Chance to see Model 3 unveiled

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av Svenssons »

Tesla-ägare har visst chansen att vinna inbjudan till Model 3-eventet. 650 platser har reserverats till Tesla-ägare och jag verkar visst räknas som en redan även ifall jag bara har lagt beställning.

800 personer är det som kommer vara med på eventet.
Model3.jpg
1024x521-3-Teaser[1].png
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Re: Chance to see Model 3 unveiled

Inlägg av olarsson »

Jag gillade formuleringen "As a current owner who has supported Tesla and our mission, your reservation will take priority and be placed ahead of non-owners."
Bara att tacka och ta emot.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Svenssons skrev:
Tesla-ägare har visst chansen att vinna inbjudan till Model 3-eventet. 650 platser har reserverats till Tesla-ägare och jag verkar visst räknas som en redan även ifall jag bara har lagt beställning.

800 personer är det som kommer vara med på eventet.
Model3.jpg
Jag fick också inbjudan, liiite långt att åka bara... ;-)
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Den svartmaskerade bilen är i princip en kopia av Model S:
Copy.png
Misstänker att Model 3 inte exakt kommer se ut som Model S utan att de bara använt Model S som en mall. Dock tyder det på att Model 3 kommer likna Model S.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Oooh så spännande! :D
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare

Inlägg av flaco »

Lustigt att det står en trea och inte de tre strecken
... Eller?

Teslaägare

Inlägg av matsm »

Svenssons skrev:
Copy.png
Misstänker att Model 3 inte exakt kommer se ut som Model S utan att de bara använt Model S som en mall. Dock tyder det på att Model 3 kommer likna Model S.
Liknar en nedskalad Model S förutom sidospeglarna som går längre ut från bilen på M3.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Indigo

Inlägg av Indigo »

Enligt mailet kommer en kunna reservera från "10am PST", vilket är 19:00 här i Sverige om jag har räknat rätt. Perfekt tid för att köra event i butikerna, hoppas att det blir något!

PS. Och jag som inte har en Tesla sedan innan tycker ju att det är taskigt att ägare får förtur! :evil: DS.
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Kan någon lägga upp hela mailet?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

We're excited to share details of the Model 3 prototype unveiling at an intimate event in Los Angeles, CA for less than 800 people.

We want to share this with Tesla owners first, as a token of our appreciation for your support over the years. We've saved 650 places at the event for current owners including their guests.

Places will be allocated at random through a drawing on March 16. To enter, simply click below and register before noon PST on March 16 2016. You'll need to use your MyTesla email address to ensure successful entry into the lottery. On March 17, official invitations will go out to those selected through the lottery.

ENTER
Model 3 reservations will open in Tesla stores on March 31 at 10am PST, as well as online immediately when the event (which will also be accessible via a live stream) begins. As a current owner who has supported Tesla and our mission, your reservation will take priority and be placed ahead of non-owners.

Thanks again for your support. Good luck!

The Tesla Team
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Indigo skrev:
Enligt mailet kommer en kunna reservera från "10am PST", vilket är 19:00 här i Sverige om jag har räknat rätt. Perfekt tid för att köra event i butikerna, hoppas att det blir något!

PS. Och jag som inte har en Tesla sedan innan tycker ju att det är taskigt att ägare får förtur! :evil: DS.
När går vi över till sommartid? USA bytte i helgen så just nu är det 18.00 här men jag misstänker att vi går över nästa helg eller så kanske?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

matsm skrev:
Svenssons skrev:
Copy.png
Liknar en nedskalad Model S förutom sidospeglarna som går längre ut från bilen på M3.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Backspeglarna går inte längre ut. Det är i princip en identisk kopia av Model S. Att bilen är helt svart gör att det ser ut som att den är lite mindre men så är inte fallet.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Daoops skrev:
När går vi över till sommartid? USA bytte i helgen så just nu är det 18.00 här men jag misstänker att vi går över nästa helg eller så kanske?
Vi byter helgen innan, så skillnaden kommer vara 9 timmar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Förtur för ägare :o

