Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

3or I Linköping

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

3or I Linköping

Inläggav Teslaägare Kalle » 03 feb 2019 07:28

En tråd för oss i Linköping, där vi kan dela med oss av laddtips och snacka skit utan attva OT i andra trådar ;)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Re: 3or I Linköping

Inläggav Teslaägare Kalle » 03 feb 2019 07:33

Jag bor i lägenhet och kommer inte ha laddmöjlighet, är nån annan av er i Linkan i en liknande situation?
Min plan om jag inte hittar nått närmare är att storhandla i tornby och parkera utanför ike vid deras laddare. Vet ni om det finns några andra publika laddare nära matafärer eller liknande?
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav MaLund13 » 03 feb 2019 09:26

Kalle skrev:Jag bor i lägenhet och kommer inte ha laddmöjlighet, är nån annan av er i Linkan i en liknande situation?
Min plan om jag inte hittar nått närmare är att storhandla i tornby och parkera utanför ike vid deras laddare. Vet ni om det finns några andra publika laddare nära matafärer eller liknande?
Finns bl.a. vid Citygross i Lambohov (bara 3.7 kW dock), Clever i Ryd centrum mm
MaLund13

Inläggav jan_b » 03 feb 2019 10:46

En till i klubben :geek: Jag har jagat svenska ÅF att ta in den trådlösa mobilladdaren från Nomad, till TM3 men inte fått någon respons ännu. Om någon mer är intresserad kan vi kanske sambeställa den från USA. https://hellonomad.com/products/tesla-charger
jan_b

Inläggav Teslaägare tor » 03 feb 2019 10:50

jan_b skrev:En till i klubben :geek: Jag har jagat svenska ÅF att ta in den trådlösa mobilladdaren från Nomad, till TM3 men inte fått någon respons ännu. Om någon mer är intresserad kan vi kanske sambeställa den från USA. https://hellonomad.com/products/tesla-charger

Jag jobbar i Linköping så det måste ju räknas... Jag fick precis hem nomad laddaren och intrycket är mycket bra. Den är snygg och det känns som kvalite. Hoppas den funkar bra i bilen också..
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare

Referralkod: rickard62258

Inläggav Teslaägare nicklasandersson » 03 feb 2019 11:29

Jag bor i Linköping men har ingen M3 än. Kör en MS än så länge Jag tycker det är smidigt med ett Clever-kort i regionen. Det finns många laddare i stan och även Chademo/CCS. Behöver ni ladda mycket eller ofta står i p-husen så har de laddningen där med. Går att betala fast månadsavgift och ladda hur mycket ni vill eller ha ett kort i bilen och endast betala för det ni laddar.
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 03 feb 2019 12:58

Ikeas 32 A stolpar är som gjorda för M3, men Clever fri eller vad det heter numera, är ju inte dyrt.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare andersjo » 03 feb 2019 13:01

Jag bor också i lägenhet i innerstaden, men kommer att få egen parkeringsplats med laddning via hyresvärden (Mannersons och Clever-box). Dock fortfarande lite osäkert när jag kan få platsen (och bilen) så det kan bli några veckor med långa besök på IKEA-parkeringen och parkering i P-hus med Clever-laddning nära hemmet.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare

Referralkod: anders33221

Inläggav Teslaägare thogr » 03 feb 2019 13:17

Jag bor i bostadsrätt ganska cetralt. Clever ska installera ett antal laddboxar under februari-mars i vårt gemensamma parkeringsgarage. Skulle bilen komma före laddboxarna, är det inte hela världen. Får ta bilen till Citygross, bio mm och passa på och ladda.
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare

Referralkod: thomas74208

Inläggav Teslaägare Carge73 » 03 feb 2019 13:19

Bor i Linkan, bostadsrättsföreningen skaffade ett antal laddplatser (via ChargeStorm) i garage förra året. Kommer att bli en av de första i föreningen att dra nytta av det.
Närmaste SUC är väl i Ödeshög, så det kommer väl bara bli aktuellt när man ger sig ut på lite okynnesåkning, som det troligen kommer bli en del av i början. :D
Användarvisningsbild
Carge73
Teslaägare

Referralkod: carljohan22556

Nästa

Återgå till Model 3