Tesla-appen och ägarbyte

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

PatrikJ
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 jul 2019 10:32

Tesla-appen och ägarbyte

Inlägg av PatrikJ »

Hej,

om jag skulle köpa en Tesla och länka mitt konto så jag får tillgång via appen och sedan gör ett ägarbyte, skulle min tillgång till bilen via appen ligga kvar om den nya ägaren inte skulle ha ett teslakonto eller kontakta tesla om ägarbytet (enbart transportstyrelsen)?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla-appen och ägarbyte

Inlägg av bylund »

Ja, Tesla kollar inte själva mot olika länders bilregister vem som äger bilen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Tesla-appen och ägarbyte

Inlägg av TheJonas »

PatrikJ skrev:
Hej,

om jag skulle köpa en Tesla och länka mitt konto så jag får tillgång via appen och sedan gör ett ägarbyte, skulle min tillgång till bilen via appen ligga kvar om den nya ägaren inte skulle ha ett teslakonto eller kontakta tesla om ägarbytet (enbart transportstyrelsen)?
Yes, du måste begära ett ägarbyte för bryta ut kontot från bilen.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
PatrikJ
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 jul 2019 10:32

Re: Tesla-appen och ägarbyte

Inlägg av PatrikJ »

Grymt! Någon som har koll när det gäller privatfinansiering via Tesla och DNB, ligger bilen som säkerhet eller skulle jag kunna stå på lånet men göra ett ägarbyte till någon annan utan problem?
Skriv svar