Nu saktar det in igen
Moderator: Redaktion
Nu saktar det in igen
Hade leverans i morgon kl 14.00, men fick nyss ett mail att tiden skjuts upp utan att få ny tid
Då börjar det om igen med ny väntan. Ungefär som att vara gravid och värkarna avtar när vi kommer till BB och skickas hem igen.
Är det fler som fått samma info? Fundera ju på om just min blivit skadad eller om de helt enkelt inte fått in alla bilar idag som väntades från Holland.
Då börjar det om igen med ny väntan. Ungefär som att vara gravid och värkarna avtar när vi kommer till BB och skickas hem igen.
Är det fler som fått samma info? Fundera ju på om just min blivit skadad eller om de helt enkelt inte fått in alla bilar idag som väntades från Holland.
Model 3 LR AWD
Re: Nu saktar det in igen
Kanske för att lämna plats till mig som ringde till dem idag
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Nu saktar det in igen
Fyfan, det är illa hur de ringer dagen innan. Har leverans på måndag och köpt tågbiljett och hela köret. Man börjar ju bli lite orolig.perre skrev:Hade leverans i morgon kl 14.00, men fick nyss ett mail att tiden skjuts upp utan att få ny tid
Då börjar det om igen med ny väntan. Ungefär som att vara gravid och värkarna avtar när vi kommer till BB och skickas hem igen.
Är det fler som fått samma info? Fundera ju på om just min blivit skadad eller om de helt enkelt inte fått in alla bilar idag som väntades från Holland.
Re: Nu saktar det in igen
Skulle haft leverans idag. Fick mejl igår om att det var uppskjutet.perre skrev:Hade leverans i morgon kl 14.00, men fick nyss ett mail att tiden skjuts upp utan att få ny tid
Då börjar det om igen med ny väntan. Ungefär som att vara gravid och värkarna avtar när vi kommer till BB och skickas hem igen.
Är det fler som fått samma info? Fundera ju på om just min blivit skadad eller om de helt enkelt inte fått in alla bilar idag som väntades från Holland.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Re: Nu saktar det in igen
Sett några stycken med inställda leveranser på Model 3 facebook sidan nyligen. Känns som dom bokat in så många leveranser det bara går i förväg, och sen avboka i sista minuten när det inte håller. Har leverans inbokad på måndag kl 18 i gbg, får se om det om det går vägen..
Re: Nu saktar det in igen
Samma här, skulle få leverans 23, fick nyss mail om att det är inställt pga logistikskäl.
Re: Nu saktar det in igen
Helt sjukt. Riktigt dåligt av Tesla att inte ha bättre kontroll.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Nu saktar det in igen
Det är riktigt dåligt faktiskt. Är det någon som fått tid för leverans i veckan som faktiskt fått hämta ut eller inte fått mail om inställd leverans imorgon?
Re: Nu saktar det in igen
Kan vara så att någon blivit sjuk. Svårt att veta i förväg.Jeppe_E skrev:Helt sjukt. Riktigt dåligt av Tesla att inte ha bättre kontroll.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Nu saktar det in igen
Hämtade ut min i Trosta idag. Hade tid kl 15, fick hjälp 15:50 och kom därifrån först 16:30... Barnen kvar sist av alla på dagis, men de blev på gott humör när de fick hoppa in i baksätet på nya bilen - pappas killar
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Nu saktar det in igen
robsam skrev:Fyfan, det är illa hur de ringer dagen innan. Har leverans på måndag och köpt tågbiljett och hela köret. Man börjar ju bli lite orolig.perre skrev:Hade leverans i morgon kl 14.00, men fick nyss ett mail att tiden skjuts upp utan att få ny tid
Då börjar det om igen med ny väntan. Ungefär som att vara gravid och värkarna avtar när vi kommer till BB och skickas hem igen.
