Model3 leasing kostnad

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Model3 leasing kostnad

Inlägg av Kalle »

Kollar lite på vad leasing kostnaden kommer bli för en 400000kr model 3.

Om billigaste model Sen går lös på 918000kr
Och kan leasas för 7'564kr så borde en model 3 gå att leasas för 3295kr/månad,
Eller tänker jag galet nu?
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av SolnaGnagarn »

Kalle skrev:
Kollar lite på vad leasing kostnaden kommer bli för en 400000kr model 3.

Om billigaste model Sen går lös på 918000kr
Och kan leasas för 7'564kr så borde en model 3 gå att leasas för 3295kr/månad,
Eller tänker jag galet nu?
Ladda ner appen Toyota financial. Väldigt smidigt att räkna ut sin månadskostnad där.
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av Jensa »

Gjorde en leasingkalkylator inför mitt köp av Model S. Mest lämpad för de med eget bolag men du får fram leasingkostnad/mån och kan se totalkostnaden både för bolaget och slutligt för dig som privatperson.

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 01#p130701
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
fnystrom
Teslaägare
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 mar 2015 20:13
Ort: Mölndal

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av fnystrom »

Jag har lagt in en beräkning av leasingkostnaden i Model3-konfiguratorn (http://notmodel3.online).

Om Model 3 helt ren kostar 420000 kr inkl moms blir leasingkostnaden 3213 kr utan moms per månad. Detta med 20% FFMK, 50% restvärde och 2,25% ränta.
Tesla Model S 100D (Midnight Silver + Autopilot + Bio Defence Mode)
Cyklar på Scott E-Silence 20
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av Kalle »

Ja förstår inte riktigt varför alla räknar utan moms, om jag vill leasa som privatperson måste ja vell leasa med moms?
Som nissan nu, den kostar 3200kr/månad privat leasing. Kan man inte leasa tesla så privat?
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av janni »

Kalle skrev:
Ja förstår inte riktigt varför alla räknar utan moms, om jag vill leasa som privatperson måste ja vell leasa med moms?
Som nissan nu, den kostar 3200kr/månad privat leasing. Kan man inte leasa tesla så privat?
Har inte sett att någon skulle erbjuda privatleasing på Teslor.
Användarvisningsbild
Mrk
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 jul 2016 09:08
Ort: Stockholm

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av Mrk »

Leasing privat är inte en bra affär generellt, mycket mer kapitalsmart att ha ett billån och sedan äga bilen efter lånetiden. Framförallt på en Tesla som hela tiden går upp i pris. Dessutom är ju räntan typ obefintlig just nu
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av Jerker »

Mrk skrev:
Leasing privat är inte en bra affär generellt, mycket mer kapitalsmart att ha ett billån och sedan äga bilen efter lånetiden. Framförallt på en Tesla som hela tiden går upp i pris. Dessutom är ju räntan typ obefintlig just nu
Det finns en stor fördel med privatleasing och det är att det inte belastar ditt låneutrymme och inte behöver lägga nåt kontant. Dessutom såg jag det så när jag bestämde mig för att leasa min Zoe att jag inte ville sitta med en omodern elbil som ingen vill ha efter 3 år eftersom utvecklingen går så snabbt nu.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av Feddan »

Tror man att Model 3 kommer att ha 50% restvärde? Den garantin för Model S är ju borttagen nu.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av janni »

Feddan skrev:
Tror man att Model 3 kommer att ha 50% restvärde? Den garantin för Model S är ju borttagen nu.
Garantin var där för att uppmuntra företag att leasa en Tesla då de inte fanns något andrahandsvärde att mäta emot, dock får du inga garantier med andra bilmärken heller så allt bygger på antaganden.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model3 leasing kostnad

Inlägg av LarsL »

Mrk skrev:
Leasing privat är inte en bra affär generellt, mycket mer kapitalsmart att ha ett billån och sedan äga bilen efter lånetiden. Framförallt på en Tesla som hela tiden går upp i pris. Dessutom är ju räntan typ obefintlig just nu
Att begagnat priserna är så höga beror ju på det höga nypriset vilket beror på den dyra dollarn för oss Svenskar. Det här kan naturligtvis gå åt andra hållet också, så det där blir lite spekulation.

Däremot kan man ju räkna med att man slutförbrukar bilen och betalar av den på 8-10 år. Det brukar bli lite billigare än Leasingen men då kan man ju inte räkna med att kunna sälja bilen under tiden utan förlust. En privatleasar bil lämnar du bara tillbaka, känns bra nu efter ett år med Leafen i alla fall. Men det beror ju framför allt på att det saknas begagnade elbilar (i princip) annars hade jag nog köpt en sådan istället.
Skriv svar