Aja 2019 here I come. Kan man inte fixa förtur till long time supporters med? Nån ägare som inte skall ha en model 3 som kan beställa åt mig? :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

chpaulin skrev:
Jag klagar inte. ;)
chpaulin skrev:
Aja 2019 here I come. Kan man inte fixa förtur till long time supporters med? Nån ägare som inte skall ha en model 3 som kan beställa åt mig? :)
Jag har redan tänkt beställa 3 stycken (om man får) för jag räknar med att familj och vänner kommer vakna till senare och vilja ha en (men inte vänta till 2019). Kanske finns andra som kan tänka sig göra en insats... :)
Johan71

Inlägg av Johan71 »

Jag är oxå intresserad av att köpa en så ni som har förtur o inte vill ha någon får gärna "beställa/boka" en åt mig.
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

chpaulin skrev:

Jag ska visserligen inte ha någon Model 3 men med tanke på hur reservationer fungerat för Model S och Model X så är det endast om man vill ha max utrustad bil som garanterar förtur egentligen. De som beställer en fullutrustad Model X P90D idag kommer få den innan de som haft reservation i 4 år och vill ha en 70D. Dock lär de som haft en reservation länge vara bland de första med just den modellen och utrustning.

Reservationer kan inte överflyttas till annan person heller så det man får göra är att köpa bilen för att sedan sälja den vidare.
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare

Inlägg av Ferro94 »

Är i NYC den 31:a... och på ett plan över Atlanten när onlinebeställningarna går igång senare samma dag... :( Tror ni man kan reservera i butiken på Manhattan för framtida leverans till Sverige?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
Peter Holm
Teslaägare

Inlägg av Peter Holm »

Anmält mig.

Nu åter i "Teslaväntan". Denna gång kanske lite mer bestämd tidsrymd.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Ferro94 skrev:
Är i NYC den 31:a... och på ett plan över Atlanten när onlinebeställningarna går igång senare samma dag... :( Tror ni man kan reservera i butiken på Manhattan för framtida leverans till Sverige?
Det är värt ett försök tycker jag i alla fall.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Ferro94 skrev:
Borde fungera tycker jag.
MaLund13

Inlägg av MaLund13 »

Ferro94 skrev:
Det verkar som om onlinereserveringen kommer öppna samtidigt som i butikerna.
AGCF skrev:
ENTER
Model 3 reservations will open in Tesla stores on March 31 at 10am PST, as well as online immediately when the event (which will also be accessible via a live stream) begins. As a current owner who has supported Tesla and our mission, your reservation will take priority and be placed ahead of non-owners.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

MaLund13 skrev:
Ferro94 skrev:
Det verkar som om onlinereserveringen kommer öppna samtidigt som i butikerna.
AGCF skrev:
ENTER
Nja, eventet börjar kl 19.00 PST (UTC-8). 20.30 PST börjar onlinereservationerna. Man kan alltså reservera i butik innan eventet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Svenssons skrev:
Reservationer kan inte överflyttas till annan person heller så det man får göra är att köpa bilen för att sedan sälja den vidare.
Hmm. Det verkade iaf gå bra att byta ägare från att man la en beställning tills att man bekräftade den. Men det kanske var för att jag som skulle använda bilen ändå var samma person? Undrar nu hur det blir med min plan att boka 3 bilar för att lämna över till familj och vänner... Iofs kan jag ju hämta ut bilarna åt dem och de får själva betala fakturorna.
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

bylund skrev:
Nja, eventet börjar kl 19.00 PST (UTC-8). 20.30 PST börjar onlinereservationerna. Man kan alltså reservera i butik innan eventet.
Det bör alltså om jag räknar rätt innebära att onlinereservation öppnar 5:30 i vår tidszon? Bara att ställa klockan då och kliva upp så man har en reservation att mysa över till frukost innan dagens cykelrunda i de spanska bergen :P
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Skriv svar