Typ 2-kabel trefas medföljer, men de har inte alltid funnits i lager direkt vid leverans, och den funkar även på ladduttag som bara leverera enfas. Poängtera att du behöver den genast så kan de kanske lösa det om det fortfarande är problem med lagerhållningen.
Anslutning för vanlig enfas schukokontakt medföljer. Dock inte för röd trefashandske.
Innebär att den laddaren som jag lagt in som bild inte funkar?
Typ 2-kabel trefas medföljer, men de har inte alltid funnits i lager direkt vid leverans, och den funkar även på ladduttag som bara leverera enfas. Poängtera att du behöver den genast så kan de kanske lösa det om det fortfarande är problem med lagerhållningen.
Anslutning för vanlig enfas schukokontakt medföljer. Dock inte för röd trefashandske.
Innebär att den laddaren som jag lagt in som bild inte funkar?
Den var ju dyr. Känns som jag får använda den vanliga kontakten som finns också, även om det väl blir ganska långsam laddning, men bättre än inget. Har också en Super charger 3 mil från hotellet i värsta fall.
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Den är ju också åt fel håll (1-fas hane till 3-fas hona)?
JA så är det. Dumt av mig att inte vara övertydlig. Tänk in följande mening som bildtext på mitt tidigare inlägg. -"Efter som den är hemmabyggd så borde det inte vara något problem att byta kontakterna på det mycket smidiga 3d-printade mellanstycket. Så att den passar frågeställarens behov."
Tack för era svar.
Uttaget är på ett hotell i Danmark där jag ofta är. Så vore bra att kunna ladda lite när bilen står i hotellgaraget.
/Henric
Och det är typ 2? Annars behövs ofta en särskild anslutning då många danska stickkontakter är lite eljest. Reseadapter är inte att rekommendera för belastning över tid.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
fundering... håller standard uttagen egentligen säg en IP44 ELKO enfas? dom är specade för 16A, men är det ngn som har koll på hur länge dom håller?
är det ngn favorit i sammanhanget som funkar bättre än andra... såsom för 1fas stickpropp?
tänkte kanske bea att se över el-eriet hemma innan bilen kommer hem och tills Wallcharger installerats.
Mvh Peter
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Den är ju också åt fel håll (1-fas hane till 3-fas hona)?
JA så är det. Dumt av mig att inte vara övertydlig. Tänk in följande mening som bildtext på mitt tidigare inlägg. -"Efter som den är hemmabyggd så borde det inte vara något problem att byta kontakterna på det mycket smidiga 3d-printade mellanstycket. Så att den passar frågeställarens behov."
fundering... håller standard uttagen egentligen säg en IP44 ELKO enfas? dom är specade för 16A, men är det ngn som har koll på hur länge dom håller?
är det ngn favorit i sammanhanget som funkar bättre än andra... såsom för 1fas stickpropp?
tänkte kanske bea att se över el-eriet hemma innan bilen kommer hem och tills Wallcharger installerats.
Mvh Peter
Peter, de flesta vanliga vägguttag klarar iof 16A men har oftast 1,5kvmm kabel och en 10A säkring som begränsar.
Som jag förstår det kommer det med det tesla kallar blå industri adapter för 16A enfas laddning.
Jag hade inte kört mer än 10A i vanliga uttag
Idag en månad efter att jag hämtade bilen kom kabeln. Blev lite besviken då det var en 4m 1-fas kabel i stället för den blå 3-fas 7m kabeln som levererades.
Skall jag bråka eller inte om detta, vad tycker ni?
-15 Outlander PHEV (såld)
-19 Tesla Mod 3 LR + drag (sedan 26 Sept 2019)
Idag en månad efter att jag hämtade bilen kom kabeln. Blev lite besviken då det var en 4m 1-fas kabel i stället för den blå 3-fas 7m kabeln som levererades.
Skall jag bråka eller inte om detta, vad tycker ni?
Säker på att det är 1-fas? Kolla på handtaget av blåa sladden, där står det t.ex 400V 32A eller 400V 16A.
Idag en månad efter att jag hämtade bilen kom kabeln. Blev lite besviken då det var en 4m 1-fas kabel i stället för den blå 3-fas 7m kabeln som levererades.
Skall jag bråka eller inte om detta, vad tycker ni?
Säker på att det är 1-fas? Kolla på handtaget av blåa sladden, där står det t.ex 400V 32A eller 400V 16A.
Jorå så att
Det är bara tre ledare i kontakten till laddstolpen, så det kan omöjligt vara vara 3-fas.
Kabel är svart och av fabrikatet "Phoenix Contact", Jag reagerade först den var svart, sedan för att den var kort, och när jag tittade in i handtagen såg jag bara tre ledare.
Den ligger i bilen redan då jag behöver den i morgon så jag återkommer om ev märkning.
Idag en månad efter att jag hämtade bilen kom kabeln. Blev lite besviken då det var en 4m 1-fas kabel i stället för den blå 3-fas 7m kabeln som levererades.
Skall jag bråka eller inte om detta, vad tycker ni?
Säker på att det är 1-fas? Kolla på handtaget av blåa sladden, där står det t.ex 400V 32A eller 400V 16A.
Jorå så att
Det är bara tre ledare i kontakten till laddstolpen, så det kan omöjligt vara vara 3-fas.
Kabel är svart och av fabrikatet "Phoenix Contact", Jag reagerade först den var svart, sedan för att den var kort, och när jag tittade in i handtagen såg jag bara tre ledare.
Den ligger i bilen redan då jag behöver den i morgon så jag återkommer om ev märkning.
Ska vara blå Mennekes som levereras ut, inte svarta 1-fas.
Idag en månad efter att jag hämtade bilen kom kabeln. Blev lite besviken då det var en 4m 1-fas kabel i stället för den blå 3-fas 7m kabeln som levererades.
Skall jag bråka eller inte om detta, vad tycker ni?
Säker på att det är 1-fas? Kolla på handtaget av blåa sladden, där står det t.ex 400V 32A eller 400V 16A.
Jorå så att
Det är bara tre ledare i kontakten till laddstolpen, så det kan omöjligt vara vara 3-fas.
Kabel är svart och av fabrikatet "Phoenix Contact", Jag reagerade först den var svart, sedan för att den var kort, och när jag tittade in i handtagen såg jag bara tre ledare.
Den ligger i bilen redan då jag behöver den i morgon så jag återkommer om ev märkning.
Ska vara blå Mennekes som levereras ut, inte svarta 1-fas.
Stämmer inte överallt. Från SC Göteborg fick jag en 4m grå/svart Phoenix kabel till min SR+. Vet inte om den är 16A eller 32A, men den är 3-fas iaf då den ger mig 11Kw.
Idag en månad efter att jag hämtade bilen kom kabeln. Blev lite besviken då det var en 4m 1-fas kabel i stället för den blå 3-fas 7m kabeln som levererades.
Skall jag bråka eller inte om detta, vad tycker ni?
Säker på att det är 1-fas? Kolla på handtaget av blåa sladden, där står det t.ex 400V 32A eller 400V 16A.
Jorå så att
Det är bara tre ledare i kontakten till laddstolpen, så det kan omöjligt vara vara 3-fas.
Kabel är svart och av fabrikatet "Phoenix Contact", Jag reagerade först den var svart, sedan för att den var kort, och när jag tittade in i handtagen såg jag bara tre ledare.
Den ligger i bilen redan då jag behöver den i morgon så jag återkommer om ev märkning.
Jag fick en 4 m 3-fas kabel när jag hämtade ut bilen. Lite överraskad över att den var så pass kort men den blev ju ganska smidig att hantera, å andra sidan.