Model 3, svenska priser

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Model 3, svenska priser

Inlägg av OfarligTesla »

Har bytt in hos Tesla, man behövde skicka bilder, åka dit och visa bilen (och de tog bilder) och sen la de ut den på någon webb för handlare som bjöd. Dvs exakt som alla andra gör.
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Model 3, svenska priser

Inlägg av ippii »

Verdi skrev:
ippii skrev:
Är det någon som har erfarenhet av inbyte av en icke-Tesla hos Tesla? Jag har fårstått att de inte betalar så bra, men kan man få reda på hur mycket? Jag hade egentligen tänkt att sälja min nuvarande bil privat och ha våren på mig, men det börjar se tight ut. Skönt att veta vad som skulle bli "worst case" med ett inbytespris från Tesla.

De gör väl som t ex BMW och bjuder ut den till andra bilhandlare som får lägga bud. Bästa budet får köpa bilen. Så det borde inte vara nån större skillnad mot att byta in hos andra märkeshandlare.
Ok, men hur ser flödet ut? Kan jag designa och beställa min 3:a och sedan ringa dem och prata inbyte sen, eller är det något man måste göra innan man beställer?
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Model 3, svenska priser

Inlägg av Smutt »

Du kan göra det senare men det bud jag fick från tesla vid tidigare köp var 30000kr lägre än jag fick hos lokal bilhandlare
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Verdi

Re: Model 3, svenska priser

Inlägg av Verdi »

ippii skrev:
Verdi skrev:
ippii skrev:
Är det någon som har erfarenhet av inbyte av en icke-Tesla hos Tesla? Jag har fårstått att de inte betalar så bra, men kan man få reda på hur mycket? Jag hade egentligen tänkt att sälja min nuvarande bil privat och ha våren på mig, men det börjar se tight ut. Skönt att veta vad som skulle bli "worst case" med ett inbytespris från Tesla.

De gör väl som t ex BMW och bjuder ut den till andra bilhandlare som får lägga bud. Bästa budet får köpa bilen. Så det borde inte vara nån större skillnad mot att byta in hos andra märkeshandlare.
Ok, men hur ser flödet ut? Kan jag designa och beställa min 3:a och sedan ringa dem och prata inbyte sen, eller är det något man måste göra innan man beställer?

Det ena har inte med det andra att göra så du kan göra det i vilken ordning du vill. Du kan till och med få ett bud som gäller för t ex "mars 2019" under förutsättning att din bil är i normalt skick då. Men kan man sälja själv så är det nästan alltid bättre.
Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 29 mar 2014 08:10
Ort: Spånga

Re: Model 3, svenska priser

Inlägg av tompet »

Precis kommit in så jag kan konfigurera men jag undrar om det är någon som vet om Tesla erbjuder eller kommer erbjuda motsvarande köp av MS/X med restvärde? Har inget företag så det blir privat.
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Användarvisningsbild
Skee
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 02 aug 2017 01:01

Re: Model 3, svenska priser

Inlägg av Skee »

Leasing, 36 mån och 1000mil? Inte 3000mil då?

Jag skulle behöva 3000 mil per år, hur funkar det då?
Föredetta Model 3 reservatör, men köpte en Renault Zoe 41kwh Bose medans jag väntar på Model Y eller annan kombi/SUV.
Verdi

Re: Model 3, svenska priser

Inlägg av Verdi »

Skee skrev:
Leasing, 36 mån och 1000mil? Inte 3000mil då?

Jag skulle behöva 3000 mil per år, hur funkar det då?

Är väl inget garanterat restvärde så du för köra 10 tusen mil om år om du vill.
Skriv svar