Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av Syncronauten »

AiO skrev:
Syncronauten skrev:
Dom har stenkoll :roll:
Fick ett mail med en enkät där Tesla frågar vad jag har för reservationsnummer, registreringsnummer och när bilen registrerades första gången.
Lite märkligt tycker jag då jag köpt bilen av dem och de skötte registreringen.
Vad är det jag missar?
Har du kvar din bil??? :) Alltså I webben och fysiskt? :D
Ja allt normalt på kontot och bilen står och suger åt sig elektroner utanför garaget.
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 feb 2019 09:34

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av AiO »

Syncronauten skrev:
AiO skrev:
Syncronauten skrev:
Dom har stenkoll :roll:
Fick ett mail med en enkät där Tesla frågar vad jag har för reservationsnummer, registreringsnummer och när bilen registrerades första gången.
Lite märkligt tycker jag då jag köpt bilen av dem och de skötte registreringen.
Vad är det jag missar?
Har du kvar din bil??? :) Alltså I webben och fysiskt? :D
Ja allt normalt på kontot och bilen står och suger åt sig elektroner utanför garaget.
Fyllde du i formuläret?
Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av Syncronauten »

AiO skrev:
Syncronauten skrev:
AiO skrev:
Syncronauten skrev:
Dom har stenkoll :roll:
Fick ett mail med en enkät där Tesla frågar vad jag har för reservationsnummer, registreringsnummer och när bilen registrerades första gången.
Lite märkligt tycker jag då jag köpt bilen av dem och de skötte registreringen.
Vad är det jag missar?
Har du kvar din bil??? :) Alltså I webben och fysiskt? :D
Ja allt normalt på kontot och bilen står och suger åt sig elektroner utanför garaget.
Fyllde du i formuläret?
Ringde och hörde med Tesla om det var de som var avsändare och de insisterade på att jag skulle fylla i det, lydig som man är så gjorde jag det.

Känns som det är knasiga kopplingar mellan olika system så det visas fel information våra konton.
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 feb 2019 09:34

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av AiO »

Syncronauten skrev:
AiO skrev:
Syncronauten skrev:
AiO skrev:
Syncronauten skrev:
Dom har stenkoll :roll:
Fick ett mail med en enkät där Tesla frågar vad jag har för reservationsnummer, registreringsnummer och när bilen registrerades första gången.
Lite märkligt tycker jag då jag köpt bilen av dem och de skötte registreringen.
Vad är det jag missar?
Har du kvar din bil??? :) Alltså I webben och fysiskt? :D
Ja allt normalt på kontot och bilen står och suger åt sig elektroner utanför garaget.
Fyllde du i formuläret?
Ringde och hörde med Tesla om det var de som var avsändare och de insisterade på att jag skulle fylla i det, lydig som man är så gjorde jag det.

Känns som det är knasiga kopplingar mellan olika system så det visas fel information våra konton.
Pratade nyss med (Amerikanska?) supporten... De såg att min bil var kvar i Trosta (i säljsystemet) men att den var i min ägo i något annat system... Så ... Tja... Vad ska man säga.. Detta är världsklass.
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av robsam »

Är väl bara att du använder kort-nyckeln ifall mobilen strular? Den måste ju funka oavsett vem som äger bilen.
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 feb 2019 09:34

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av AiO »

robsam skrev:
Är väl bara att du använder kort-nyckeln ifall mobilen strular? Den måste ju funka oavsett vem som äger bilen.
Hehe. Får väl hoppas att den startar trots att den är "olevererad" allt är väl i "molnet" nu för tiden.

Jag tror nog det ordnar sig... Men det ska bli extremt "spännande" att bokföra allt detta sen. Kretitnota som inte matchar ursprunglig slutfaktura i belopp och lite annat smaskens med en första förhöjd leasingavgift som kom som en faktura som man med MYCKET fantasi kan tycka innehåller tillräckligt med info osv. Plötsliga prisändringar och tillval som dyker upp oveställt. Vad blir egentligen förmånsvärde då? Och så vidare... Tja. Vilken cirkus. Ska försöka lyckas med lite sömn...
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av kler »

AiO skrev:
robsam skrev:
Är väl bara att du använder kort-nyckeln ifall mobilen strular? Den måste ju funka oavsett vem som äger bilen.
Hehe. Får väl hoppas att den startar trots att den är "olevererad" allt är väl i "molnet" nu för tiden.

Jag tror nog det ordnar sig... Men det ska bli extremt "spännande" att bokföra allt detta sen. Kretitnota som inte matchar ursprunglig slutfaktura i belopp och lite annat smaskens med en första förhöjd leasingavgift som kom som en faktura som man med MYCKET fantasi kan tycka innehåller tillräckligt med info osv. Plötsliga prisändringar och tillval som dyker upp oveställt. Vad blir egentligen förmånsvärde då? Och så vidare... Tja. Vilken cirkus. Ska försöka lyckas med lite sömn...
Kan man inte bortse helt och hållet från fakturor som är helt felaktiga? De kan väl knappast behöva bokföras, eller?
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av e5m1r »

Syncronauten skrev:
Dom har stenkoll :roll:
Fick ett mail med en enkät där Tesla frågar vad jag har för reservationsnummer, registreringsnummer och när bilen registrerades första gången.
Lite märkligt tycker jag då jag köpt bilen av dem och de skötte registreringen.
Vad är det jag missar?
Låter som att de tappat koll på vem som fick vilken bil Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 feb 2019 09:34

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av AiO »

e5m1r skrev:
Låter som att de tappat koll på vem som fick vilken bil Bild
Ja, jisses. Efter nattens samtal med supporten är min fortfarande olevererad nu på morgonkvisten. Ska strax gå ner och åka iväg i den.... Hoppas jag. Ser den i alla fall från fönstret. Så levererad är den ju uppenbarligen, fortfarande :D Om någon hade kommit tagit den till Trosta under natten så hade jag trott på dem lite mer.
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av Crappy »

Jag fick Mail från dnb att jag var beviljat ett nytt lån, samma pris men ny kontantinsats och nytt resvärde.
I samtalet med dnb framkom att tesla ändrat i pris och nytt avtal. Självmant ändrat i mitt avtal med en tredjepart........
Jag påpekade att priset var detsamma. Då sänkte hon det 15k.
Jag meddelade även att jag har redan hämtat bilen, betalt i mitten av feb. Men inte det beloppet och inte fått något kvitto. Ej heller har det det avtal jag skulle fått från dnb via tesla dykt upp.
Hon lät lite uppgiven, lite trött på tesla och deras system. Men grymt hjälpsam.
Hon ändrade tillbaka allt till första versionen förutom priset. Skickade dessutom avtalet.
Så nu väntar jag spänt på teslas kontring.
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 feb 2019 09:34

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av AiO »

Hehe. Ja ni. Över lag blir det lite extra förvirrande när man får en slutsumma på slutgiltiga fakturan som inte stämmer med leasingavtalet. Jag fick ju helt undermåligt bokföringsunderlag för första förhöjda leasingavgiften - ett epost från Tesla. Summan stämde inte överens med den summa jag skulle betala in enligt mitt ursprungliga leasingavtal eftersom just slutsumman ändrats - Trots att jag bad om att få vinterhjulen på separat faktura...Av just denna anledning... Men icke... . Jagar DNB för att få fram korrekt utformad faktura från dem.


Uppdatering om min levererade olevererade bil: De har fixat till det. Så nu har jag en levererad bil att åka i igen :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nu har jag tydligen inte fått min bil levererad?!

Inlägg av Bjelke »

Va skönt att du fått tillbaks bilen iaf :) :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar