SC Toftaholm
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
SC Toftaholm
Fullpackad bil, 3 barn och sambo angjorde Toftaholms herrgård vid 17.30 idag. Inplanerad laddning, kisspaus och blöjbyte. Kommer fram och till min stora besvikelse är hela gården stängd. Ringer och får besked att det är stängt till den 6:e. +3 grader, kolmörkt blev ju inte direkt resans höjdpunkt. 

Re: SC Toftaholm
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Då kommer ju nästa fråga, finns det andraSC som inte är öppna när verksamheten bredvid är stängda? Jag var ju så dum så att jag trodde att sladdarna alltid var öppna.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Kom också strax efter i en silverfärgad - du hade en vit ModS?, jag uppskattar att Toftaholm ligger vackert och att det finns 8x Supercharger dygnet runt årets alla dagar. Blöjbyte i bilen i mörker är förstås ingen höjdare, men testa maten nästa gång då det förhoppningsvis är öppet, definitivt bättre än Max!Fredriksv skrev:Fullpackad bil, 3 barn och sambo angjorde Toftaholms herrgård vid 17.30 idag. Inplanerad laddning, kisspaus och blöjbyte. Kommer fram och till min stora besvikelse är hela gården stängd. Ringer och får besked att det är stängt till den 6:e. +3 grader, kolmörkt blev ju inte direkt resans höjdpunkt.

.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Maila tesla och klaga, har för mig att toftahålm lovade att altid ha lobbyn öppen me toalett och snacks när de fick superchargern därFredriksv skrev:Fullpackad bil, 3 barn och sambo angjorde Toftaholms herrgård vid 17.30 idag. Inplanerad laddning, kisspaus och blöjbyte. Kommer fram och till min stora besvikelse är hela gården stängd. Ringer och får besked att det är stängt till den 6:e. +3 grader, kolmörkt blev ju inte direkt resans höjdpunkt.
Sladdarna fungerar prima även om resten är stängt.Pontus skrev:Då kommer ju nästa fråga, finns det andraSC som inte är öppna när verksamheten bredvid är stängda? Jag var ju så dum så att jag trodde att sladdarna alltid var öppna.
Japp, det var jag... Såg verkligen ingen annan där.... Varifrån kom du smygande? Hade vi kommit in i den utlovade lobbyn hade det varit helt okej.Delta skrev:Kom också strax efter i en silverfärgad - du hade en vit ModS?, jag uppskattar att Toftaholm ligger vackert och att det finns 8x Supercharger dygnet runt årets alla dagar. Blöjbyte i bilen i mörker är förstås ingen höjdare, men testa maten nästa gång då det förhoppningsvis är öppet, definitivt bättre än Max!
Tyvärr åker vi hemmåt den 5:e och då är det fortfarande helt stängt.
Ni som kört lite mer, Hur många mil törs man köra motorväg i 120 utan att ladda? Om man skippar Tofta och siktar på Ödeshög direkt.
Senast redigerad av Fredriksv, redigerad totalt 1 gånger.
Den i Hamburg är öppen dygnet runt numera enligt ett resereportage i tidningen "Elbilen i Sverige".Svenssons skrev:
Berömd laddstation som inte är öppen dygnet runt är väl annars den i Hamburg.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
.
Jag tycker att man kan acceptera att restaurangen inte är öppen dygnet runt men sladdarna borde verkligen vara tillgängliga dygnet runt. Finns det någon anledning att inte ha sladdarna öppna dygnet runt?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Hur ser affärsmodelen ut kring SC? Tar de betalt av markägaren när det sätter ut en SC tex. Eller är det som det nämdes ovan ett avtal om att ha viss service osv. Tänker bara på hur strategin är för att sätta ut SC, vad är det som avgör placeringen? Trodde först att det fanns en masterplan från Elon Musk (
), men det verkar ju inte riktigt så eftersom en del SC borde ha placerats bättre i så fall. Alltså tex i kors mellan vägar.

.
Kanske är som alla matvaruaffärer som har öppet ALLA DAGAR 08-22, men själv klart inte julafton, juldagen, söndagar mfl.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Agree och jag tycker att du skall dra ett mail till Tesla och klaga.Fredriksv skrev:Allt jag önskar är en toalett och någonstans att gå in och hålla mig varm....
Jag håller fast vid att placeringen vid Toftaholm är hål i huvudet av Tesla.
Model X P100D
Kapar tråden lite med en fråga om någon annan än jag skall med till den officiella öppningen av Toftaholms Supercharger i morgon kl. 15? Fick inbjudan via e-post eftersom jag bor ganska nära, så tänkte att det kanske är några andra i närheten som också ska dit?
It's better to burn out, than to fade away!
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jo, det är lite väl sent, men det sammanfaller ju med den provkörningsturne Tesla håller på med nu. Här kommer vad som stod i mailet jag fick:TiborBlomhall skrev:Ska de öppna den nu? efter alla dessa månader?![]()
"Vi är glada att tillkännage öppningen av vår Supercharger i Lagan. Vi vill bjuda in dig, din familj och dina vänner till den officiella öppningsceremonin.
Denna station blir vår 7:e Supercharger i Sverige och vi planerar att öppna många fler i framtiden för att göra det enkelt och gratis med långdistansresor, för alltid. Vi ser verkligen fram emot att träffa dig på detta arrangemang. Vi har idag totalt 14 Superchargerstationer i Sverige."
Verkar alltså ligga en del efter med öppningarna, eftersom detta tydligen är den 7:e och då det finns 14 idag blir det nog en del fler öppningsceremonier innan länge

Tiden är fredagen 16/1 kl. 15.00 Lagan Supercharger, Toftaholm Herrgård.

Alltid kul att se bilder med många Teslor
Den blåa längst till vänster, är det den som gjort forumet lite brydd tidigare måntro? Det är väl den som setts på Öland. Knappast en standardfärg från Tesla. Kan den månne vara folierad?

Den blåa längst till vänster, är det den som gjort forumet lite brydd tidigare måntro? Det är väl den som setts på Öland. Knappast en standardfärg från Tesla. Kan den månne vara folierad?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Den blåa är omlackerad (vit från början), så det är inte foliering och inte heller någon originalfärg. Jag har för mig han sade han var från Tingsrydstrakten, men jag minns inte riktig nu. Han håller på med fröer i alla fall - nummerplåten "SEED"Bod skrev:Alltid kul att se bilder med många Teslor![]()

- andershellsten
- Teslaägare
Har stannat och laddat i Toftaholm 4 ggr på väg till och från Stockholm, fungerar utmärkt. I första hand stannar man för att ladda batterierna, om det går att äta eller besöka en toalett under tiden är det bra, men inget krav. man stannar för att lada och sedan köra vidare, andra behov går ju utmärkt at sköta någon annanstans på vägen.