Det är helt okej, om den gör det på rätt sätt. Man måste ju förmodligen ändå sakta ner, så varför ska inte bilen göra det? Men det får inte bli så att den bromsar ibland, och ibland inte. Ibland för hård och ibland för lite. Då är det som du säger bättre att göra det själv. Samma vid trafikskyltar. Bra att bilen ändrar hastighet, men det måste ske på rätt sätt. Återigen hade det varit önskvärt att ha en möjlighet att stänga av den funktionen om man inte vill ha den.Verdi skrev:mati skrev:Jodå, AP2 gör det också. Men långt ifrån alltid. I kanske 50% av fallen bromsar den. Ibland bromsar den inför en skarp kurva när man kommer från ena hållet, men den gör inte det från andra hållet. Jättelogiskt. I vissa fall funkar det bra. Men det går absolut inte att lita på det.
Jag gillar faktiskt inte att farthållaren saktar ner i kurvor. Jag vill inte att bilen tar såna initiativ själv.
Total självkörningsförmåga
Moderator: Redaktion
Re: Total självkörningsförmåga
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Total självkörningsförmåga
Fast det känns väl ändå som Cruise/GM har kommit längst?
Det här tycker jag är riktigt imponerande och ett klart mer komplicerat problem än landsvägskörning:
Det här tycker jag är riktigt imponerande och ett klart mer komplicerat problem än landsvägskörning: