Nu brinner sätena i Model S

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av Verdi »

kalle_sala skrev:
Åkte precis förbi den på E18 mot Enköping, när jag såg hjulen så såg jag att det var en tesla och verkligen allt var uppbrunnet.

Just batteriet såg "intakt" ut och bägaren höll på och förberedde lastning av den.
Hur ser man att batteriet är "intakt"?
brunnentesla.jpg
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av kalle_sala »

Viper skrev:
Verdi skrev:
Kortslutning i stolsvärmen antagligen. Fick det på min Audi en gång i tiden. Brände hål i stolen men jag slog av den illa kvickt. Brände mig också nämligen. :)
Kanske var en telefon som låg på laddning? Eller en elsparkcykel ... :D
En Samsung Note på laddning i en Tesla - vilken dödsfälla!
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5517
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av Gustafsson »

MickeEklund skrev:
Fredrik j skrev:
Verdi skrev:
Kortslutning i stolsvärmen antagligen. Fick det på min Audi en gång i tiden. Brände hål i stolen men jag slog av den illa kvickt. Brände mig också nämligen. :)
Det var många år sedan biltillverkarna gick över till individuellt isolerade kardeler i värmedynor. Dom tappar effekt istället för att brinna av vid skada. 10-15år sedan.
Inte sannolikt att tesla har den äldre typen.

Dessutom är det ju osannolikt att värmedynan var på om ingen satt där...
Hände mig i farsans Saab 9000 på 90 talet :-) Förarsätet och mina jeans fick ett hål som en enkrona ;-) Sved lite lätt i ändalykten också :-)
Det var nog turbokicken som satte in...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av M3apan »

jonsalgerier skrev:
Det här citatet tyckte jag var lite roligt:

"– Han hade så pass mycket lugn att han stannade bilen och klev ur, säger Peter Pettersson."

Vilka är de andra valen? Gasa som satan och försöka släcka elden?

Bästa citatet är nog annars:
"Aftonbladet har sökt elbilsföretaget Tesla."

Testa appen... eller chatten...
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1826
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av BrooklynS »

En ickenyhet om det nu inte hade varit... en Tesla.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av TiborBlomhall »

Suck. Och redan fått första som undrar om Teslor är "säkra". Deras säten brinner ju :roll:

Jag riktigt ser hur nyhetsredaktioner bläddrar bland nyhetsnotiserna: jaha bilbrand, Volvo, Audi, BMW, Skoda, AHA! TESLA! Den kör vi! :evil:
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av dd88 »

TiborBlomhall skrev:
Suck. Och redan fått första som undrar om Teslor är "säkra". Deras säten brinner ju :roll:

Jag riktigt ser hur nyhetsredaktioner bläddrar bland nyhetsnotiserna: jaha bilbrand, Volvo, Audi, BMW, Skoda, AHA! TESLA! Den kör vi! :evil:
Lätt att bli hemmablind:

https://lmgtfy.com/?q=brinnande+bmw
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Fredrik j
Inlägg: 10822
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av Fredrik j »

TiborBlomhall skrev:
Suck. Och redan fått första som undrar om Teslor är "säkra". Deras säten brinner ju :roll:

Jag riktigt ser hur nyhetsredaktioner bläddrar bland nyhetsnotiserna: jaha bilbrand, Volvo, Audi, BMW, Skoda, AHA! TESLA! Den kör vi! :evil:
Vadå? Volvo hade ju bilar som brann i media och nu senast hade ju bmw problem. Skämten om brinnande bmw-bilar har haglat på tesla-sidor.
När nu en tesla brinner är det svartmålning.
Skulle nog vilja säga att alla nyare bilar som dramatiskt börjar brinna hamnar i media.
Verdi

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av Verdi »

Fredrik j skrev:
TiborBlomhall skrev:
Suck. Och redan fått första som undrar om Teslor är "säkra". Deras säten brinner ju :roll:

Jag riktigt ser hur nyhetsredaktioner bläddrar bland nyhetsnotiserna: jaha bilbrand, Volvo, Audi, BMW, Skoda, AHA! TESLA! Den kör vi! :evil:
Vadå? Volvo hade ju bilar som brann i media och nu senast hade ju bmw problem. Skämten om brinnande bmw-bilar har haglat på tesla-sidor.
När nu en tesla brinner är det svartmålning.
Skulle nog vilja säga att alla nyare bilar som dramatiskt börjar brinna hamnar i media.
Håller med. Lite får vi tåla.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av TiborBlomhall »

Ingen i min bekantskapskrets visste om alla tusentals BMW som brunnit. Men de visste om vartendaste en Teslabrand runt jordklotet.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Nu brinner sätena i Model S

Inlägg av Jerker »

Jag har samma upplevelse. Häromdagen var det en liten notis om en bilbrand i lokaltidningen (givetvis stod det inte vilket märke bilen var av). Ingen av mina bekanta eller arbetskamrater kommenterade det. Men så kom den här nyheten om en Tesla som brann och genast var detta det stora samtalsämnet på jobbet.
Skriv svar