Jeppe_E skrev:ippodrome skrev:Jjonas skrev:Förstår inte hur ni kan vilja besudla den rena fina instrumentbrädan med dylika tingestar.
Ett tips är att vänta tills ni har fått den och ge det några dagar så känns hastighetsmätarens placering hur naturlig som helst. Kan till och med känna att den sitter närmare synfältet än en konventionell hastighetsmätare där man dessutom behöver titta genom en ratt.
En ratt som dessutom är ivägen för all intressant instrumentering ifall man är åt det längre hållet.
Är 187 och måste huka mig för att se hur fort jag kör.
Ser framemot TM3’s mittmonterade skärm!
Så du menar att biltillverkarna inte kan tillverka bilar så att en 187 cm lång person måste hålla på och huka sig för att se instrumenteringen, eller kanske är det så att du inte ställt in sätet/ratten korrekt???
Jag kan inte riktigt förstå denna inställning till att försvara något som en del upplever som ett problem. Om någon vill ha en HUD för att de vill ha ett instrumentkluster vid ratten, så är det välk okej? Då hjälper det inte med att, du kommer att vänja dig. Vi gillar alla olika. Olika är bra.
Japp, jag menar att biltillverkarna inte kan tillverka bilar som passar alla!
Oavsett om det gäller en ratt som hamnar i vägen eller om all info visas på en mittmonterad display som folk verkar rädda för.
Att ratten är ivägen för mig har iaf två orsaker:
1 Jag gillar inte ligga ner som en tonåring i en EPA.
2 Jag vill ha ratten ganska lågt så det är bekvämt med händer och armar.
Erkänner att jag inte som (det verkar likt,) större delen av Sveriges befolkning kör med nävarna tio i två. Sjukt obekvämt vid körning längre än runt kvarteret.
Har jag den högre känns det som att köra min Volvo FL (lastbil) och det slipper jag gärna på fritiden.
Om någon vill ha en HUD kvittar för mig.
Men att ställa in ratt/säte korrekt är ju helt beroende på längd.
Eller gör korta personer också fel enligt dig när dom knappt ser över ratten!?