Är det fler som fått samma info? Fundera ju på om just min blivit skadad eller om de helt enkelt inte fått in alla bilar idag som väntades från Holland.
Har också leverans på måndag.
Om du söker med ditt vin-nummer på car.info får du ett regnummer då? Jag får det inte.
Re: Nu saktar det in igen
Nae jag får inte upp någonting. Vilket gör mig lite orolig.Limmet skrev:robsam skrev:Fyfan, det är illa hur de ringer dagen innan. Har leverans på måndag och köpt tågbiljett och hela köret. Man börjar ju bli lite orolig.perre skrev:Hade leverans i morgon kl 14.00, men fick nyss ett mail att tiden skjuts upp utan att få ny tid
Då börjar det om igen med ny väntan. Ungefär som att vara gravid och värkarna avtar när vi kommer till BB och skickas hem igen.
Är det fler som fått samma info? Fundera ju på om just min blivit skadad eller om de helt enkelt inte fått in alla bilar idag som väntades från Holland.
Har också leverans på måndag.
Om du söker med ditt vin-nummer på car.info får du ett regnummer då? Jag får det inte.
Re: Nu saktar det in igen
Har varit förväntansfull som ett barn sedan mitten av veckan, då de meddelade att jag skulle få leverans på Trosta park lördag kl 14 (dvs i morgon). Väl medveten om kaoset som verkar råda kring leveranserna så ringde jag för säkerhets skull i onsdags för att försäkra mig om att de verkligen hade bilen och att den skulle vara klar för leverans på lördag. Efter att fått ett tvärsäkert ja från dem så betalade jag fakturan och beställde en flygbiljett (ej avbokningsbar).
Blev därför liiite upprörd när jag fick ett mail kl 16:53 på fredag om att leveransen utgått på obestämd tid och tänker kräva dem på kostnaden för flygbiljetten. Någon som har erfarenhet av hur de ställt sig till sådana krav vid tidigare inställda leveranser (jag utgår ifrån att jag knappast är den förste att ha hamnat i denna sits)? Jag hoppas verkligen slippa dra igång ngn process kring detta....
Edit: jag har fortfarande kvar samma VIN som tidigare på mitt konto och på slutfakturan, och får upp ett regnr på carinfo.
Det har dock dykt upp en kreditfaktura på exakt samma belopp/spec....
Noterade också att referralprogrammet verkar ha kommit igång igen, med lite annan utformning än tidigare, och jag fått en referralkod igen. Yeay!
Blev därför liiite upprörd när jag fick ett mail kl 16:53 på fredag om att leveransen utgått på obestämd tid och tänker kräva dem på kostnaden för flygbiljetten. Någon som har erfarenhet av hur de ställt sig till sådana krav vid tidigare inställda leveranser (jag utgår ifrån att jag knappast är den förste att ha hamnat i denna sits)? Jag hoppas verkligen slippa dra igång ngn process kring detta....
Edit: jag har fortfarande kvar samma VIN som tidigare på mitt konto och på slutfakturan, och får upp ett regnr på carinfo.
Det har dock dykt upp en kreditfaktura på exakt samma belopp/spec....
Noterade också att referralprogrammet verkar ha kommit igång igen, med lite annan utformning än tidigare, och jag fått en referralkod igen. Yeay!
Re: Nu saktar det in igen
Grattis!Johnalm skrev:Hämtade ut min i Trosta idag. Hade tid kl 15, fick hjälp 15:50 och kom därifrån först 16:30... Barnen kvar sist av alla på dagis, men de blev på gott humör när de fick hoppa in i baksätet på nya bilen - pappas killar
Du har inte ändrat din signatur än...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- TeslaMartin
- Teslaägare
- Inlägg: 319
- Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
- Ort: Djursholm
Re: Nu saktar det in igen
Jag har redan hämtat ut en LR 1/3, alltså bland de allra första. Den rundan var ju med framflyttningar, automail, sms, ombokningar osv.
