Apple Watch blåtand parning

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Apple Watch blåtand parning

Inlägg av thedude »

Är det möjligt att para ihop apple watch 3 med MS? dvs utan iphone. Har provat men lyckas inte och hittar inget om det på nätet heller
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Apple Watch blåtand parning

Inlägg av HelectriC »

Jag ”vågar” inte para min Samsung Galaxy watch med bilen för jag är rädd det ska bli problem när jag har med mobil och klocka, vad ska det prioritera?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Apple Watch blåtand parning

Inlägg av e5m1r »

Den kör faktiskt turordning tror den sist pairade enheten kopplas upp om båda är tillgängliga
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Apple Watch blåtand parning

Inlägg av thedude »

Hur parar man då?
Användarvisningsbild
MariaB
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 dec 2015 09:02
Ort: Bromma

Re: Apple Watch blåtand parning

Inlägg av MariaB »

e5m1r skrev:
Den kör faktiskt turordning tror den sist pairade enheten kopplas upp om båda är tillgängliga
Jag får inte kontakter eller samtalslistor i Iphone:en att funka i bilen om jag inte sätter Apple Watchen i flygplansläge.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Apple Watch blåtand parning

Inlägg av Pontus »

HelectriC skrev:
Jag ”vågar” inte para min Samsung Galaxy watch med bilen för jag är rädd det ska bli problem när jag har med mobil och klocka, vad ska det prioritera?
Tror inte det är något problem. Jag har en iPhone och en Samsung kopplade till bilen och det har aldrig varit något problem med att båda är kopplade. I början var det problem när jag bara hade Samsungen kopplad att den inte alltid öppnade men efter att kopplat båda så det fungerat i 1 år nu. Jag har nästan alltid båda telefonerna med mig.
Ofta har vi tre telefoner när frun har sin iPhone med sig och alla är kopplade till bilen.
Men det är givetvis bara den som kommer först som blir inkopplad till bilens media center.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Apple Watch blåtand parning

Inlägg av HelectriC »

MariaB skrev:
e5m1r skrev:
Den kör faktiskt turordning tror den sist pairade enheten kopplas upp om båda är tillgängliga
Jag får inte kontakter eller samtalslistor i Iphone:en att funka i bilen om jag inte sätter Apple Watchen i flygplansläge.
Jaha, det var ju märkligt. Jag har inga problem att ha både Samsung mobil och Samsung klocka igång i bilen, men jag har inte parat klockan separat med bilen. I mobilens blåtandslista ligger både bilen och klockan parade, men bilen får förtur när det ringer.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Cay
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 27 maj 2017 20:25

Re: Apple Watch blåtand parning

Inlägg av Cay »

Fast TS fråga var ju hur att koppla Apple Watch till bilens blåtand utan telefon. Svaren tidigare har gällt med telefon.

Jag har tyvärr ingen lösning, men jag har provat att koppla upp flera gånger i min MX utan resultat, med AW4 e-sim. Otroligt smidigt att slippa ta med telefonen hela tiden. Och går det dessutom att koppla upp klockan direkt till bilen så blir ljudkvaliteten bättre.
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Apple Watch blåtand parning

Inlägg av thedude »

Varken apple watch eller Teslan kan vara i upptäcksmode så det verkar vara kört tyvärr
Skriv svar