Inbytesbilarnas fortsatta liv?
Moderator: Redaktion
Re: Inbytesbilarnas fortsatta liv?
Tars skrev:Jag är inte beroende.bylund skrev:Det kanske bara är till dig de inte är till salu. Lite som att man inte vill erbjuda alkohol till en alkoholist.Tars skrev:Nja, har faktiskt frågat på några, och fick till svar att dessa inte var till salu.Verdi skrev:Tydligen är alla loaners till salu till rätt pris även om de inte är utannonserade.
Bl.a. en sp90dl, P85d och en 85d
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Inbytesbilarnas fortsatta liv?
Jo, det stämmer!lobbin skrev:Är det inte 600 mil som gäller inom EU?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Inbytesbilarnas fortsatta liv?
Har du någonsin sett en Tesla med en grönplåt? Jag har dock sett många som har rullat omkring avställda...Bjelke skrev:Det har debatterats här och jag tycker lika, antingen är en bil ny (max dom där 55km) eller så är den begagnad.frippe skrev:När slutar de vara nya bilar i lager till att bli begagnade bilar?Bjelke skrev:Lite komiskt för nu precis har det dykt upp ett antal bilar på deras sida igen, dom står på sidan för nya men är ju begagnade ändå (som vanligt).
Vissa har gått bara 55km, andra gått 300mil, 500mil och 1300mil, är de inte begagnade då?
Jag skulle tycka att en bil som gått över 500mil, inte är ny utan beganad, men det kanske bara är jag det.
Det vi kommit fram till (kanske) är att dom syftar på att bilarna inte varit ägda av någon annan än Tesla eller
att dom inte varit påställda utan gått med gröna plåtar (men det stämmer inte på dom som rullat lite längre vad jag vet)...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Inbytesbilarnas fortsatta liv?
Jag har rentav provkört en Tesla med grön plåt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Inbytesbilarnas fortsatta liv?
And counting: ONE,.....bylund skrev:Jag har rentav provkört en Tesla med grön plåt.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Inbytesbilarnas fortsatta liv?
Kan hålla med om att rubriksättningen är missvisande. Däremot står det som infotext (under prislappen) på bilar som gått några mil att det just är "service-/ demofordon". De bilarna det står 50km är ju splitter nya och Tesla skulle likväl kunna skrivit 0km på dessa.frippe skrev:När slutar de vara nya bilar i lager till att bli begagnade bilar?Bjelke skrev:Lite komiskt för nu precis har det dykt upp ett antal bilar på deras sida igen, dom står på sidan för nya men är ju begagnade ändå (som vanligt).
Vissa har gått bara 55km, andra gått 300mil, 500mil och 1300mil, är de inte begagnade då?
Jag skulle tycka att en bil som gått över 500mil, inte är ny utan beganad, men det kanske bara är jag det.
Logiska förklaringen är att alla bilar som hamnar i listan under "Nya bilar" i Teslas värld är sådana bilar som inte haft någon annan ägare än Tesla tidigare och är antingen Nya bilar eller Demobilar. En väsentlig skillnad är ju att man exempelvis på alla dessa bilar kan använda referral-länk och få fri SuC, man får Klimatbonus (60k) m.m. Dvs, villkoren för bilar på den här sidan är att betrakta som nybilsköp med garantier osv. De bilarna som däremot ligger under kategorin "Begagnade bilar" har inte dessa villkor.
Det bästa hade väl varit om Tesla haft tre kategorier; Nya lagerbilar, Demobilar och Begagnat. Men nu är inte deras webb strukturerad så
Här är två exempel som ligger uppe till fsg just nu där man ser skillnad:
Den här bilen har mil på mätaren och är specad som demofordon Den här bilen är NY och har således inte någon text under prislappen
Re: Inbytesbilarnas fortsatta liv?
Jag hade en lånebil som garanterat var en inbytesbil. För några veckor sedan.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Inbytesbilarnas fortsatta liv?
Slående vad många Model S det är.Robin skrev:Bytte för två veckor sen in min tidigare Model S mot en ny. Med ett enligt mig bra inbytespris, men jag blev nyfiken.
Vad händer med bilarna? Om man kollar på alla bilar Tesla Sverige äger (https://biluppgifter.se/brukare/5569314098), så finns det ju många som skulle kunna vara beggade där. Men på hemsidan ligger just nu inga ute.
Går alla som loaners kanske? Tänkte försöka följa min tidigare bil och se var den tar vägen...
När jag skummar igenom snabbt så verkar det vara ca 100 nya bilar i listan, varav de flesta säkert ska levereras till kund.
Av de drygt 200 begagnade bilarna (2017 och äldre) så är bara ca 30 Model X.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Inbytesbilarnas fortsatta liv?
Det lär väl vara fler S som är inbytta för att byta till X eller en ny S för att leasingen gått ut. Inte många X med utgången leasing än.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS