Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Försäkringskostnad Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Försäkringskostnad Model 3

Inläggav Teslaägare Jjonas » 05 mar 2019 20:03

Ange gärna var ni bor och ålder, annars är försäkringskostnaden inte relevant.
Tesla Model 3 Deep Blue LR RWD Dragkrok
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare

Referralkod: jonas70967

Försäkringskostnad Model 3

Inläggav Teslaägare taliz » 05 mar 2019 20:16

Jjonas skrev:Ange gärna var ni bor och ålder, annars är försäkringskostnaden inte relevant.

Instämmer. Helt meningslös info utan det.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav Teslaägare bolleboll » 05 mar 2019 20:39

taliz skrev:
Jjonas skrev:Ange gärna var ni bor och ålder, annars är försäkringskostnaden inte relevant.

Kön lär ju också vara viktigt :roll:
Solid Svart Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare

Referralkod: fredrik41084

Inläggav Teslaägare termosen » 05 mar 2019 20:45

bolleboll skrev:
taliz skrev:

Kön lär ju också vara viktigt :roll:

Det är efter några år tillbaka olagligt att sätta pris efter kön. Men vem vet hur de egentligen gör det.
Användarvisningsbild
termosen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare maz » 05 mar 2019 23:02

maz skrev:Jag fick en Halvförsäkring med 2000 mil / år inklusive drulleförsäkring TEX om jag skulle råka spilla något på skärmen mm för den är dyr sa dom
4606 / år

Man 48 år bor i Nyköping
Användarvisningsbild
maz
Teslaägare

Inläggav karde » 06 mar 2019 15:05

dgp skrev:Alla får väl två veckors försäkring (TryggHansa) när bilen levereras? Då har man tid att kolla olika alternativ.
TryggHansa står ju också för vagnskadeförsäkring, de tre första åren.

Försäkring:
Tesla har ett samarbete med Trygg Hansa där er bil är försäkrad de två första veckor från leverans. VSG är inkluderat tre första åren och Trygg Hansa har ett halvförsäkringserbjudande som kallas Insuremytesla. Mer information om InsureMyTesla: https://www.tesla.com/sv_SE/support/insureMyTesla
För mer ingående information eller frågor kring försäkringen så kan du kontakta Trygg Hansa via 075-243 28 40. Ni kommer även bli kontaktad av Trygg Hansa ett par dagar efter leverans.

Jag kommer att betala ca 3.800 kr, halvförsäkring, 1500 mil (IF, med "mängdrabatt"). :lol:

Här finns registreringsnummer på en bil som bevisligen är i trafik:
https://youtu.be/-cn2J-Q2R1s

Är det någon som har erfarenhet av IF :)? Är dom bra att ha att göra med :)?
karde

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 06 mar 2019 16:55

karde skrev:
dgp skrev:Alla får väl två veckors försäkring (TryggHansa) när bilen levereras? Då har man tid att kolla olika alternativ.

Försäkring:
Tesla har ett samarbete med Trygg Hansa där er bil är försäkrad de två första veckor från leverans. VSG är inkluderat tre första åren och Trygg Hansa har ett halvförsäkringserbjudande som kallas Insuremytesla. Mer information om InsureMyTesla: https://www.tesla.com/sv_SE/support/insureMyTesla
För mer ingående information eller frågor kring försäkringen så kan du kontakta Trygg Hansa via 075-243 28 40. Ni kommer även bli kontaktad av Trygg Hansa ett par dagar efter leverans.

Jag kommer att betala ca 3.800 kr, halvförsäkring, 1500 mil (IF, med "mängdrabatt"). :lol:

Jag hade nog helt klart tagit TH med deras Teslaförsäkring faktiskt, bytte själv från IF till TH. Båda är bra bolag men villkorsmässigt tycker jag märkesförsäkringen är lite vassare.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav karde » 06 mar 2019 17:02

OfarligTesla skrev:
karde skrev:

Försäkring:

Jag hade nog helt klart tagit TH med deras Teslaförsäkring faktiskt, bytte själv från IF till TH. Båda är bra bolag men villkorsmässigt tycker jag märkesförsäkringen är lite vassare.

Skiljer sig tyvärr cirkus 10tusen mot IF per år :/.
karde

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 06 mar 2019 17:05

karde skrev:Skiljer sig tyvärr cirkus 10tusen mot IF per år :/.

Då skulle jag iaf ta IFs ”Stor bilförsäkring” så får man iaf i vissa fall bättre villkor än hos TH. För övrigt känns det inte rimligt att det är så så stor skillnad mellan dem, någon av dem kommer ha fel och behöva justera.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav karde » 06 mar 2019 17:12

OfarligTesla skrev:
karde skrev:Skiljer sig tyvärr cirkus 10tusen mot IF per år :/.

Då skulle jag iaf ta IFs ”Stor bilförsäkring” så får man iaf i vissa fall bättre villkor än hos TH. För övrigt känns det inte rimligt att det är så så stor skillnad mellan dem, någon av dem kommer ha fel och behöva justera.

Ja, möjligt.. kanske kör TH första tre o kollar läget sen, får se:), tack! Ex. skulle folksam ha 40tusen, 3500mil, medelåldersish man, frågade om dom skojade.
En till grej ja inte riktigt gillar med TH är att dom kör 500 mil interval över 3500.
karde

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3