Är du nära ett köp av en Tesla?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av manks »

Tvekar du att trycka på beställningsknappen och kanske redan har provkört hos Tesla?

Innan jag beställde min bil så hade jag en del funderingar och frågor som jag tyckte var svårt att få svar på från Tesla.
Därför tänkte jag ge möjligheten till en grundligare genomgång av en Model X med Ap2 för att göra ditt beslut lättare.

Du kanske vill testa om bilen får plats i ditt garage eller vill testa utrymmet för barnstolar?

Finns i Göteborgstrakten, skicka PM så kanske vi kan boka in något.

Delar gärna med mig av 9000kr rabatt och gratis supercharging också: http://---
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av danni »

Nej, men du är farligt nära "CHEAP NIKE SHOES FREE VISUM GET A FUCKBUDDY TONIGHT"-posterna ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av manks »

Hmm, vad menar du?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av HelectriC »

manks skrev:
Hmm, vad menar du?
Du har inte hängt här så länge va? Folk skrattar byxorna av sig med allt referaltjat. ALLA vill att folk använder deras länkar, men ALLA startar inte en ny tråd om det :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Patrik83
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 02 mar 2015 18:15
Ort: Stenugnsund

Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av Patrik83 »

http://---
BildBildBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4341
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av dstr »

HelectriC skrev:
manks skrev:
Hmm, vad menar du?
Du har inte hängt här så länge va? Folk skrattar byxorna av sig med allt referaltjat. ALLA vill att folk använder deras länkar, men ALLA startar inte en ny tråd om det :D
+1

Vi är några hundra här med länkar...

Något som kan vara bra att känna till är att Tesla diskvalificerar de som gör reklam för sina länkar.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av LarsL »

Tycker det är ett bra initiativet att erbjuda en genomgång av bilen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av Bjelke »

:lol: jo det är ju sjyst att erbjuda förstås... Om ngn vill se och testa en Tesla i Hälsingland så är det bara att höra av sig!
Kom till bilutställningen i Bollnäs på Lördag så ska ni få se hur snygg den kan bli ;)
Näe ragga koder tycker jag som Bylund att vi kan ligga lågt med, men om ngn öppet ber om en så är det ju lite annat såklart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av manks »

LarsL skrev:
Tycker det är ett bra initiativet att erbjuda en genomgång av bilen.
Första positiva posten i tråden, tack!

Trist, här försöker jag erbjuda provkörning mm till någon som tvekar. :?

Att pimpa sin signatur med länken så den kommer med i VARENDA post man gör som vissa gjort, kan väl inte var SÅ mycket bättre??
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av Mickep »

Ger man en länk så är det fel (det är också uttryckligt mot teslas intentioner)

erbjuder man en provkörning och säger att man kan få rabatt (el länk vid det tillfället), men inte sätter ut länken så är det mer ok

dvs länk någonstans i texten, även i signaturen = där går gränsen. då blir det inte mer än i kategorin spampostande.
Varför?, ju för att det ser så illa ut att skaffa många ref som berikar en själv.
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av snowtroll »

Bra initiativ med att erbjuda provkörning då jag hittills ej fått svar från Tesla vid intresseförfrågan (nu uppe i ca 2 veckor).

Finns någon med här i forumet som bor i Sundsvallstrakten som har samma möjlighet vid något lämpligt tillfälle? skicka PM om så ;)

Mvh
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av danni »

Alltså, det är väl chill i sig att erbjuda sina tjänster, men som redan påpekats så finns det nånstans runt tusen Tesla-ägare på det här forumet. De flesta av oss hjälper jättegärna till så mycket vi kan inför ett köp, oavsett om vi får referrals eller inte (men självklart extra mycket mot en referral). Jag har bjudit på provkörningar, demat ljudsystem, med mera. Men hur skulle det se ut om vi alla postade poster som är rena annonser för vad vi kan och inte kan erbjuda? Det är väl bättre då om de som behöver hjälp med något särskilt skriver en tråd om det, och så kan de som kan och vill hjälpa till hoppa in där och hugga i.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av dhanjel »

Vore det inte ganska trevligt med en lista på forumet med de som gärna ställer upp och på sånt här, vilken modell de har och var de bor och så?

Om man inte redan känner någon man vill använda en referal-kod av så kan man ju lika gärna vara schysst och använda av en person som ställer upp med sin tid.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av e5m1r »

dhanjel skrev:
Vore det inte ganska trevligt med en lista på forumet med de som gärna ställer upp och på sånt här, vilken modell de har och var de bor och så?