Glad i hågen så beställde jag ännu en P3 i lördags 16/3. Fick idag sms, mail och infonpå MyTesla om upphämtning kommande fredag 29/3.
- Ringde då Tesla eftersom jag ej fått slutfaktura och ville även kolla om det bara var ett automail eller en faktisk bokning.
Enligt tjejen som jag pratade med så gällde bokningen, men hon erkände att ”vi bokar så många som möjligt med förhoppning att bilarna hinner studsa i hallen”. Jag sade att jag förstår det eftersom de är ett amerikanskt kvartalsföretag. Varpå jag fick ett svar ”Jo, så är det”
- Detta är ju ingen överraskning, men gör såklart att minsta lilla störning leder till avbokningar. Vilket är tråkigt för oss kunder!
Kundupplevelsen hade varit så mycket bättre om de skjutit på alla bokningarna en vecka eller så. Och säkrat att bilarna är på plats innan vi kunder meddelas - men men, då kanske några bilar missas att klämmas in innan kvartalet.... men jag undrar om de inte skulle vunnit på att jobba lugnare och mer strukturerat och då fått ut fler bilar ändå.
Kommer bli bättre leveranser i april, mycket lugnare!
Glad i hågen så beställde jag ännu en P3 i lördags 16/3. Fick idag sms, mail och infonpå MyTesla om upphämtning kommande fredag 29/3.
- Ringde då Tesla eftersom jag ej fått slutfaktura och ville även kolla om det bara var ett automail eller en faktisk bokning.
Enligt tjejen som jag pratade med så gällde bokningen, men hon erkände att ”vi bokar så många som möjligt med förhoppning att bilarna hinner studsa i hallen”. Jag sade att jag förstår det eftersom de är ett amerikanskt kvartalsföretag. Varpå jag fick ett svar ”Jo, så är det”
- Detta är ju ingen överraskning, men gör såklart att minsta lilla störning leder till avbokningar. Vilket är tråkigt för oss kunder!
Kundupplevelsen hade varit så mycket bättre om de skjutit på alla bokningarna en vecka eller så. Och säkrat att bilarna är på plats innan vi kunder meddelas - men men, då kanske några bilar missas att klämmas in innan kvartalet.... men jag undrar om de inte skulle vunnit på att jobba lugnare och mer strukturerat och då fått ut fler bilar ändå.
Kommer bli bättre leveranser i april, mycket lugnare!
Re: Nu saktar det in igen
Här är ännu en som skulle fått leverans från Trosta imorgon men som fick ett mail nu ikväll om att det blivit uppskjutet på grund av logistik. Om det var bara någon enstaka som råkade ut för detta skulle det vara en sak, men det verkar ju som om halva forumet blivit framflyttat. Det hela framstår som minst sagt amatörmässigt.
Re: Nu saktar det in igen
Ni som fått besked om uppskjuten leverans, gäller det Trosta då? Eller även Malmö (där det är tänkt jag ska hämta på onsdag..)?
Re: Nu saktar det in igen
Tack! Nej, jag glömde skriva att båda fick feber av den korta bilturen, så har inte hunnit med det än. Men tack för påminnelsen och trevlig helg!Pontus skrev:Grattis!Johnalm skrev:Hämtade ut min i Trosta idag. Hade tid kl 15, fick hjälp 15:50 och kom därifrån först 16:30... Barnen kvar sist av alla på dagis, men de blev på gott humör när de fick hoppa in i baksätet på nya bilen - pappas killar
Du har inte ändrat din signatur än...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Nu saktar det in igen
thogr skrev:Kan vara så att någon blivit sjuk. Svårt att veta i förväg.Jeppe_E skrev:Helt sjukt. Riktigt dåligt av Tesla att inte ha bättre kontroll.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Absolut. Personbundna processer är skit. Kan dock inte se att leverans av en ny bil är personbunden. Tesla har ju ändå lyckats med att leverera väldigt många bilar (sett i förhållande till de 3 SC). Ska bli spännande att se vart de placerar sig på listan över mars leveranser.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Nu saktar det in igen
Denna kvartalshets är väldigt svår för mig att förstå. Varje bil de stressklämmer in detta kvartal försämrar ju sifforna för nästa kvartal, så det borde jämna ut sig, och rimligen är det billigare att få det rätt istället.TeslaMartin skrev:Jag har redan hämtat ut en LR 1/3, alltså bland de allra första. Den rundan var ju med framflyttningar, automail, sms, ombokningar osv.
