AP2 får autopark

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

vigge50

AP2 får autopark

Inlägg av vigge50 »

Nu med senaste uppdateringen ska AP2 bilar tydligen få funktionen för att fickparkera, vanlig parkering har de vad jag förstått inte fått än.
Elon erkände under samtalet efter kvartalsrapporten att utrullningen av funktioner för AP2 går långsammare än väntat men skyller de på Mobileye.
Yes, we had some challenges in the transmission from Mobileye to Tesla software running on GPU. The original plan was to have a migration strategy where we have Mobileye and Tesla Vision operating at the same time to have this kind of a smooth process, but Mobileye refused to do that so that forced us to re-spin the board and caused unexpected delays
https://electrek.co/2017/02/23/tesla-en ... l-parking/
Användarvisningsbild
eric
Teslaägare

Re: AP2 får autopark

Inlägg av eric »

Japp det verkar vara den enda funktionstillväxten i denna release. Vore ju trevligt med lite stabilare autosteer också.

Ingen utanför USA ser ut att ha fått releasen än.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Användarvisningsbild
paro28
Teslaägare

Inlägg av paro28 »

Inatt fick jag 17.7.2 till min Model X. Är nu installerad och klar så jag skall ut och testa den... Verkar mycket riktigt ha med Auto Park för fickparkering samt Autosteer på vanliga 50 vägar...
Update 17_7_2 R.png
Användarvisningsbild
paro28
Teslaägare

Inlägg av paro28 »

paro28 skrev:
Inatt fick jag 17.7.2 till min Model X. Är nu installerad och klar så jag skall ut och testa den... Verkar mycket riktigt ha med Auto Park för fickparkering samt Autosteer på vanliga 50 vägar...
Update 17_7_2 R.png
En snabb testrunda och det ser ut att fungera utmärkt, den kan parkera själv om den hittar en lucka mellan två bilar och den kör själv helt OK på en 50 väg :)

Ett litet minus är att det efter denna uppdatering verkar som om synkroniseringen av kontaktpersoner från telefonen (iPhone) har slutat fungera. Får inte igång den igen även om bilen och telefonen är ihopkopplade.
Användarvisningsbild
eric
Teslaägare

Inlägg av eric »

Låter lovande. 50 km/h känns dock lite begränsande tycker jag, inte många vägar det ger någon praktisk hjälp på. Men bättre än inget så länge!

Hur är det auto-parkeringen, hur små fickor kan den klämma sig in i?
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

eric skrev:
Låter lovande. 50 km/h känns dock lite begränsande tycker jag, inte många vägar det ger någon praktisk hjälp på. Men bättre än inget så länge!

Elon Musk skrev:
Minor improvements update this weekend. High speed autosteer in about two weeks.
https://twitter.com/elonmusk/status/835178020604301313
About 2 weeks kanske vi inte skall ta på för stort allvar dock ;)
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Franz skrev:
eric skrev:

Elon Musk skrev:
Minor improvements update this weekend. High speed autosteer in about two weeks.
https://twitter.com/elonmusk/status/835178020604301313
About 2 weeks kanske vi inte skall ta på för stort allvar dock ;)
Det vet väl att det är inte "two weeks from now..."
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
paro28
Teslaägare

Inlägg av paro28 »

eric skrev:

Förhållandevis små faktiskt. Har inte mätt hur långt den behöver men om den är stor nog så backar den in direkt, ganska långt bak i fickan, och kör sen fram en liten bit.

Om det är en mindre ruta så kör den fram och tillbaks tills den är nöjd, i den minsta jag testat fick den köra fram och tillbaks två ggr och den kändes rätt tajt, var typ 75 cm fram och bak, rätt ovetenskapligt uppskattat.

Dock tar den inte hänsyn till vita ritade linjer / markeringar utan måttar in sig mitt mellan bilen framför och bakom.
Skriv svar