Fick det här mailet från Naturvårdsverket nyss.
Den 18:onde beslutades det i riksdagen att återinföra Ladda-hemma-stödet och Klimatklivet.
Vi har ännu inte mottagit ett regleringsbrev eller förordning så i nuläget har vi tyvärr inge mer information.
Våran sida kommer uppdateras så fort vi mottagit ett regelverk.
http://www.naturvardsverket.se/Stod-i-m ... -elfordon/
Med vänliga hälsningar Naturvårdsverket Kundtjänst
Kanske inte hamnade i rätt tråd men det är en bra nyhet i alla fall
Laddning hemma direkt 3-fas från elcentralen
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Laddning hemma direkt 3-fas från elcentralen
Att klämma in allt som behövs för att göra om flera kW växelström till likström i en så liten dosa lär intefth skrev:Om man jämför med gamla UMC som stöder både enfas och trefas så får man väldigt lite ny funktionalitet för en väldig massa pengar.Oktavos skrev:Istället för laddbox varför inte denna pureelectric.se/laddboxar/juice-booster/
Om man jämför med nya UMC så kan det dock vara ett alternativ för att kunna ladda trefas på resande fot.
Jag tycker själv den verkar trevlig och väl genomtänkt, men jag har inte kunnat motivera att köpa den till det priset, den skulle behöva kosta typ hälften för att bli intressant, det kanske kommer billigare varianter i framtiden.
Det som man egentligen skulle vilja ha är en "universal-CCS-konverterare", en manick i samma storlek som Juice-boostern som tar in i princip vad som helst i ena änden och skickar ut DC via CCS i andra änden med minimala förluster, då kringgår man ju alla begränsningar i bilens AC-laddare och kan t.ex. ladda på 63A CEE-uttag (inte helt ovanliga i Sverige) med full effekt.
Det kanske också kommer i framtiden, det borde väl inte vara rocket science att konstruera?
/fth
gå hur man än gör, det skulle framförallt kräva en verkningsgrad på i princip 100%, men visst vite det najs
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19