Om man inte redan känner någon man vill använda en referal-kod av så kan man ju lika gärna vara schysst och använda av en person som ställer upp med sin tid.
Tror att alla som är aktiva här ställer upp på att visa sin bil och ge råd
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av LarsL »

dhanjel skrev:
Vore det inte ganska trevligt med en lista på forumet med de som gärna ställer upp och på sånt här, vilken modell de har och var de bor och så?

Om man inte redan känner någon man vill använda en referal-kod av så kan man ju lika gärna vara schysst och använda av en person som ställer upp med sin tid.
Jag håller med!


Sen tycker jag att det räcker med en referallänk i signaturen. Den hoppar man ju över att läsa i normalfallet.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av Remuz »

Börja bygga en lista här?

Remuz - Enskede - Model X90D med allt på (AP2) - Tillgänglig kvällar och helger :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av Svenssons »

Remuz - Enskede - Model X90D med allt på (AP2) - Tillgänglig kvällar och helger :)
Svenssons - Kalmar/Öland - Model X P90D med AP1 och allt utom Ludicrous - Tillgänglig kvällar och helger :)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av Bjelke »

Remuz - Enskede - Model X90D med allt på (AP2) - Tillgänglig kvällar och helger :)
Svenssons - Kalmar/Öland - Model X P90D med AP1 och allt utom Ludicrous - Tillgänglig kvällar och helger :)
Bjelke - Bollnäs - Model S85 RWD med det mesta förutom 4wd och performance (AP1, luft, HiFi, teknikpaket, supercool foliering mm) - Tillgänglig kvällar och helger :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av rockard »

Remuz - Enskede - Model X90D med allt på (AP2) - Tillgänglig kvällar och helger :)
Svenssons - Kalmar/Öland - Model X P90D med AP1 och allt utom Ludicrous - Tillgänglig kvällar och helger :)
Bjelke - Bollnäs - Model S85 RWD med det mesta förutom 4wd och performance (AP1, luft, HiFi, teknikpaket, supercool foliering mm) - Tillgänglig kvällar och helger :)
rockard - Solna - Model X75D med AP2, drag och beige skinnklädsel (alltså varken premium- hifi- eller köldpaket) - Tillgänglig vardagskvällar, annars kanske på Åland (Eckerö) eller i Dalarna (Gagnef) på helger :)
Svart X75D -17
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av oscfor »

Remuz - Enskede - Model X90D med allt på (AP2) - Tillgänglig kvällar och helger :)
Svenssons - Kalmar/Öland - Model X P90D med AP1 och allt utom Ludicrous - Tillgänglig kvällar och helger :)
Bjelke - Bollnäs - Model S85 RWD med det mesta förutom 4wd och performance (AP1, luft, HiFi, teknikpaket, supercool foliering mm) - Tillgänglig kvällar och helger :)
rockard - Solna - Model X75D med AP2, drag och beige skinnklädsel (alltså varken premium- hifi- eller köldpaket) - Tillgänglig vardagskvällar, annars kanske på Åland (Eckerö) eller i Dalarna (Gagnef) på helger :)

Oscfor - Göteborg - Model X90D standardutrustad med AP2 och drag. Dashcam och utbytta lampor. Tillgänglig när som helst! :)
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av danni »

Det finns annars en website som är till för att åstadkomma ganska exakt det ni håller på med just nu fast i lite snyggare och lättare format: https://teslahero.com
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
rightnow
Teslaägare
Inlägg: 249
Blev medlem: 04 jun 2017 23:18

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av rightnow »

Snart kommer vi nog få läsa på aftonbladet om att "refferalprostitutionen breder ut sig på nätet" :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av Bjelke »

:lol: ja typ...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av Pontus »

rightnow skrev:
Snart kommer vi nog få läsa på aftonbladet om att "refferalprostitutionen breder ut sig på nätet" :D
Ajdå det var ju en fråga i Visum ansökan till USA om man deltagit i prostitution de senaste åren. Har jag ljugit nu när jag sa nej där :o
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Är du nära ett köp av en Tesla?

Inlägg av Foluke »

danni skrev:
Det finns annars en website som är till för att åstadkomma ganska exakt det ni håller på med just nu fast i lite snyggare och lättare format: https://teslahero.com
Kollade din länk! Två hjältar i Sverige. Den siten är inte så väl spridd.
För övrigt har nog poletten trillat ner. "Det är ofint att ragga referals allt för tydligt"! Alla vill gärna ha men man skäms för att sitta utanför Ica med en mugg. Någonstans går en gräns.
Jag provkör med många, entusiast som jag är.
Model S P85D,
Skriv svar