Vi har pratat otroligt mycket om Model 3 och till och med haft flera hela hyllningsavsnittavsnitt om bilmodellen. Att anklaga oss för att antisälja den är att dra det lite väl långt. Räkna med 500 000 på M3 så är du nog mer rätt uteLegato skrev:Hörrni, inte ska väl ni också börja antisälja Model 3? “En helt annan prisklass"än Leaf? 400k vs 350k?
Det är ingen Leafpodd, men nya Leaf börjar bli en rejält bra bil och den kommer under året. Det är verkligen värt att nämna Nissan som en av få biltillverkare som fattat vart samhället är på väg.Henrik Torphammar skrev:Det har glidit över till att bli en Leafpodd, nu fulländat med namnbytetLegato skrev:Hörrni, inte ska väl ni också börja antisälja Model 3? “En helt annan prisklass"än Leaf? 400k vs 350k?
(Det är fortfarande en Leaf1 med facelift och 35kWh tillgängligt med högre förbrukning än gammelleafen. 24mil kan man se sig om efter. Det borde en så nischad podd reflektera över)
BMW är precis i Teslas område med premiumsedaner och premium-SUV. Med Model 3 har nu alla deras storsäljande bilmodeller en konkurrent hos Tesla och vi ser på deras försäljningssiffror att de tappar stort. Kurvan pekar brant neråt och de har inte mycket tid på sig för att få igång sin elbilsproduktion - de ligger oerhört långt efter Tesla och har också en stor och tung ”legacy” med fossilbilsproduktion att bära på.LarsL skrev:Tror ni verkligen BMW är mest illa ute? Ligger inte tex Mercedes betydligt längre efter? För att inte tala om Toyota.
Mercedes kan ev. också ligga illa till, men jag har känslan av att de har mer vanliga bilar och säljer till en bredare målgrupp än BMW?