Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Inlägg av HelectriC »

Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
hahahaha, äntligen fick jag ett livstecken från SC efter nästan 2 veckors tystnad. Jag måste komma in för att ta en provkörning med tekniker innan de sätter igång med bilen. Felet är dock dokumenterar flera gånger och de hade dessutom inne den för samma sak innan semestern. Trots detta ska jag dit för att bekräfta felet igen tillsammans med en tekniker. Under de senaste 2 veckorna har bilen alltså bara stått parkerad på SC!!!!! Kuriosa, lånebilen jag har, har tydligen blivit såld, så den måste jag få bytt till en annan lånebil :lol:
Tesla asså!
Hur skulle dom ha gjort om du bott typ 80 mil därifrån då? Och har dom verkligen inte gjort något på dom där två veckorna?? Blir dyrt med lånebilar osv om dom ska hålla på så ju :( eller det blir ju
dåligt på alla sätt och vis, även för oss ägare såklart...
hade jag bott 80mil bort, så hade jag inte accepterat det. men nu försöker jag bara göra allt så enkelt som möjligt för dom. Allt blir bara jobbigare annars. Jag kanske kan åka dit och sopa verkstadsgolvet också, så dom får lite mer tid till bilarna.
Jag fick bekräftat att teknikern inte har börjat kolla på bilen, men dom hade rullat in den (verkar inte som den klarade att köra av egen maskin) och laddat eftersom batteriet hade blivit helt tomt när den stod ute på parkeringen i 2 veckor :shock: Känns bra (not!)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Inlägg av Snap02 »

Vad är adressen till tesla sc i Stockholm ?
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Inlägg av Kilowatt »

Snap02 skrev:
Vad är adressen till tesla sc i Stockholm ?
Google hälsar:
https://www.tesla.com/sv_SE/findus/loca ... minfracity
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Inlägg av HelectriC »

var inne igår med bilen och fick ta en testtur med en ny tekniker som för typ fjärde gången konstaterade felet som alla andra tekniker också har konstaterat. Nu ska han börja plocka isär bilen för att dokumentara vad har ser och hittar. Denna info ska sedan skickas till ingenjörerna i Kalifornien, så får vi se efter det. Kan nog ta sin tid detta. Men fick en ny lånebil iaf, med AP1, så nu är jag delvis tillbaka från the dark age (förra lånebilen var en classic ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar