Jag tror inte det största problemet är processorn i sig för den kan nog göras skapligt buggfri, men att börja om med "ny" mjukvara (dom kan nog återanvända en hel del då dom nu äger den) blir nog ett rejält fall bakåt medansjpetters skrev:Håller helt med (har också en bil av varje AP sort).Legato skrev:Risker absolut, det håller jag helt med om. Att AP2 inte skulle vara bättre än AP1 håller jag dock inte alls med om. Jag har verkligen länge varit AP1-förespråkare, men sedan den stora uppdateringen (2018.10) är AP2 solklart mycket bättre IMO. Jag har en bil av varje som jag kör nästan dagligen...Gustafsson skrev:Trots alla kameror, ny hårdvara + intensiv mjukvaruutveckling är AP 2 i praktiken inte bättre än AP 1. AP 2 måste ha slukat mängder med resurser, och nu ska man slänga ut den också. Känns inte helt bra i magen.Larofo skrev:Hur ligger Tesla till inom dom två stora tekniksprången, elektrifiering och autonomi,
som tas för fordon nu och i den närmsta framtiden?
Dom har ta mig tusan snart egen utveckling och tillverkning av allt.
Elmotorer, batterier, (med god hjälp av Panasonic), batteripack och
hård- och mjukvara för självkörning.
Allt det viktiga, har dom total kontroll över själva.
Konkurrensfördelen av det tror jag är enorm, vilket blankarna kommer
få lära sig den hårda vägen, likaså dom biltillverkare som vid det här
laget fortfarande inte insett fakta.
övriga fortsätter att utvecklas åt rätt håll. Återstår att se hur stor del av mjukvaran som dom kan återanvända/bygga vidare på, men det känns som att det kan bli rejäla bitar som dom får börja om från början med oavsett
hur duktiga dom är/blir på att speca upp den nya processorn.
Och precis som med AP1 => AP2 så kan det bli så att AP2 också dumpas mer eller mindre, eller i bästa fall så dras utvecklingstakten ner ett bra tag.
Ska dom byta chip i alla befintliga så kan vem som helst räkna ut vad som kan hända, limbo i ett år? värre än så?
Magkänslan är lika usel som förra vändan...