Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Teslakontot uppderat nu

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Teslakontot uppderat nu

Inläggav Teslaägare Liibo » 05 feb 2019 17:26

Är det bara jag som tycker det är skönare att få bilen i April?

Tycker inte det känns kul att hämta bilen i snöslask/snö, utan roligare när vägarna är renare och man kan testa bilen lite och gasa på utan att man bara spinner.

Plus att man slipper krånglet med att ha vinterdäck på och sen direkt byta till sommardäck :)

Har man väntat 2 år, så känns 1.5 månad extra väldigt lite :) Plus att man hinner läsa om andra i Europa som hämtar ut sina bilar, och kanske hittar brister som man själv kan vara vaksam på direkt!
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tellus » 05 feb 2019 19:03

Liibo skrev:Är det bara jag som tycker det är skönare att få bilen i April?

Tycker inte det känns kul att hämta bilen i snöslask/snö, utan roligare när vägarna är renare och man kan testa bilen lite och gasa på utan att man bara spinner.

Plus att man slipper krånglet med att ha vinterdäck på och sen direkt byta till sommardäck :)

Har man väntat 2 år, så känns 1.5 månad extra väldigt lite :) Plus att man hinner läsa om andra i Europa som hämtar ut sina bilar, och kanske hittar brister som man själv kan vara vaksam på direkt!

Jag har också sagt April till Tesla pga det du skriver, men då får man väl ett stenskott på hemvägen istället :D
100% el sedan 2012
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Monark1954 » 05 feb 2019 19:54

Även jag har fått en Credit note daterad 5/2. Tesla har krediterat min handpenning och reservation.
Troligen för att mitt leasingbolag har betalt in samma belopp efter att jag betalt dem proforman på första särskilda leasingavgiften.
Allt för att snabbt kunna ta emot en model 3.
Dock saknar tyvärr min Credit note ett VIN nummer.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat. Den har regnr. OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla model 3 AWD, röd Multi Coat. Heter Asterix och är kvickare än sin kompis OBELIX
e-Golf 2018, Idefix.
Har haft. Nissan Leaf Tekna 30 kWh.
Kör snart på egen solel.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Referralkod: http://ts.la/mats8766

Inläggav Teslaägare Wahll » 06 feb 2019 14:04

Credit note är bara en proforma.
klicka på final invoice istället. där står VIN.

Om nu bara Bankgironummret vore korrekt :?
MODEL ≡, DM LR Svart Aero EAP
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare

Referralkod: bjrn59679

Inläggav Teslaägare Kalle » 06 feb 2019 16:41

Nu har jagochså fått encredit note (idag)
Ja hadde ingen sån innan. Väntar fortfarande på samtal dock
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 06 feb 2019 16:44

Liibo skrev:Är det bara jag som tycker det är skönare att få bilen i April?

Då är vi samma kloka filurer?
Exakt så gör jag. Tack vare samtalet med Tesla insåg jag att det skulle bli stressigt för mig ovanpå alla jobb jag har nu att spika dag så snart inpå alla aktiviteter jag har att hinna med nu i februari - mars. Jag tar ut min också i april. ;)
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Timpa » 07 feb 2019 19:58

andersjo skrev:Fick just ett nytt mail om "Din beställning har ändrats". Nytt är att vinterdäcken jag begärde i "samtalet" är tillagda. 18'' Nokian odubbade: 19850 kr. Dokument & destinationsavgiften är inte tillbaka.

På kontot har det dykt upp två "Credit Note" som dokument, det senare innehåller ett VIN!
5YJ3E7EB0KF200xxx

På kreditnotan är där emot "Delivery and Final Inspection Fee" tillbaka.

Liknande för mig, men fakturan som jag fick mail om - där vinterdäcken fanns med (utan "Delivery fee") - har försvunnit. Istället finns det två fakturor med olika fakturanummer, men i övrigt identiska (utan vinterdäcken, men med Delivery fee - och ingen VIN på någon av dem). Lätt förvirrande... Ska bli spännande att se hur många bilar jag beställt egentligen (och om jag får några vinterdäck...) ;)
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Crappy » 07 feb 2019 21:08

På det nya orderagrement har jag med reservationsavgiften, men på sidan har det försvunnit sedan jag fick mailet om min uppdaterad. På mailet är destinationsavgiften borta
Hoplöst man blir förbaskat orolig hela tiden, något kommer strula
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Breeze » 11 feb 2019 21:13

Har oxå fått slutfaktura med Leverans- och registreringsavgift som kommit tillbaka. Men inga vinter däck fast jag sa att jag ska ha, när dom ringde första gången.
VIN nummer har jag nu med. Ska man betala in summan på bankgiro numret som står där?
Man ha ju inte fått någon info :?
Ford Anglia -59
Lada 2105 -86
If speed kills.....Lada owners will live forever.
Model ≡ bokad 31/3 -16
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
Användarvisningsbild
Breeze
Teslaägare

Inläggav TiborBlomhall » 13 feb 2019 09:15

Nytt guldkorn på Tesla-kontosidan:

NoFinans.png

Helt tomt finansieringsfält. Och då menar jag HELT tomt - även om man tittar på html koden med view source så finns bara bilden för (+) i raden, inget mer. Händer inget när jag klickar på den.

Innan stod det privat finansiering där - trots att Tesla vet att jag ska ha via DNB.
Samtidigt fick jag nu en Credit Note på 25' så Tesla verkar börja fatta det där med DNB, att jag privatpersonen ska ha tillbaka handpenningen...

...eller har de bara avbokat min bil och skickar tillbaka pengarna? :?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Referralkod: tibor72449

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3