Du kan uppdatera direkt i appen, du behöver inte springa ut till bilen längre.
Oh, han var ju bara lite exalterad, fullt förståligt
Jag kommit sent till jobbet ibland när jag valt att uppdatera innan jag åker om jag väntar något stort.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Då var det klart 2019.8.3
Peak power increase
Dynamic brake lights
Dog mode
Det stod inget om sentry mode i release notes. Men inställningen fanns där...
Fick hem uppdateringen som innehöll 5%, dynamiska bromsljus, och dogmode. Innehöll även sentry mode trots att det inte stod i notsen, testade sentry och den aktiverades av att jag gick nära bilen, ville dock av uppenbara skäl inte få igång larmet. Tycker ändå att jag kan känna skillnad på 5%:en, känns rappare vid låga hastigheter.
Efter en kort runda på max 80-väg är det lite svårt att definitivt säga om det är någon skillnad utan mätinstrument, och med tanke på att jag inte tokkört bilen innan heller, men det var i vart fall *inte* slöare.
Vad jag främst tyckte var annorlunda, var att regen kändes kraftigare. Men det stod det inget om i release notes i och för sig. Jag kan ju inbillat mig regen-skillnaden, men det kändes inte riktigt bekant.
En annan -definitiv- skillnad, som är käck är att det räcker att trycka på laddsladdens knapp för att koppla loss sladden (om man har telefonen med sig) Innan behövde man öppna en dörr för att kunna koppla loss laddsladden.
Det gjorde susen för när jag vaknade i morse hade bilen fått 2019.8.3! Nu ska det testas
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
- Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd
Efter en kort runda på max 80-väg är det lite svårt att definitivt säga om det är någon skillnad utan mätinstrument, och med tanke på att jag inte tokkört bilen innan heller, men det var i vart fall *inte* slöare.
Vad jag främst tyckte var annorlunda, var att regen kändes kraftigare. Men det stod det inget om i release notes i och för sig. Jag kan ju inbillat mig regen-skillnaden, men det kändes inte riktigt bekant.
En annan -definitiv- skillnad, som är käck är att det räcker att trycka på laddsladdens knapp för att koppla loss sladden (om man har telefonen med sig) Innan behövde man öppna en dörr för att kunna koppla loss laddsladden.
Följer det här. Skall ganska snart ta ut min Model 3.
Jäkligt intressant.
Jag kan bara inte förstå att de nämner Tesla, inte någon av de andra tillverkarna som försöker springa ikapp.
”Financial Times noterar att vd:n inte direkt nämner några konkurrenter, men att kommentarerna pekar mot Tesla, som valt att kalla sitt autonoma körsystem för "autopilot" och även hävdat att de senast lanserade modellerna är "fullt självkörande".
Ska prova att koppla upp mig mot ett WLAN.
Få se om det hjälper.
Har haft Wlan hela tiden. Men det har inte hjälpt.. Får väl köpa en ny bil då
Kontakta Tesla service center. De kan tryck ut en ny release specifikt till din bil om det finns någon. Det skulle ju kunna vara "strul" med t.ex. Spotify som en ny release kan lösa.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
I Holland har man fått NoA i 2019.8.3 i en M3. Hur ser det ut för er här i Sverige som fått 2019.8.3, någon NoA? Oklart ännu om NoA i Holland är begränsad till M3 eller om MS och MX också får NoA.
Fick 2019.8.3 i min S i morse.
Upplever att den "ser" filerna mycket bättre nu än tidigare. Fick upp 4 filer på 73an där det är 3-filigt och avfart. Tror aldrig jag sett det förut.
Även Sentry mode gick att aktivera i både bilen och appen, har dock inte testat funktionen än.
Model S 75D Midnight Silver -18 -Såld
Beställt Model Y LR Blå 20"
Men den förbannade autopiloten har fått frispel och verkar satsa på att köra Destruction Derby. 3 ggr ikväll kom den ikapp bilar och bromsade och girade rätt in i bilarna bredvid. Har rätt rejält ont i ena handleden nu efter att jag fick karateslå på ratten i lite fel vinkel en av gångerna. Ska tilläggas att jag hade handen på nederdelen av ratten vid alla tillfällen så jag satt inte och sov direkt. Efter sista kraschförsöket så gav jag upp AP:n helt och hållet och körde själv...
Jag startade denna tråd för att det inte skulle vara miljoner trådar om nya versioner, men nu skapas det ett par stycken för varje liten buggfix som kommer... har den hör tråden gjort sitt kanske?
Jag startade denna tråd för att det inte skulle vara miljoner trådar om nya versioner, men nu skapas det ett par stycken för varje liten buggfix som kommer... har den hör tråden gjort sitt kanske?
Jag tycker att vi antingen har en ”supertråd” (denna) för alla versioner alternativt EN tråd för varje ny version. Fördelen med en tråd för varje ny version är att man kan diskutera just den specifika versionen i den tråden istället för att blanda versioner. Nackdelen är om det blir för lite diskussion i varje ny tråd men vi kanske har blivit tillräckligt många nu på forumet med M3 att vi kan köra en ny tråd per version.
Jag är kluven men vill iaf inte ha flera trådar för varje version... Skapar vi nya trådar för varje version så vill jag även ha en ny kategori ”Firmware” så att vi undviker en tråd i varje modellforum.
Jag startade denna tråd för att det inte skulle vara miljoner trådar om nya versioner, men nu skapas det ett par stycken för varje liten buggfix som kommer... har den hör tråden gjort sitt kanske?
Jag tycker den här räcker
Vet dock inte hur det ska styras upp, många nya som inte har koll/hittar här osv och skapar nya trådar...
Eftersom mjukvara är en så viktig del av Tesla så vore kanske det bästa om Tibor satte upp en ny forumkategori? Där kan man då skapa en ny tråd för varje ny SW-release och diskutera på för fullt om dess innehåll.
Denna sektion kan man också ha trådar om generella buggar m.m. Nu är det lätt att det blir utspritt där vissa trådar hamnar i "Model 3" och sen dyker samma tråd upp i "Model S" trots att frågan berör alla modeller.
Fast det kan vara lite knepigt att alla versioner hamnar under samma. Vi ligger ju i flera olika versioner just nu, och vill man diskutera just sin egen nuvarande, så är det kanske inte intressant för de som har en annan. Hade också tyckt att det var bättre att varje version fick en helt egen tråd.