Menar du att du läst texten på länken som jag postade igår?taliz skrev:Menar du att det är medvetet fördröjd respons även i sportläge?nek0 skrev:Jo verdi du kan vara hur trött som helst på mig men det är sant att man medvetet fördröjt gasresponsen . Därför har vi eco,normal,sport och alla andra knappar i avgasbilarna. Varför jag skrev något överhuvudtaget var Esmirs mening :"Alltså jag har haft låne BMW med 320Hk och körde som världens osäkraste gubbe vågade inte köra ut i korsningar det händer ju inget när man trycker på pedalen " I sverige är det ca 5000 000 bilar och hur många av de är 300+Hk. Ändå man utan att man är rädd och jad som kör en trött diesel Skoda på 150Hk tycker att det är löjligt att skriva händer inget när man trycker på gasen i en BMW med 320Hk. Sedan länkade jag till en pryl som ger direkt svar när man gasar och ni påstår att det inte är medveten mappning på avgasbilar att fördröja responsen. Mina poster har inget med Tesla vs andra bilar att göraVerdi skrev:Den enda BMW:n med direkt gasrespons heter i3.nek0 skrev:Så ni menar på fullt alvar att man med mening fördröjt gasresponsen hos avgasbilar ?dd88 skrev:
Är det första gången man sätter sig i en ny BMW så är man troligtvis omedveten om att den ligger i comfort eller eco-läget när man startar den, krävs sport eller (om det finns) sport+ för direkt gasrespons. Det man har gjort är att ge lägre effekt vid gaspådrag, i ecoläget så får du cirka 30-50% av effekten (grov förenkling av kurvan).
Nu får ni bara ge er
Sluta svamla...
http://www.sprintbooster.nu/press/TV-1023-s060.pdf
Menar du att bilarna som man tävlar med har samma respons som gatbilarna ?
Sök på google lite så ska du se vad jag pratar om.
Det är flera här som försökt förklara att man mappar bilarna för att uppnå vissa egenskaper.
Sportläge som man får från fabriken är rappare en eco läge men ändå slöare en sportläge i en tävlings bil.
Tror du också att man inte kan få vanliga bilar att bromsa som F1 bilarna?