Det är ju imponerande hur många adaptrar det finns, men ska alla köpas in då lär väl priset sluta upp mot 30 000:-Oktavos skrev:Istället för laddbox varför inte denna pureelectric.se/laddboxar/juice-booster/trvmbk skrev:Nu innan jag bestämt mig för vilken laddstolpe jag ska ha så laddar jag i garaget direkt från inkommande 3-fas. Jag har 16A. Hur mycket hade ni vågat ställa upp bilens laddning på.
Just nu kör jag 8A som blir 11 km/h.
Det är helt ny el dragen i huset sedan renovering under åren 09-13.
den ser ut att kunna mycket, kan användas som stationär eller ta med sig och
har väldigt mycket tillbehör.
Egen inbyggd jordfelsbrytare, Juice Booster heter den.
Kanske finns någon på forumet som redan har den och kan ge lite tips.
Skillnaden mot en stationär laddbox är att du inte har något skydd på nätsidan innan Juice Booster klumpen, kontakten som sätts i väggen är utan kontroll. Och så kan du inte styra laddningen med belastningsvakt för huset eller lastdela för fler elbilar.
Som reseladdare måste den vara perfekt men dyr. De allra flesta elbilsförare jag pratat med använder nästan bara typ 2 sladden i praktiken. Alternativt schuko eller röd 3-fas i Sverige.