Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Moderator: Redaktion
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Precis just nu för 3 timmar sedan var det samma datum som klockslag: 2017-12-1 = 2004
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
För att återgå till ämnet så är det skönt att det finns många kunniga och hjälpsamma människor här, så att man hinner få svar på sina frågor innan trådarna spårar ur. För det mesta.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Tacka våra lokförare för det!Simon skrev:För att återgå till ämnet så är det skönt att det finns många kunniga och hjälpsamma människor här, så att man hinner få svar på sina frågor innan trådarna spårar ur. För det mesta.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
True dat!lator skrev:Tacka våra lokförare för det!Simon skrev:För att återgå till ämnet så är det skönt att det finns många kunniga och hjälpsamma människor här, så att man hinner få svar på sina frågor innan trådarna spårar ur. För det mesta.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Det här går ju som på räls asså...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Vad forumet däremot saknar är en ordentlig facepalm-emoji.
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Trevlig (h)älg.lator skrev:Tacka våra lokförare för det!Simon skrev:För att återgå till ämnet så är det skönt att det finns många kunniga och hjälpsamma människor här, så att man hinner få svar på sina frågor innan trådarna spårar ur. För det mesta.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Undrar varför Jerker inte frågat om den hade dragkrok?mati skrev:Nej, den kom från höger.Kulingen skrev:Varför kör folk fortfarande med Dieselbilar?mati skrev:Det sprang en älg över vägen här igår. Undrar vad den tänkte. Den var brun och hade vita ben.
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Nu när tåg kommit på tal... De är ju företrädedvis eldrivna. Olle, du vet säkert varför tåg sällan får sladd?
Och för övrigt tycker jag det är konstigt att båtar har för- och akterdäck men inte vinterdäck! Sommardäck på båt finns, det vet jag.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Och för övrigt tycker jag det är konstigt att båtar har för- och akterdäck men inte vinterdäck! Sommardäck på båt finns, det vet jag.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Det är väl ingen som vill sitta ute på vinterdäcket, kanske.
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Du får gärna berätta.Tjell skrev:Olle, du vet säkert varför tåg sällan får sladd?
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Tror det beror på att de går som på räls!Zoidberg skrev:Du får gärna berätta.Tjell skrev:Olle, du vet säkert varför tåg sällan får sladd?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Att sitta på ett vinterdäck kan innebära att aktern blir skitig.LarsL skrev:Det är väl ingen som vill sitta ute på vinterdäcket, kanske.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Det kanske har samband med det som på engelska heter poop deck? (Däcket ovan på kaptenshytten där bak)mati skrev:Att sitta på ett vinterdäck kan innebära att aktern blir skitig.LarsL skrev:Det är väl ingen som vill sitta ute på vinterdäcket, kanske.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
det är grejer det!Zoidberg skrev:Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
Multicoat Red Model X P100D
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Åt andra hållet, har tåg ABS bromsar?Zoidberg skrev:Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
ms 76132 "Eleamore"
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Har inte tåg ABB-bromsar12man skrev:Åt andra hållet, har tåg ABS bromsar?Zoidberg skrev:Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Och ABB hade flest patent ansökningar i det fantastiska landet Schweiz!Jerker skrev:Har inte tåg ABB-bromsar12man skrev:Åt andra hållet, har tåg ABS bromsar?Zoidberg skrev:Kan avslöja ett scoop, årets bekännelse. Tågbikten:
Vi spinner ibland loss rätt rejält med tågen när vi accelererar. Inte bra för varken fordon/räls eller accelerationen.
Men då kan man i varje fall säga att ”jag spann loss med en x2000 idag” vid middagsbordet.
http://www.abb.com/cawp/seitp202/9f89fc ... e47d8.aspx
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
På tal om ABB så var det från början Asea och BB och på BB förlöses barn. Framtidens barn kommer nog köra batteribilar, batterier finns i leksaker, vuxna har också leksaker. ABB gör definitivt inte leksak för vuxna om inte ett CO2 fritt kärnkraftverk är det med så många knappar.
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Tesla dog utfattig och galen. Undrar vad musk skulle säga om det dök upp ett konkurrerande elbilsmärke som hette Edison. (Med en elefant som märke)
Re: Trådarnas oförklarliga vändningar på TCS
Undrar om det är BYD den heter, den där Edisonbilen?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!