Lite roligare läsning för dignek0 skrev:Ja jag är fattig och har inte råd med en ny bil. Tycker att det är oförskämt av dig att uttala dig om någon du inte vet ett skit om. Vad vet du om mig eller min ekonomi? Men det är klart man kan gömma sig bakom datorskärmen och tycka vad man vill.Snap02 skrev:Nej tesla är helt fel bil för dig, du förstår inte poängen med den. Ärligt talat så tror jag inte du har pengar varken till eller en BMW eller Audi osv.nek0 skrev:Alla här hade inte fina prestanda bilar innan Tesla . En hade v60 d4 ,en octavia tdi dsg ,en kia Ceed ,en mondeo...... .Varför är jag på forumet? Jag kanske är intresserad av en Tesla men det har inte du fattat:)Snap02 skrev:Du jämför Kia o Skoda med tesla?nek0 skrev:Och jag står för det jag skrev. Det ända som är bättre i mina ögon är drivlinan och en M3 med fossil drift hde varit död på marknaden.. autopiloten som den är nu har begränsat värde. Dascam kan man köpa från 15$ st . Om jag blir tvungen att köpa en M3 blir det bara för eldriften ,räckvidden och laddningen
Jag tror dom flesta som köpt tesla har haft (fina) Bilar innan. Jag själv har haft suv o BMW m serie.
En Skoda eller Kia ägare är knappast intresserade av tesla så varför är du ena på detta forum?
V
Du kommer kunna fynda bland fossilbilar om 2—3 år du kan säkert hitta en Skoda eller Kia som passar din ekonomi.
V60 VS Model 3 P VS Golf
Moderator: Redaktion
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Inlägg: 281
- Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
- Ort: Norrköping
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Helt enig...pefreli skrev:
Är det Jante som slagit till här eller vad är problemet?
Min TM3 LR RWD KROSSAR min gamla BMW 320d-16 på så många områden att jag inte ens orkar räkna upp dem...
Då inkluderar jag även ekonomi.
Skulle jag köpt en TM3 idag hade det garanterat blivit en P. Den är ordentligt underprisad om ni frågar mig. Vassare prestanda än BMW M3 till en TCO som är lägre än en BMW 330 om man som jag kör över 2000 mil/år.
650 k efter miljöbilsbonus är inget annat än ett klipp.
Jag tycker min LR AWD är roligare och bättre än någon annan bil jag ägt (faktiskt inklusive min S och X). Då har jag kört/ägt bla M5, Porsche, Lexus ISF, Jaguar F-Type, Range Rover mm, mm.
En P3a hade givetvis varit ännu roligare och bättre. Hade förmånsvärdet inte varit så extremt mycket högre än LR så hade jag definitivt kört en P idag (beställde tom P från början och fick ändra).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Meningslöst att argumentera med ett yxskaft.nek0 skrev:1: Har aldrig varit i Porsche forumet och föreslår inget här hellertaliz skrev:Sorry men det är ju rent ut sagt hjärndött.nek0 skrev:https://www.bytbil.com/uppsala-lan/pers ... 1-13225777Elof skrev:Vilka då?nek0 skrev:Kom inte nu med påståenden om att man ska jämföra M3P med fossiler för 650 000kr för det finns bilar för långt under 300 000kr som ger mer en M3P bilmässigt
https://www.bytbil.com/ostergotlands-la ... 9-13227202
Majoriteten här har aldrig haft prestanda bilar innan M3P och prestanda i klass med M3P är inte alls viktiga för mig eller väldigt många här.
Sedan har vi en del som behöver prestandan som förlägnare för en viss kropps del .
Fråga själv hur många som kommer från en Ceed, Mondeo,Octavia V70 ..... ,många fler än de som kommer från M3, AMG , vill jag påstå.
Tänk själv om man skulle sälja en Octavia eldriven med samma prestandan och pris som dagens bensin eller diesel Octavia, hade den sålt bättre eller sämre än M3P
Föreslår du att folk borde köpa en Skoda diesel istället på Porsche 911-forumet också?
Lägger man inget värde i prestanda så köper man inte en M3P utan en SR eller LR.
Återigen det fina med en elbil är att enorm prestanda inte kostar mer i form av betydligt högre bränslekostnader etc. Man får så att säga både äta kakan och ha den kvar.
2: Du själv kommer från en V60 D4 så sluta prata om prestanda är du snäll.
3: Den kakan du pratar om kommer bli väääldigt dyr vill jag påstå.
4: Man köper det man tror har råd med och inte det man behöver.
5: Jag själv ska köpa en elbil nästa gång jag byter bil och har inga problem med att man höjer M3P till skyarna, men däremot stör jag av skitsnacket om hur billigt det är att ha en sådan.
Läs igen vad jag skrev och försök få in det.
Många hade billiga Nokia-mobiler innan de köpte dyra iPhones. Preferenser förändras. Utvecklingen går framåt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Vad säger man? Om man jämför Skoda o Kia med tesla
Det är inte ens premium bilar? Så vad har dom för likhet med tesla?
Typ 4 hjul sedan tar det slut
Det är inte ens premium bilar? Så vad har dom för likhet med tesla?
Typ 4 hjul sedan tar det slut
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Tråkigt att tråden helt spårat ut och att så många har så tråkig attityd.jag har alltid gillat detta forum men tyvärr mer och mer inlägg med dålig attityd istället för att sakligt prata om saker i god ton och förståelse för olikheter.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Tråden handlade från början inte om
model 3 P är bättre eller sämre än
andra bilar. Det finns mängder av
tester från experter på ex Youtube som
handlar om själva bilen!
Tråden handlade om ekonomibiten och mer
specifikt kostnaden per månad....och
när det gäller den så kostnader som
vi vet med säkerhet. Inte gissningar
om värdeminskning för det vet ingen nu!
/Trådskaparen
model 3 P är bättre eller sämre än
andra bilar. Det finns mängder av
tester från experter på ex Youtube som
handlar om själva bilen!
Tråden handlade om ekonomibiten och mer
specifikt kostnaden per månad....och
när det gäller den så kostnader som
vi vet med säkerhet. Inte gissningar
om värdeminskning för det vet ingen nu!
/Trådskaparen
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Den överlägset största kostnaden vid i princip alla nybilsköp är värdeminskningen.
När det gäller min TM3 är min bedömning att den står för 80-90% av kostnaden. Runt 8 k/månad eller 100 k/år.
Att inte göra en bedömning på värdeminskningen gör ekonomiska jämförelser meningslösa som jag ser det.
Hur mkt spekulation det än må vara.
När det gäller min TM3 är min bedömning att den står för 80-90% av kostnaden. Runt 8 k/månad eller 100 k/år.
Att inte göra en bedömning på värdeminskningen gör ekonomiska jämförelser meningslösa som jag ser det.
Hur mkt spekulation det än må vara.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Hade jag inte haft någon värdeminskning med i kalkylen hade den kommit fram till att ha 3 bilar (S, X och 3) trots att vi knappt behöver en.pefreli skrev:Den överlägset största kostnaden vid i princip alla nybilsköp är värdeminskningen.
När det gäller min TM3 är min bedömning att den står för 80-90% av kostnaden. Runt 8 k/månad eller 100 k/år.
Att inte göra en bedömning på värdeminskningen gör ekonomiska jämförelser meningslösa som jag ser det.
Hur mkt spekulation det än må vara.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Min begränsade erfarenhet säger mig dock att elbilar håller värdet bättre än ice-bilar.
Suget efter begagnade TM3 borde vara rätt högt närmsta 3-4åren innan marknaden blir mer mättad.
(jag fick tillbaka pengarna på min leaf efter 9mån och 1500mil)
Suget efter begagnade TM3 borde vara rätt högt närmsta 3-4åren innan marknaden blir mer mättad.
(jag fick tillbaka pengarna på min leaf efter 9mån och 1500mil)
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Därför DNB inte sätter restvärde högre
än som absolut högst 52% på 3 år vid
1500 mil vid privat finansiering.
Runt 50% ser jag som hyfsat rimligt,
låg risk om man räknar på det i sin
kalkyl!
Skillnaden på Tesla och många andra
bilar är ju Teslas uppdateringar. Det
gör ju att bilen inte känns gammal på
samma sätt som andra. Frågan är mer :
Hur långt är Tesla villiga att sänka
priserna för att få ut volymerna som
dem vill!
än som absolut högst 52% på 3 år vid
1500 mil vid privat finansiering.
Runt 50% ser jag som hyfsat rimligt,
låg risk om man räknar på det i sin
kalkyl!
Skillnaden på Tesla och många andra
bilar är ju Teslas uppdateringar. Det
gör ju att bilen inte känns gammal på
samma sätt som andra. Frågan är mer :
Hur långt är Tesla villiga att sänka
priserna för att få ut volymerna som
dem vill!
V60 VS Model 3 P VS Golf
Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.mrmuscle skrev:Därför DNB inte sätter restvärde högre
än som absolut högst 52% på 3 år vid
1500 mil vid privat finansiering.
Runt 50% ser jag som hyfsat rimligt,
låg risk om man räknar på det i sin
kalkyl!
Skillnaden på Tesla och många andra
bilar är ju Teslas uppdateringar. Det
gör ju att bilen inte känns gammal på
samma sätt som andra. Frågan är mer :
Hur långt är Tesla villiga att sänka
priserna för att få ut volymerna som
dem vill!
