Jo, men... du menar alltså att det inte bara handlar om att tillverka bilar och sälja dem? Du menar att det finns andra saker som måste fungera, trots att man har tillverkat en väldigt bra bil, räcker inte det? Det finns alltså andra steg i processen som också måste fungera?Ptesla skrev:Lite samma känsla här.Feddan skrev:Ok, då var jag helt fel ute! Då är jag istället besviken på hur Tesla hanterar ordningen. Vad sjutton stod jag ute i kylan och köade i två timmar för? En teckning på Model 3? Tack...
Verkligen ingen stor grej i det stora hela men om de har ett reservationssystem får de bannemej se till att prioritera de som reserverat och legat ute med 10 000 i tre år framför de som beställt senare.
Det handlar om att ge varumärkets starkaste ambassadörer något tillbaka, så att de fortsätter att agera gratis marknadsföring framöver.
En del kallar mig Teslahatare, men det är jag verkligen inte. Jag fokuserar hellre på att belysa processer och kompetenser som saknas. Bilen kan vara hur fantastisk som helst, men om det saknas processer och kompetenser i företaget, så blir den total upplevelsen lidande. Återigen, det gick bra när man sålde några tusen om året. När man nu säljer några tusen bilar i veckan så visar det var processer brister. Då finns det lite olika sätt att hantera det på.
Jag är jättesugen på att beställa en Tesla, men tänker vänta till paniken lagt sig.