Jag testade en P och den var helt galen!Smutt skrev:Nån som funderar på en P kommer bli grymt besviken på en RWD pga den ålar sig vid full acceleration
Har dock läst att AWD-RWD är ganska jämna och den stora skillnaden ligger mellan P och AWD
Moderator: Redaktion
Jag testade en P och den var helt galen!Smutt skrev:Nån som funderar på en P kommer bli grymt besviken på en RWD pga den ålar sig vid full acceleration
är inte skilnad mellan P och AWD bara software ? det är exact samma motor .anna__ skrev:Jag testade en P och den var helt galen!Smutt skrev:Nån som funderar på en P kommer bli grymt besviken på en RWD pga den ålar sig vid full acceleration
Har dock läst att AWD-RWD är ganska jämna och den stora skillnaden ligger mellan P och AWD
Körde 180mil med AWD i Kalifornien och den beter sig inte som en S AWD troligen för att den är lättare, den tvekar släpper ålar sig självklart bara när man kör max från stillastående, gör man aldrig det så funkar det ju hur bra som helst med AWDanna__ skrev:Jag testade en P och den var helt galen!Smutt skrev:Nån som funderar på en P kommer bli grymt besviken på en RWD pga den ålar sig vid full acceleration
Har dock läst att AWD-RWD är ganska jämna och den stora skillnaden ligger mellan P och AWD
anna__ skrev:Räknar du på LR Eller MR versionen?:)okaenrique skrev:Jeppe_E skrev:Hur räknar du då?okaenrique skrev:anna__ skrev:Jag vill bara vakna upp en morgon men ett tweet från Elon som säger att LR RWD finns på menyn i Sverige
det kommer bli bara cirka 40000kr skillnad och då man får 1 motor och 10Mil räckvidd mindre , är värt ?
En MR RWD kostar 7000 USD mindre. Det är i Teslakronor räknat, 86500 SEK. Så ett pris på 573.000.
sorry jag har räknat fel det bli 557700 kr om man jämföra men P och AWD , men jag tror tesla kommer höja pris för RWD.
Performance 60900 $ 767 200 kr
Dual Motor All-Wheel Drive $49,900 = 650 200 kr
Rear-Wheel Drive $42,900 = 557700 kr
Har du testat P också?Smutt skrev:Körde 180mil med AWD i Kalifornien och den beter sig inte som en S AWD troligen för att den är lättare, den tvekar släpper ålar sig självklart bara när man kör max från stillastående, gör man aldrig det så funkar det ju hur bra som helst med AWDanna__ skrev:Jag testade en P och den var helt galen!Smutt skrev:Nån som funderar på en P kommer bli grymt besviken på en RWD pga den ålar sig vid full acceleration
Har dock läst att AWD-RWD är ganska jämna och den stora skillnaden ligger mellan P och AWD
Smutt skrev:Anna nej vill faktiskt inte,pga det höga förmånsvärde på P så fick jag ändra till en LR och nu vill jag vara nöjd med den. Ska köpa 20tums fälgar och låtsas att det är en P
Fast det skulle ju betyda att orderinflödet börjat sina, och det är ju obra som tsla-ägare.anna__ skrev:Jag vill bara vakna upp en morgon men ett tweet från Elon som säger att LR RWD finns på menyn i Sverige
Hade också velat testa, jag har kört mycket mcFutureTesla skrev:Håller med dig Anna att M3 P är helt sjuk! Åker fram som ett spjut.
Ngn som kört både P och LR och kan kommentera om det va stor skillnad? Hos Tesla MOS går endast köra P...vet inte hur det är i Täby?
Det är samma sak i Täby, de har bara en bil. Körde den häromdagen. Jisses.FutureTesla skrev:Hos Tesla MOS går endast köra P...vet inte hur det är i Täby?
Läste dessutom någonstans att när man kör i runt 60 så är dessutom AWD ännu snabbare än LR RWDippii skrev:
Jag antar att ni sett detta klippet, men det är faktiskt rätt stor skillnad mellan LR och LR AWD i acceleration också. Givet så är P mycket snabbare än de andra.
Kör man i 60 km/h är väl alla bilar lika snabba dvs alla kör i 60anna__ skrev:Läste dessutom någonstans att när man kör i runt 60 så är dessutom AWD ännu snabbare än LR RWDippii skrev:
Jag antar att ni sett detta klippet, men det är faktiskt rätt stor skillnad mellan LR och LR AWD i acceleration också. Givet så är P mycket snabbare än de andra.
Nej man får inte 10 mil mindre räckvidd bara för att man väljer RWD i stället för AWD. Tror att den angivna räckvidden är den samma faktiskt.okaenrique skrev:anna__ skrev:Jag vill bara vakna upp en morgon men ett tweet från Elon som säger att LR RWD finns på menyn i Sverige
det kommer bli bara cirka 40000kr skillnad och då man får 1 motor och 10Mil räckvidd mindre , är värt ?
Glömmer att man måste vara extra tydligen här för att inte få syrliga kommentarer , nu menar jag tex från 60 upp 100 km/h, accelerationenPontus skrev:Kör man i 60 km/h är väl alla bilar lika snabba dvs alla kör i 60anna__ skrev:Läste dessutom någonstans att när man kör i runt 60 så är dessutom AWD ännu snabbare än LR RWDippii skrev:
Jag antar att ni sett detta klippet, men det är faktiskt rätt stor skillnad mellan LR och LR AWD i acceleration också. Givet så är P mycket snabbare än de andra.
Också läst samma sak, induktionsmotorn fram är rappare och mer direkt än permanent magnetmotorn där bak, därför (och pga. den ökade effekten totalt) är AWD rappare.anna__ skrev:Läste dessutom någonstans att när man kör i runt 60 så är dessutom AWD ännu snabbare än LR RWDippii skrev:
Jag antar att ni sett detta klippet, men det är faktiskt rätt stor skillnad mellan LR och LR AWD i acceleration också. Givet så är P mycket snabbare än de andra.
Håller med. Precis min upplevelse när jag provkörde en P3D.Pontus skrev:Kan mycket tänka mig att den nya motorn (ny för Tesla) inte är lika direkt, det är den största skillnaden mot model S tycker jag. Kraften kommer inte lika pang på utan mer stegrande.
Yes, efter du betalat 15 000 fyllt i all info kommer du till en sida med bild på din bil längst upp, sen längst ner finns länk till DNB som du klickar på och där du kan välja vad för typ av lån du önskar.anna__ skrev:Efter att man lagt beställning och betalt 15.000
Väljer man finans på sidan efter?
Väljer man där också vilken typ av finans, restskuld etc
Betalas miljöbonusen ut till mitt konto efter x antal månader ( ej företags leasing) eller sker det till långivaren?