Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Kända fel på våra nya model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inläggav Teslaägare Legato » 14 apr 2019 10:26

Ludwig skrev:
Legato skrev:
djFabbe skrev:Detta fel har jag också. Riktigt störigt! Men är det inte bara mjukvara? Tror vi att detta är en hårdvarufråga?

Blir ju lite av en säkerhetsfråga med tanke på den dåliga sikten bakåt.

Någon som bokat service eller på annat sätt kontaktat Tesla ang detta?

jonas skrev:Min backkamera brukar vara svart vid flera tillfällen oftast när man backar och vill se.
Fick även att vartannat tecken i displayen bortplockat, kanske brist på bokstäver vem vet. Åtgärdades men en reset men kameran trilskas än, för att sedan fungera. Det verkar som om den har en lång starttid, ren hypotes från min sida.

Menar ni permanent svart eller några sekunder när man lägger i backen? För mig kom det efter senaste uppdateringen... :( Störigt, men för mig bara några sekunder.

Jag upplever detta om jag har haft USB för daschcam och sentry. Tar jag bort det är den perfekt.

Ahh säkert det som spökar då, inte uppdateringen. För mig visas det "bara" några sekunder men är irriterande ändå, man vill ju se bilden direkt man börjar backa. Ska testa utan USB-sticka!
No2Gas - Röd X75D (fd X60d) 2016 - SÅLD
No2Oil - Svart (blacked out) S75D 2017
LR3D på ingång
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav Teslaägare anna__ » 15 apr 2019 20:30

Hittade ett "ganska" stort glapp uppe vid instrumentpanelen, jämför mot andra sidan där den sitter tight med stolpen, på förare sidan är det typ 0.5-1 cm glapp ungefär :(
1F58EEF4-21BE-43BD-948B-BAF621B21503.jpeg
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inläggav taliz » 15 apr 2019 21:04

anna__ skrev:Hittade ett "ganska" stort glapp uppe vid instrumentpanelen, jämför mot andra sidan där den sitter tight med stolpen, på förare sidan är det typ 0.5-1 cm glapp ungefär :(

Undersöker du bilen med lupp?
taliz

Inläggav Teslaägare anna__ » 15 apr 2019 21:07

taliz skrev:
anna__ skrev:Hittade ett "ganska" stort glapp uppe vid instrumentpanelen, jämför mot andra sidan där den sitter tight med stolpen, på förare sidan är det typ 0.5-1 cm glapp ungefär :(

haha nej upptäckte det eftersom det typ knakar till vid ojämnheter osv vägen på den sidan av bilen
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inläggav Jeppe_E » 16 apr 2019 16:18

taliz skrev:

Nåja, vän av ordning kan tycka att valideringsfönstren hos Tesla behöver vara lite snävare än att det sitter tight med a-stolpen på ena sidan och 7mm glapp på andra sidan. Det måste vara okej att man ifrågasätter vissa saker. Man ska inte behöva svälja dåligt monterade detaljer bara för att det är en Tesla, oavsett hur frälst man är :)
Förhandsbokat Polestar 2.
"Man kan inte använda media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jeppe_E

Inläggav taliz » 16 apr 2019 16:27

Jeppe_E skrev:
taliz skrev:

Nåja, vän av ordning kan tycka att valideringsfönstren hos Tesla behöver vara lite snävare än att det sitter tight med a-stolpen på ena sidan och 7mm glapp på andra sidan. Det måste vara okej att man ifrågasätter vissa saker. Man ska inte behöva svälja dåligt monterade detaljer bara för att det är en Tesla, oavsett hur frälst man är :)

Det kan ju faktiskt ha lossnat under transporten tex.
Och verkar det vara just loss så får man be SC kika på det. Man har ju garanti av en anledning.
taliz

Inläggav Teslaägare anna__ » 16 apr 2019 16:28

taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:

Det kan ju faktiskt ha lossnat under transporten tex.
Och verkar det vara just loss så får man be SC kika på det. Man har ju garanti av en anledning.

Litar inte riktigt på SC, var i Malmö med min bil av en annan anledning och när jag fick tillbaka bilen var gallret till högtalare spräckt så de har beställt en ny del nu :/
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inläggav Teslaägare anna__ » 19 apr 2019 14:17

Någon som upplevt att typ a-pillar stolpen knakar vid högre vägbulor o liknande?
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Liibo » 19 apr 2019 20:50

Tycker det börjar gå lite väl långt med att försöka hitta fel på sin bil för vissa.

Självklart kommer det alltid finnas större eller mindre glipa på olika sidor, både interiört och utvändigt.
Sjävklart har Tesla haft alldeles för mycket fel på 3:orna, även om jag själv inte hittat fel på min.

Men att det skiljer 3-5 m.m vid ena sidan av a stolpen mot andra. Det får du nog leva med :)
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare anna__ » 19 apr 2019 21:04

Liibo skrev:Tycker det börjar gå lite väl långt med att försöka hitta fel på sin bil för vissa.

Självklart kommer det alltid finnas större eller mindre glipa på olika sidor, både interiört och utvändigt.
Sjävklart har Tesla haft alldeles för mycket fel på 3:orna, även om jag själv inte hittat fel på min.

Men att det skiljer 3-5 m.m vid ena sidan av a stolpen mot andra. Det får du nog leva med :)

Vad bra då Liibo att du påpekade att du inte har några fel på din! Grattis och köp en lott :!:
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3