Beg S90D eller ny 3LR

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Beg S90D eller ny 3LR

Inlägg av Kilowatt »

BrooklynS skrev:
HX100 skrev:
Aktiv luftfjädring är guld värt för Norrlandsvägar.
Just det, markfrigång är inte alls dumt där jag kör... Åtminstone vid krypkörning är det ju guld på sämre vägar.

Hur hög resp låg blir markfrigången i de olika lägena?
”Aktiv” luftfjädring finns bara i Raven S och X.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
Ort: Hammarö

Re: Beg S90D eller ny 3LR

Inlägg av KnightRider »

Kilowatt skrev:
BrooklynS skrev:
HX100 skrev:
Aktiv luftfjädring är guld värt för Norrlandsvägar.
Just det, markfrigång är inte alls dumt där jag kör... Åtminstone vid krypkörning är det ju guld på sämre vägar.

Hur hög resp låg blir markfrigången i de olika lägena?
”Aktiv” luftfjädring finns bara i Raven S och X.
Är inte den nya luftfjädringen adaptiv medans den äldre kallades just aktiv?
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1826
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Beg S90D eller ny 3LR

Inlägg av BrooklynS »

Helst vill jag inte ha något automatläge utan sköta det manuellt...


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Beg S90D eller ny 3LR

Inlägg av Kilowatt »

KnightRider skrev:
Kilowatt skrev:
BrooklynS skrev:
HX100 skrev:
Aktiv luftfjädring är guld värt för Norrlandsvägar.
Just det, markfrigång är inte alls dumt där jag kör... Åtminstone vid krypkörning är det ju guld på sämre vägar.

Hur hög resp låg blir markfrigången i de olika lägena?
”Aktiv” luftfjädring finns bara i Raven S och X.
Är inte den nya luftfjädringen adaptiv medans den äldre kallades just aktiv?
Hm, bra fråga... Men vad ska anses vara "aktivt" med den gamla? Ska vara automatisk höjning/sänkning på sparade platser då kanske.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1826
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Beg S90D eller ny 3LR

Inlägg av BrooklynS »

Ingen som mätt/kan mäta markfrigång i de olika lägena?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5517
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Beg S90D eller ny 3LR

Inlägg av Gustafsson »

BrooklynS skrev:
Ingen som mätt/kan mäta markfrigång i de olika lägena?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Står i manualen om jag inte minns fel. Kan laddas hem väl (eller måste man äga en Tesla kanske ... :roll: ).
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1826
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Beg S90D eller ny 3LR

Inlägg av BrooklynS »

Bara för att avsluta tråden så blev det en ny M3 LR (jaja P-). Tack för alla råd. :)
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10321
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Beg S90D eller ny 3LR

Inlägg av Legato »

BrooklynS skrev:
Bara för att avsluta tråden så blev det en ny M3 LR (jaja P-). Tack för alla råd. :)
Ännu bättre! Stort grattis till en magisk bil!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar