 för att lägga beställningen.
Fluid

Inläggav Teslaägare HelectriC » 11 jul 2018 10:22

Svenssons skrev:
HelectriC skrev:då är ju frågan om man lika gärna kan kräva tillbaks det man deponerat om det varken gör någon skillnad i kö längre och inte heller krävs. Jäkla dålig stil av Tesla måste jag säga. Dom fick ett räntefritt lån av mig på 20 000 över 2,5år. Vad fick jag? En teckning i ett kuvert :x

Vill du inte kunna beställa bilen tidigare än andra så kan du begära tillbaka pengarna. Du kan dock inte lägga en beställning idag, det är ju bara i Nordamerika detta gäller och de med reservation i Europa kommer att kunna beställa och få leverans av lika specad Model 3 än andra som inte har reserverat bilen.

frågan är ju om det spelar någon roll om man har köat och reserverat när vi väl kan beställa här i Europa? Om Tesla följer samma metod i Europa, så lär det inte spela någon roll att jag köade så tidigt och gett Tesla ett räntefritt lån, DÅ tycker jag det är dålig stil!
Model S P75D -17
eGolf 300km -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Jaguar I-Pace (leverans nov. -18)
Hyundai Kona EV (leverans dec. -18)
Köplats Model 3, VW I.D., Byton, Audi eTron, BMW iX3, Kia Niro Electric
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 11 jul 2018 10:28

HelectriC skrev:
Svenssons skrev:

frågan är ju om det spelar någon roll om man har köat och reserverat när vi väl kan beställa här i Europa? Om Tesla följer samma metod i Europa, så lär det inte spela någon roll att jag köade så tidigt och gett Tesla ett räntefritt lån, DÅ tycker jag det är dålig stil!

Det var ju exakt samma sak med Model X. Det kommer att spela roll men det kommer inte betyda mer än 1-2 månader för oss i Europa. Detta har jag skrivit i ett antal inlägg tidigare. Vill man ha bilen så tidigt som möjligt så kommer en reservation hjälpa, kan man vänta ett par månader längre så spelar det mindre roll, särskilt om det är en fullspecad bil du tänker beställa. Själv hade jag ett räntefritt lån ute till Tesla på 263 000 i två år.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Nästa

Återgå till Model 3