Spotify och Podcasts

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

maglo
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 feb 2019 06:11

Spotify och Podcasts

Inlägg av maglo »

Fick min M3 i torsdags och är supernöjd.

Bråkar dock lite med Spotify och även med Podcasts.

Jag har inget Spotify-konto. Jag hade ett tidigare men valde att avsluta när de uppdaterade användaravtalet med drakoniska datainsamlingspolicies och skaffa Apple Music istället.

När man går in på Spotify i bilen så kan jag lyssna på musik och söka efter låtar: alles gut. Men - jag kan inte via gränssnittet lägga upp nya spellistor vad jag kan se.

Det finns ju en möjlighet att ”logga in” med ett vanligt Spotify-konto. En undran är om någon vet: får jag då behålla ”gratis” Spotify Premium i bilen eller blir det ett reklamkonto då? Inte acceptabelt för mig då jag är allergisk mot reklam.

Har också problem med att lyssna på Podcasts. Jag vill ha en viss kontroll över mina Podcasts, tex ”lyssna på avsnittet från förra veckan som jag missade”. Det verkar inte gå, utan om jag söker på en podcast som jag vill lyssna på så börjar den spela direkt. (Om den finns). Det står ingenstans metadata om avsnittet och jag kan inte välja något. Misstänker att den spelas upp i InTune. Laddade ner InTunes app och det ser likadant ut där. De har typ tagit podcast-konceptet och flyttat det 10 år tillbaka i tiden och gjort om det till dumradio...

Någon som har tips?

Jag kan lyssna på Podcasts via ”hej Siri” men där får jag problem med tex engelska titlar.

Vågar jag klicka på Log In i Spotify eller torskar jag mitt fria Premium abonnemang då?
Användarvisningsbild
yitzi
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 15 mar 2019 15:49
Ort: Göteborg

Re: Spotify och Podcasts

Inlägg av yitzi »

Om du loggar med ett annat Spotify-konto så gäller det kontots avtal/nivå. Fick min bil i fredags och loggade in med mitt premiumkonto direkt så jag provade inte funktionerna i det medföljande kontot, men jag provade att logga ut för att se om jag kan ha olika spotifykonton på olika körprofiler (verkar inte gå för övrigt) och då var jag tillbaka till bilens Spotifykonto. Så du borde känna dig lugn med att prova ett konto för att sen gå över till bilens konto om känner för det.
Podcast har jag inte provat men uppdatera gärna tråden för där verkar vi vilja ha samma grej :)
Skriv svar