Lång biltripp med min model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 14 maj 2018 21:59
Ort: Sandviken

Re: Lång biltripp med min model 3

Inlägg av Grovsnus »

Klart man måste äta en Tesla burgare!
A0967694-80B3-4438-848C-CF4456EE4F59.jpeg
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
trvmbk
Inlägg: 31
Blev medlem: 17 maj 2019 00:34

Re: Lång biltripp med min model 3

Inlägg av trvmbk »

Vi är i Paris för tillfället. Är grymt nöjd med resan ned. Tesla Supercharger överallt på stora vägarna.
Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 14 maj 2018 21:59
Ort: Sandviken

Re: Lång biltripp med min model 3

Inlägg av Grovsnus »

trvmbk skrev:
Vi är i Paris för tillfället. Är grymt nöjd med resan ned. Tesla Supercharger överallt på stora vägarna.
Var där för 2år sedan med fosilbil! Kan tänka mig att det är bra! Är du nöjd med navigatorn?
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 14 maj 2018 21:59
Ort: Sandviken

Re: Lång biltripp med min model 3

Inlägg av Grovsnus »

Lite bilder ifrån Idag!
E0901BFF-B615-47FA-ADA0-9EDCFE0F3AE2.jpeg
23026529-9D0B-4E32-BC5B-CD0A67BF2597.jpeg
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
trvmbk
Inlägg: 31
Blev medlem: 17 maj 2019 00:34

Re: Lång biltripp med min model 3

Inlägg av trvmbk »

Grovsnus skrev:
trvmbk skrev:
Vi är i Paris för tillfället. Är grymt nöjd med resan ned. Tesla Supercharger överallt på stora vägarna.
Var där för 2år sedan med fosilbil! Kan tänka mig att det är bra! Är du nöjd med navigatorn?
Ja absolut. Vi kollade hela rutten och sedan tog vi och knappade in laddstationen som kom efter nästa. Dvs vi ligger en före.
Nu är vi i Dortmund och på väg till Hamburg.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1583
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Lång biltripp med min model 3

Inlägg av pefreli »

trvmbk skrev:
Grovsnus skrev:
trvmbk skrev:
Vi är i Paris för tillfället. Är grymt nöjd med resan ned. Tesla Supercharger överallt på stora vägarna.
Var där för 2år sedan med fosilbil! Kan tänka mig att det är bra! Är du nöjd med navigatorn?
Ja absolut. Vi kollade hela rutten och sedan tog vi och knappade in laddstationen som kom efter nästa. Dvs vi ligger en före.
Nu är vi i Dortmund och på väg till Hamburg.
Hur ser det ut med destinationsladdare? Har ni valt boende efter laddmöjlighet eller räcker det med SuC?

Efter en kortare tur till Tyskland kände jag att det var en go känsla att kunna ladda över natten, eller över dagen vid längre stopp.

Speciellt då vi åkte med fossilvänner. Med destinationsladdning är man steget ”före” fossilerna. :mrgreen:

Hansapark hade en drös med destinationsladdare. Tror det var 12 st varav 10 var för Tesla. De andra 2 var upptagna av andra bilar så jag kunde välja fritt på 10 laddare. Härlig känsla att plocka ut en fulladdad bil efter 4-5 timmar på HansaPark. Till fossilens förtret... :lol:
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Skriv svar