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.taliz skrev:Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
MX LR (Raven) 2019
V60 VS Model 3 P VS Golf
Från lånesidan man kommer till när man klickat på köp.Hertsh skrev:Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.taliz skrev:Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
Detta gäller alltså privatköp av Model 3.
S och X har jag ingen koll på.
Som sagt inget garanterat restvärde på Model 3.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Om man gör som jag leasar bilen på företaget då beräknar man vad man tror bilen är värd om 3 år när man tänkt byta in den, och ta ut en ny modell. Så om jag pyntar in 125000 så ska jag ha den summan kvar för att kunna lägga in den på nya bilen.
Sedan tar jag hänsyn till vilken månadskostnad det blir, halva momsen får jag dra, skatten på bilen är 360 kr jämfört med 11000 på gamla, sedan slipper jag tanka diesel för ca 3500 i månaden. O du får bara dra 6 kr medans elbil räknas som övrigt fordon o då får du dra 9,50.
Det jag torskar på är försäkringen den är 350 kr dyrare i månaden på teslan.
På en del här låter det som att värdeminskningen skulle vara obefintlig på
Fossilbilar, jag tappade 160000 kr på min dieselbil på 26 månader så jag fick (fylla) på till insatsen på teslan.
Jag pyntade i runda slängar nästan det dubbla i månaden jämfört med teslan.
Sedan tar jag hänsyn till vilken månadskostnad det blir, halva momsen får jag dra, skatten på bilen är 360 kr jämfört med 11000 på gamla, sedan slipper jag tanka diesel för ca 3500 i månaden. O du får bara dra 6 kr medans elbil räknas som övrigt fordon o då får du dra 9,50.
Det jag torskar på är försäkringen den är 350 kr dyrare i månaden på teslan.
På en del här låter det som att värdeminskningen skulle vara obefintlig på
Fossilbilar, jag tappade 160000 kr på min dieselbil på 26 månader så jag fick (fylla) på till insatsen på teslan.
Jag pyntade i runda slängar nästan det dubbla i månaden jämfört med teslan.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Jag anser att bilarna som det jämförs i tråden inte är jämförbara med tesla. Hade det varit xc90 med större motor och golf med större motorn.
Självklart är en bil som kostar hälften så mycket billigare om du inte tankar för massa pengar. Men service etc borde vara klart dyrare på fossil.
Hade jag köpt den privat ? Tror inte det hade inte heller köpt en dyr fossil heller.
Du får räkna på vad du vill betala o vad du tycker det är värt att åka tesla eller annan premium bil. Men kör man mycket bil så tillbringar man många timmar i bilen o då kanske det är värt.
Självklart är en bil som kostar hälften så mycket billigare om du inte tankar för massa pengar. Men service etc borde vara klart dyrare på fossil.
Hade jag köpt den privat ? Tror inte det hade inte heller köpt en dyr fossil heller.
Du får räkna på vad du vill betala o vad du tycker det är värt att åka tesla eller annan premium bil. Men kör man mycket bil så tillbringar man många timmar i bilen o då kanske det är värt.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Har aldrig använt orden ”garanteratHertsh skrev:Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.taliz skrev:Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
restvärde”
Och det är inte garanterar. Endast
ett uppskattat som jag skrev att det
lägsta man kan välja och ha som betalplan
är 52-53% på 3 år.... självklart
bäst att välja så lågt man kan för att
hamna på plussidan dagen man säljer...
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Varför överhuvudtaget lägga upp det så?mrmuscle skrev:Har aldrig använt orden ”garanteratHertsh skrev:Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.taliz skrev:Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
restvärde”
Och det är inte garanterar. Endast
ett uppskattat som jag skrev att det
lägsta man kan välja och ha som betalplan
är 52-53% på 3 år.... självklart
bäst att välja så lågt man kan för att
hamna på plussidan dagen man säljer...
Lika bra att finansiera hela beloppet och betala av det i förtid om man så vill.
Annars måste man ju fixa ett annat lån efter 3 år, eller sälja eller på ngt sätt få fram en stor klumpsumma.
Köper man privat så brukar man ofta vilja behålla en ny bil betydligt längre än 3 år, annars är det ju väldigt mycket pengar man tappar på kort tid.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Vet inte hur insatt du är i hur banklåntaliz skrev:Varför överhuvudtaget lägga upp det så?mrmuscle skrev:Har aldrig använt orden ”garanteratHertsh skrev:Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.taliz skrev:Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
restvärde”
Och det är inte garanterar. Endast
ett uppskattat som jag skrev att det
lägsta man kan välja och ha som betalplan
är 52-53% på 3 år.... självklart
bäst att välja så lågt man kan för att
hamna på plussidan dagen man säljer...
