Kommer Elon låta sina anställda testa de första 10k M3 bilarna från produktionslinan, istället för småskalig förproduktions testning.
Här säger Zac & Jesse att Elon nämnt i 'earnings call' att Tesla och SpaceX anställda kommer levereras de ~10 000 första bilarna vilket är är en tredjedel av alla anställda.
Då ska de anstälda vara sk. 'friendly users' som har mer överseende med brister och skavanker.
Detta vore ju bra och snabba upp sluttestandet av bilen innan den går i slutprouktion. Samtidigt har man sen betat av första kön av leveranser för bilen.
9:40 in i podden..
10 000 första...
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: 10 000 första...
10,000 nya elbilskunder på samma ställe kan skapa andra problem... typ belägring av varenda laddstolpe i Fremont
Re: 10 000 första...
Ja och dessa problem teslas anställda ändå dras med....TiborBlomhall skrev:10,000 nya elbilskunder på samma ställe kan skapa andra problem... typ belägring av varenda laddstolpe i Fremont
https://www.instagram.com/teslaparkinglot/
MYLR-24
Re: 10 000 första...
Det var den sjukaste parkeringsanarkin jag sett, holy moly_TonyV skrev:Ja och dessa problem teslas anställda ändå dras med....TiborBlomhall skrev:10,000 nya elbilskunder på samma ställe kan skapa andra problem... typ belägring av varenda laddstolpe i Fremont
https://www.instagram.com/teslaparkinglot/
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: 10 000 första...
Man kan ju förstå varför Tesla vill att bilarna ska åka och parkera autonomt. Dels kommer de som jobbar fram till arbetsplatsen snabbare och dels så blir det inte samma anarki. Kanske skulle det gå att sätta upp en parkeringsplats enbart för autonoma bilar? Bara bilar utan förare släpps in så att dessa kan parkera effektivt och snabbt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: 10 000 första...
Finns redan den typen av parkeringsgarage. Du kör in i en "hiss", går ur bilen och hissen åker in i p-huset med bilen och parkerar på lämplig plats. När man ska ha tillbaka bilen knappar man in koden och den kommer levererad vid ingången till "hissen". Behövs alltså inte autonoma bilar för att det ska funka. Dessutom sparar man plats iom att bilarna kan parkeras tätare och utan svängradie samt ramper mellan våningar.Svenssons skrev:Man kan ju förstå varför Tesla vill att bilarna ska åka och parkera autonomt. Dels kommer de som jobbar fram till arbetsplatsen snabbare och dels så blir det inte samma anarki. Kanske skulle det gå att sätta upp en parkeringsplats enbart för autonoma bilar? Bara bilar utan förare släpps in så att dessa kan parkera effektivt och snabbt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: 10 000 första...
Då var det bara den autonoma laddning i hissgargat som saknasHelectriC skrev:Finns redan den typen av parkeringsgarage. Du kör in i en "hiss", går ur bilen och hissen åker in i p-huset med bilen och parkerar på lämplig plats. När man ska ha tillbaka bilen knappar man in koden och den kommer levererad vid ingången till "hissen". Behövs alltså inte autonoma bilar för att det ska funka. Dessutom sparar man plats iom att bilarna kan parkeras tätare och utan svängradie samt ramper mellan våningar.Svenssons skrev:Man kan ju förstå varför Tesla vill att bilarna ska åka och parkera autonomt. Dels kommer de som jobbar fram till arbetsplatsen snabbare och dels så blir det inte samma anarki. Kanske skulle det gå att sätta upp en parkeringsplats enbart för autonoma bilar? Bara bilar utan förare släpps in så att dessa kan parkera effektivt och snabbt.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
MYRWD, 2023 Quick Silver