Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Standard range plus Kan beställas nu.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inläggav Jerka » 15 apr 2019 17:26

Angående Bonus-Malus-diskussionen: systemet fungerar så att maluspengarna går in i statskassan och bonuspengarna tas från densamma. De är inte öromärkta på något sätt och kan därför inte heller ta slut. Om alltför många köper elbil så går staten back på systemet, men alla får ändå sin bonus utbetald. Det är inte som med elcykelpremien att pengarna tar slut om alltför många utnyttjar den.
Jerka

Inläggav taliz » 15 apr 2019 18:15

Jerka skrev:Angående Bonus-Malus-diskussionen: systemet fungerar så att maluspengarna går in i statskassan och bonuspengarna tas från densamma. De är inte öromärkta på något sätt och kan därför inte heller ta slut. Om alltför många köper elbil så går staten back på systemet, men alla får ändå sin bonus utbetald. Det är inte som med elcykelpremien att pengarna tar slut om alltför många utnyttjar den.

Det finns ingen allokerad "pott". Men det betyder ju inte att politikerna inte kan ändra sig.
Se hur det blev med solcellsstödet tex...
taliz

Inläggav Ragge » 15 apr 2019 18:19

HelectriC skrev:Lite intressant att Tesla ringde mig idag redan (beställde SR+ för bara några dagar sedan) för att avklarad diverse detaljer (inbyte, finansiering etc) inför stundande leverans. När jag frågade ang leveransdatum så hade han dock inte en susning :lol: svårt att svara på frågor ang tex inbyte om jag inte vet om det handlar om nästa vecka eller om 6mån.

Hade oxå samtal från Tesla i samma ärende, verkade mest intresserad av och veta från när jag kunde ta leverans. Svarade maj månad, men det betyder väl knappast att det blir så.

Nån som beställt SR+ och vill byta ref code??
2016-03-31:Reserverade Model 3;2019-02-18: Annulerade reservationen Ingen dragkrok = Ingen Tesla; 2019-03-01: Nya priser, nya modeller, vill ha en Midrange, med eller utan krok!
2019-04-12: Blå M3 SR+, sportfälgar, autopilot beställd.
Ragge

Referralkod: barbro73794

Inläggav Bejje » 15 apr 2019 19:36

Hade missat samtal från dem idag och la också en SR+ beställning häromdagen.
Hann aldrig ringa tillbaka.

@Ragge, byta ref code? Varför? Om båda parter har varsin spelar det ju ingen roll, då har båda lagt beställning.

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
Bejje

Inläggav VarroF » 15 apr 2019 21:13

Aaaaah, vill så gärna slå till på en LR RWD.
Vi är i väntans tider med tredje barnet, kommer bli för tight med 3 barn, hur optimistisk jag försöker än vara. För samma Summa kan jag typ få Model S 85D med gamla nose konen med AP1. Tycker det är överpris. Tar emot på nått sätt.
Även Teslas egna Beg sida har konstigt höga priser. Inte i paritet med nya demomodeller de
Rear ut...

Har testat lite andra bilar. Allt annat bleknar när man provat en Tesla.

Dilemma!
VarroF

Inläggav Ragge » 15 apr 2019 21:32

Bejje skrev:Hade missat samtal från dem idag och la också en SR+ beställning häromdagen.

@Ragge, byta ref code? Varför? Om båda parter har varsin spelar det ju ingen roll, då har båda lagt beställning.

Jag använder din, du använder min, 1500 + 1500 km SC var, funkar inte det ????
2016-03-31:Reserverade Model 3;2019-02-18: Annulerade reservationen Ingen dragkrok = Ingen Tesla; 2019-03-01: Nya priser, nya modeller, vill ha en Midrange, med eller utan krok!
2019-04-12: Blå M3 SR+, sportfälgar, autopilot beställd.
Ragge

Referralkod: barbro73794

Inläggav Teslaägare HelectriC » 15 apr 2019 21:41

Ragge skrev:
Bejje skrev:Hade missat samtal från dem idag och la också en SR+ beställning häromdagen.

Eller så använder ni bara er egen var för sig, aningen enklare. Det gjorde jag.
Model S P75D -17
eGolf 300km -18
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV -19
VW I.D., Byton, BMW iX3, Polestar2, M3 SR+
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Pontus » 15 apr 2019 21:56

HelectriC skrev:
Ragge skrev:

Går det om det är ens första Tesla.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav Bejje » 16 apr 2019 05:29

HelectriC skrev:
Ragge skrev:

@Ragge Ok, då är jag med på hur du tänker.
Min uppfattning är att koden ska användas vid beställning och inte i efterhand. Att man kan och en del har fått koden tillagd i efterhand. Jag för min del kom på det en halvtimme efter beställning och mailade referralprogram@tesla.com och frågade om de kunde lägga till en men har inte fått något mer än ett autosvar tillbaka.

@HelectriC hur använder man sig egen? (Mailar i efterhand och frågar?) Har du fått en bekräftelse på att de accepterar det? Känns som att det skulle motverka syftet om de godkände det.

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
Bejje

Inläggav victor_passe » 16 apr 2019 06:39

Ragge skrev:Nån som beställt SR+ och vill byta ref code??

Jag beställde en igår och missade att mata in en kod, jag PM:ar min kod så emailar jag dim kod till tesla.
Snackade med säljaren igår och det verkade som att det skulle gå att efterregistrera en kod.
victor_passe

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3