Glad i hågen så beställde jag ännu en P3 i lördags 16/3. Fick idag sms, mail och infonpå MyTesla om upphämtning kommande fredag 29/3.
- Ringde då Tesla eftersom jag ej fått slutfaktura och ville även kolla om det bara var ett automail eller en faktisk bokning.
Enligt tjejen som jag pratade med så gällde bokningen, men hon erkände att ”vi bokar så många som möjligt med förhoppning att bilarna hinner studsa i hallen”. Jag sade att jag förstår det eftersom de är ett amerikanskt kvartalsföretag. Varpå jag fick ett svar ”Jo, så är det”
- Detta är ju ingen överraskning, men gör såklart att minsta lilla störning leder till avbokningar. Vilket är tråkigt för oss kunder!
Kundupplevelsen hade varit så mycket bättre om de skjutit på alla bokningarna en vecka eller så. Och säkrat att bilarna är på plats innan vi kunder meddelas - men men, då kanske några bilar missas att klämmas in innan kvartalet.... men jag undrar om de inte skulle vunnit på att jobba lugnare och mer strukturerat och då fått ut fler bilar ändå.
Kommer bli bättre leveranser i april, mycket lugnare!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Nu saktar det in igen
Med tanke på mellandags-rean Q1 så lär det ju vara en rejäl dipp Q2, eller vad ska dom då hitta på för att få folk att trycka på beställ-knappen? Som du säger, svårt att förstå tanken bakom.bylund skrev:Denna kvartalshets är väldigt svår för mig att förstå. Varje bil de stressklämmer in detta kvartal försämrar ju sifforna för nästa kvartal, så det borde jämna ut sig, och rimligen är det billigare att få det rätt istället.TeslaMartin skrev:Jag har redan hämtat ut en LR 1/3, alltså bland de allra första. Den rundan var ju med framflyttningar, automail, sms, ombokningar osv.
Glad i hågen så beställde jag ännu en P3 i lördags 16/3. Fick idag sms, mail och infonpå MyTesla om upphämtning kommande fredag 29/3.
- Ringde då Tesla eftersom jag ej fått slutfaktura och ville även kolla om det bara var ett automail eller en faktisk bokning.
Enligt tjejen som jag pratade med så gällde bokningen, men hon erkände att ”vi bokar så många som möjligt med förhoppning att bilarna hinner studsa i hallen”. Jag sade att jag förstår det eftersom de är ett amerikanskt kvartalsföretag. Varpå jag fick ett svar ”Jo, så är det”
- Detta är ju ingen överraskning, men gör såklart att minsta lilla störning leder till avbokningar. Vilket är tråkigt för oss kunder!
Kundupplevelsen hade varit så mycket bättre om de skjutit på alla bokningarna en vecka eller så. Och säkrat att bilarna är på plats innan vi kunder meddelas - men men, då kanske några bilar missas att klämmas in innan kvartalet.... men jag undrar om de inte skulle vunnit på att jobba lugnare och mer strukturerat och då fått ut fler bilar ändå.
Kommer bli bättre leveranser i april, mycket lugnare!