Lika bra att finansiera hela beloppet och betala av det i förtid om man så vill.
Annars måste man ju fixa ett annat lån efter 3 år, eller sälja eller på ngt sätt få fram en stor klumpsumma.
Köper man privat så brukar man ofta vilja behålla en ny bil betydligt längre än 3 år, annars är det ju väldigt mycket pengar man tappar på kort tid.
fungerar och i synnerhet DNB!
Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
V60 VS Model 3 P VS Golf
Well, om du väljer 3 år måste du ju fixa ngt nytt då, om du inte skrapat ihop 3-400 lakan.mrmuscle skrev:Vet inte hur insatt du är i hur banklåntaliz skrev:Varför överhuvudtaget lägga upp det så?mrmuscle skrev:Har aldrig använt orden ”garanteratHertsh skrev:Var har du fått det ifrån? Du kan mycket väl ha rätt men då är det en lek med ord som jag har svårt att tro på. Källa vore uppskattat.taliz skrev:Det är inte ett restvärde med återköp, dvs Tesla garanterar inget värde, utan en klumpsumma du måste punga in med.
Det enda du väljer vid privatköp med lån via Tesla/DNB är alltså hur stort/långt lån du vill ha och om du vill betala av hela bilen via lån eller betala en klumpsumma på slutet.
(Såvida inget ändrats...)
Ett garanterat restvärde betyder att du kan lämna in den om du inte vill betala av lånet, annars är det inget garanterat restvärde.
restvärde”
Och det är inte garanterar. Endast
ett uppskattat som jag skrev att det
lägsta man kan välja och ha som betalplan
är 52-53% på 3 år.... självklart
bäst att välja så lågt man kan för att
hamna på plussidan dagen man säljer...
Lika bra att finansiera hela beloppet och betala av det i förtid om man så vill.
Annars måste man ju fixa ett annat lån efter 3 år, eller sälja eller på ngt sätt få fram en stor klumpsumma.
Köper man privat så brukar man ofta vilja behålla en ny bil betydligt längre än 3 år, annars är det ju väldigt mycket pengar man tappar på kort tid.
fungerar och i synnerhet DNB!
Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
Inte säkert man kan få 1,95% på det beloppet då.
Jag sparar(investerar) förövrigt mångdubbelt utöver bilens kostnader varje månad.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Med dnp företagsleasing så får du inte betala in extra utan det belopp du betalar gäller tills det är 10% kvar, då får du en slutfaktura.
När jag skulle leasa en BMW suv så ansåg säljaren att det är ingen vits att amortera massor, bättre att placera pengarna i företaget.
Det han ansåg är att man ska ha leasingkostnaden så att man har tillbaka (insatsen) efter 3 år när det är tänkt man ska byta bil.
Jag svettas aldrig över restvärdet brukar hamna rätt bra dom flesta gånger.
När jag skulle leasa en BMW suv så ansåg säljaren att det är ingen vits att amortera massor, bättre att placera pengarna i företaget.
Det han ansåg är att man ska ha leasingkostnaden så att man har tillbaka (insatsen) efter 3 år när det är tänkt man ska byta bil.
Jag svettas aldrig över restvärdet brukar hamna rätt bra dom flesta gånger.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
OT: jag vet men,mrmuscle skrev:Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
Vilken sparform är garanterad en ränta mer än 1,95%.
MYLR-24
- GreenMachine
- Teslaägare
- Inlägg: 838
- Blev medlem: 10 jun 2019 13:11
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Just nu så är det faktiskt 0,49% på alla Long Range S & X och inte 1,95%_TonyV skrev:OT: jag vet men,mrmuscle skrev:Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
Vilken sparform är garanterad en ränta mer än 1,95%.
Re: V60 VS Model 3 P VS Golf
Vore riktigt nice om det skulle kommaGreenMachine skrev:Just nu så är det faktiskt 0,49% på alla Long Range S & X och inte 1,95%_TonyV skrev:OT: jag vet men,mrmuscle skrev:Det är väl en självklarhet att man kan
betala av ett lån hur snabbt du vill! Om du
nu tycker att det är bättre att betala av
ett lån på 1,95% ränta i en jättetakt istället
för att låta endel av pengarna växa betydligt mer än så i ett sparande så får du välja
det om du vill!
Vilken sparform är garanterad en ränta mer än 1,95%.
nåt sånt erbj till model 3 nu framöver
Jag har i princip bestämt mig för en P
pearl white.... men inväntar rätt tillfälle.
dessutom är jag på G med att sälja min
nuvarande, men måste ha bil under
semestern så får bli andra halvan aug
eller september...