Stöd och hjälp till Tesla

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Stöd och hjälp till Tesla

Inlägg av Bjelke »

kler skrev:
TiborBlomhall skrev:
När det var "delivery hell" i USA tog jag upp ämnet även här i Sverige med svenska Tesla.

Då var det inte läge än (detta var alltså i höstas) men de menade att det kan kanske aktualiseras i framtiden. De vet att vi är beredda att hjälpa till om det skulle behövas.

Just nu kan vi inte hjälpa. Alla står och väntar på skyltar, inte så mycket att göra. Även följande dagar/veckor kommer Tesla klara sig med egen personal.

Däremot tror jag de kommer ha en "epic rush" sista veckan i mars för att få ut alla bilar innan kvartalsslut. Det var samma sak i USA, det var då lokala klubbar hjälpte till. Det kan eventuellt bli något liknande då även här i Sverige.
Bjelke kanske kan printa skyltar? :)
:lol: ja va fan, vi måste ju få lite progress i det här nu asså :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Utan att veta tror jag att de samlar ihop en massa M3 i ex Malmö, Göteborg, Stockholm för leverans.

Sen flyger de in ett antal DS från USA och skickar ut bilarna under några dagar och samtidigt lär sig den lokala personalen under tiden.

Så tror jag.
Användarvisningsbild
Ptesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peder89808

Inlägg av Ptesla »

Jag känner att jag måste flika in här och ge lite ros till Tesla.

Varje gång jag ringt dem har det tagit max 10 minuter att komma fram. Personerna jag pratat med har varit supervänliga och otroligt hjälpsamma. Trots att de förmodligen är under ganska stark press just nu.

När jag har mailat dem med frågor har jag fått återkoppling inom några timmar, och det är alltid svar från en äkta person med sin personliga mailadress i signaturen så man kan maila tillbaka till direkt utan att krångla med autogenererade kundtjänstsvar, typ "Vi besvarar din fråga så fort vi kan".

Ska inte ge ut några namn, men en person på "Inside Delivery Advisor, Europe Sales" har skrivit enormt utförliga, hjälpsamma och tydliga svar på alla mina frågor. Svaren har trillat in 00:22, 00.38 och nu senast 04:26. Har över mail givit honom feedback att hen borde bli Elons högra hand framöver, och att hen inte får glömma att sova.

För mig är detta en nivå av kundservice och personligt engagemang jag aldrig stött på tidigare i något liknande sammanhang.

Så låt oss alla ta ett djupt andetag och reflektera lite här. Jorden går inte under om vi inte får våra bilar på exakt rätt dag.

Jorden går däremot definitivt under om vi människor som kollektiv inte uppmuntrar till den typ av förändring som Tesla med Elon Musk i spetsen försöker skapa. Så låt oss fortsätta att göra det, oavsett vad!
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaTissel »

Ptesla skrev:

Varje gång jag ringt dem har det tagit max 10 minuter att komma fram. Personerna jag pratat med har varit supervänliga och otroligt hjälpsamma. Trots att de förmodligen är under ganska stark press just nu.

När jag har mailat dem med frågor har jag fått återkoppling inom några timmar, och det är alltid svar från en äkta person med sin personliga mailadress i signaturen så man kan maila tillbaka till direkt utan att krångla med autogenererade kundtjänstsvar, typ "Vi besvarar din fråga så fort vi kan".

Ska inte ge ut några namn, men en person på "Inside Delivery Advisor, Europe Sales" har skrivit enormt utförliga, hjälpsamma och tydliga svar på alla mina frågor. Svaren har trillat in 00:22, 00.38 och nu senast 04:26. Har över mail givit honom feedback att hen borde bli Elons högra hand framöver, och att hen inte får glömma att sova.

För mig är detta en nivå av kundservice och personligt engagemang jag aldrig stött på tidigare i något liknande sammanhang.

Så låt oss alla ta ett djupt andetag och reflektera lite här. Jorden går inte under om vi inte får våra bilar på exakt rätt dag.

Jorden går däremot definitivt under om vi människor som kollektiv inte uppmuntrar till den typ av förändring som Tesla med Elon Musk i spetsen försöker skapa. Så låt oss fortsätta att göra det, oavsett vad!

Instämmer! Jag tog också upp det här och våra farhågor ser ut att besannas?
Håller med Tibor Blomhäll också, i slutet av mars kommer leveranserna antagligen kulminera? ;)
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare

Inlägg av infelicitas »

Ptesla skrev:

Kontakten fungerar bra när det gäller försäljning & leverans, vänta till du kommer till service. Då blir det tyst. -.-

Förstår inte riktigt syftet med den här tråden. Det är inte synd om tesla det minsta, och det är väl bara att vänta tills bilen kommer? Eller ringer ni en gång i veckan och frågar vad som händer? :?
Mickep

Inlägg av Mickep »

Att gå in och hjälpa företag kan man göra under speciella omständigheter, tex efter en naturkatastrof dör de ger ut mat till behövande, dvs saker som är utöver deras kontroll. Det är inte när kunderna långt översvämmar servicen. Fast jag har varit med om att kunderna skickar över mat/tar över en del av arbetsmomenten när snabbmatsrestaurangerna hade fått för mycket att göra. bara så att de själva kan bli betjänade.
Men när de själva satt sig i situationen bör företagen lösa det men bemanning och logistik.
Skriv svar