Model S P85DL+
Re: Nu saktar det in igen
Sällar mig till skaran som skulle fått leverans i Trosta imorrn men som fick mail sent ikväll om att det har blivit uppskjutet på obestämd tid. Jag har fått en VIN-kod som ger ett regnummer på car.info vilket gjorde att man ändå våga tro att strulets dagar var över och att de faktis skulle hålla utlovat leveransdatum...
Nu är det bara att riva tågbiljetterna och hälla upp ett stort glas sprit!
Att jag dessutom fick beskedet i veckan att mina sommardäck inte alls kommer förvaras i Örebro som jag blivit lovad utan kommer ligga hos Euromaster i Kista gör ju att man börjar tippa över gränsen och avbokar bilen!!
Om jag skulle avbeställa och beställa igen skulle bilen bli något billigare, jag skulle kunna få gratis laddning och förmodligen ändå få leverans före många av er andra som också väntat i 3 år!!
Nu är det bara att riva tågbiljetterna och hälla upp ett stort glas sprit!
Att jag dessutom fick beskedet i veckan att mina sommardäck inte alls kommer förvaras i Örebro som jag blivit lovad utan kommer ligga hos Euromaster i Kista gör ju att man börjar tippa över gränsen och avbokar bilen!!
Om jag skulle avbeställa och beställa igen skulle bilen bli något billigare, jag skulle kunna få gratis laddning och förmodligen ändå få leverans före många av er andra som också väntat i 3 år!!
Re: Nu saktar det in igen
Nån som vill lägga upp en omröstning så vi kan jämföra de olika leveransställena?
Typ, har tagit leverans och allt gick smidigt.
Har tagit leverans på rätt dag men någon anmärkning.
Har fått tiden avbokad med kort varsel eller bilen fanns inte på plats när jag kom.
Samma frågor fördelat på de 3? leveransanläggningarna.
Typ, har tagit leverans och allt gick smidigt.
Har tagit leverans på rätt dag men någon anmärkning.
Har fått tiden avbokad med kort varsel eller bilen fanns inte på plats när jag kom.
Samma frågor fördelat på de 3? leveransanläggningarna.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Nu saktar det in igen
Ja det finns i princip inget vettigt med att stressa inför varje kvartalsslut, men det innebär garanterat extra kostnader, ungefär som att jobba övertid (vilket också sker i Teslas fall)...bylund skrev:Denna kvartalshets är väldigt svår för mig att förstå. Varje bil de stressklämmer in detta kvartal försämrar ju sifforna för nästa kvartal, så det borde jämna ut sig, och rimligen är det billigare att få det rätt istället.TeslaMartin skrev:Jag har redan hämtat ut en LR 1/3, alltså bland de allra första. Den rundan var ju med framflyttningar, automail, sms, ombokningar osv.
Glad i hågen så beställde jag ännu en P3 i lördags 16/3. Fick idag sms, mail och infonpå MyTesla om upphämtning kommande fredag 29/3.
- Ringde då Tesla eftersom jag ej fått slutfaktura och ville även kolla om det bara var ett automail eller en faktisk bokning.
Enligt tjejen som jag pratade med så gällde bokningen, men hon erkände att ”vi bokar så många som möjligt med förhoppning att bilarna hinner studsa i hallen”. Jag sade att jag förstår det eftersom de är ett amerikanskt kvartalsföretag. Varpå jag fick ett svar ”Jo, så är det”
- Detta är ju ingen överraskning, men gör såklart att minsta lilla störning leder till avbokningar. Vilket är tråkigt för oss kunder!
Kundupplevelsen hade varit så mycket bättre om de skjutit på alla bokningarna en vecka eller så. Och säkrat att bilarna är på plats innan vi kunder meddelas - men men, då kanske några bilar missas att klämmas in innan kvartalet.... men jag undrar om de inte skulle vunnit på att jobba lugnare och mer strukturerat och då fått ut fler bilar ändå.
Kommer bli bättre leveranser i april, mycket lugnare!
Obegripligt att göra det mer än ett enstaka tillfälle...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19