Hur funkar dom här!?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare
Inlägg: 204
Blev medlem: 11 nov 2015 23:16

Hur funkar dom här!?

Inlägg av znak3 »

Parkerar i garaget vid st eriksplan som nyligen har installerat massor med nya fina laddplatser. fnys!

Har parkerat och laddat länge i detta garage, tidigare fanns ett fåtal Garoladdare som fungerat helt utan problem. Nu har då sthlm stad bytt ut dessa och istället installerat ett stort antal laddare som ser ut så här:
IMG_0128.JPG
Bra tänker ni säkert men nej!

Problemet är att det nästan är omöjligt att få igång laddningen!! Jag kopplar i och ur, och testar olika kombinationer av; bilen först, vänta, sen i laddaren och vice versa. Hittills har jag få alltid fått igång det tillslut men man får hjärtsnörp på kuppen.

Inte så kul när man har 3% kvar en söndagskväll. Idag såg jag en X med sladden i, men utan att laddningen var igång, så det verkar vara fler som inte vet hur man ska göra...

Nån som har koll på hur man ska göra :?:

PS. Om jag inte får koll på det här får jag aldrig köra bilen, för då tar frun bilen till jobbet där hon kan ladda :cry: DS.
Senast redigerad av znak3, redigerad totalt 1 gånger.
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Hur funkar dom här!?

Inlägg av Mats »

Borde finnas någon att vända sig till? Ansvarig för garaget eller centralt ansvarig för uttag för elbil som kan svara på det. Såg på hemsidan : 08-772 96 00 eller e-posta till kundservice@stockholmparkering.se

Verkar vara såna dom kör på nu. Se http://www.stockholmparkering.se/Pages/Hem.aspx

Man hoppas ju att dom verkligen fungerar. Har aldrig sett såna typ2 boxar tidigare.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare
Inlägg: 204
Blev medlem: 11 nov 2015 23:16

Re: Hur funkar dom här!?

Inlägg av znak3 »

Ringer imorgon!! Tack snälla :)
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Hur funkar dom här!?

Inlägg av Mats »

Rapportera också på uppladdning såna problem. Då ser både andra och Stockholm parkering status.

http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.as ... 4355f716ff
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur funkar dom här!?

Inlägg av Bjelke »

znak3 skrev:
...
PS. Om jag inte får koll på det här får jag aldrig köra bilen, för då tar frun bilen till jobbet där hon kan ladda :cry: DS.
Om hon oxo är användare här så blir svaret: skit i dom där och ring och felanmäl och låt frun ta bilen!

Om hon inte är användare här blir svaret: Shit allihop här är det nödläge! Måste lösas pronto!


Jag har heller inte sett dom förut, hoppas dom har ett bra svar när du ringer iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Hur funkar dom här!?

Inlägg av Remuz »

Jag parkerade där förra veckan. Laddade på laddaren närmast pautomaten vid trapphuset. Funkade direkt när man stoppade i sladden. Dock bara 3.7kW.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare
Inlägg: 204
Blev medlem: 11 nov 2015 23:16

Re: Hur funkar dom här!?

Inlägg av znak3 »

Har skickat ett mail nu och dom har lovat att återkomma. Förstår inte hur det kan vara så svårt. Kanske är fel på bilen...
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Skriv svar