Det där med att widgets och andra tillägg stjäl data är väl inget nytt. Eff.org har varnat om det förr till exempel (en bra anledning att använda Privacy Badger tillägget i din webbläsare).
Det är korrekt. Sådant har varit uppe förut. Det vi hittat är dock nytt. Det är samma metod av stöld av personuppgifter men i stor skala och på ett mer utstuderat sätt.
Teslaspolen skrev:
I övrigt håller jag med angående laddvägar. Induktionsvägar kan vara mycket spännande. Tänker mig till exempel husbilar (onödigt med massor av batteri som sällan används), husvagnar som annars orsakar laddstopp lite väl ofta och så vidare. Den invädning jag har är att det hade varit bra även på annat än motorväg. Åker du på bilsemester från svenska landsbygden och in i Norge som exempel så ser du aldrig någonsin av en motorväg; allt är 90-landsväg eller 2/1 väg i bästa fall.
Jag menade att det skulle finnas i alla större vägar. Om huvudvägen är av en annan typ så lägger man naturligtvis kabel där. Poängen är att alla huvudvägarna ska vara täckta.
Jag tror att det kommer ta såpass lång tid innan batterier är snorbilliga och energidensiteten är jättehög, att en investering i ett sådant här nätverk skulle löna sig. Jag ser mer praktiska problem, som att få alla bilproducenterna att bygga in mottagare och att enas om en standard.
Absolut, det där med standard verkar vara svårt att få till. En annan fördel är väl mindre slitage på batteriet; om antingen elen direkt kan gå till elmotorn, eller att man åtminstone slipper ladda ur batteriet nästan helt och sedan upp nästan helt igen.
Nu är scoopet som jag talade om i programmet ute på bloggen Teknikveckan. Tipsa gärna journalister på lite större publikationer om ni har några kontakter.
Även om batterier blir billiga så betyder det inte att framställningen nödvändigtvis är speciellt bra för miljön eller att resurserna som krävs är oändliga. Jag tror att elvägar skulle kunna funka om man bara får till standarder och teknik
Nu är scoopet som jag talade om i programmet ute på bloggen Teknikveckan. Tipsa gärna journalister på lite större publikationer om ni har några kontakter.
Måste ha varit en brännhet nyhet om den redan är borttagen ...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Nu är scoopet som jag talade om i programmet ute på bloggen Teknikveckan. Tipsa gärna journalister på lite större publikationer om ni har några kontakter.
Klart det var brännhett. Det är nog svårt för en liten blogg att stå emot hot om rättsliga åtgärder etc.
Ajaj! Hoppas någon media hann snappa upp det i alla fall, så vi får se någon fortsättning på det. Det är vad jag får hoppas på för att kunna se vad det handlade om då jag var för sen för att hinna läsa det. Eller så skickar du PM ...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Nu är scoopet som jag talade om i programmet ute på bloggen Teknikveckan. Tipsa gärna journalister på lite större publikationer om ni har några kontakter.
Måste ha varit en brännhet nyhet om den redan är borttagen ...
Klart det var brännhett. Det är nog svårt för en liten blogg att stå emot hot om rättsliga åtgärder etc.
Så vad hände med detta? Någon annan media som snappade upp det eller dog det ut?
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017 Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016