Branden hos Tesla Malmö

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Branden hos Tesla Malmö

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 10 jan 2018 12:07

improwise skrev:Inga roliga skämt om Camper Mode än? :)

:lol:
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav lobbin » 08 feb 2018 19:28

Hade bilen på besök hos under gårdagen. Kontorsdelen kommer att flytta in i lokalerna igen på måndag.

Fattade jag rätt så ska de även få en portabel lift nästa vecka, så de kan börja göra lite större jobb innan verkstadshallen är klar.
lobbin

Inläggav Teslaägare bohgard85 » 09 mar 2018 15:25

Någon mer än vi som hade bilen i Malmö när det brann? Vår bil har varit två vändor på Ditec för sanering. Sist jag pratade med dom skulle bilen vara tillbaka hos dom om några dagar. Nu har det gått två veckor och vi har fortfarande inte fått några besked. Hela resan började i mitten av december och vi har snart varit utan vår bil i 3 månader p.g.a. branden. Tur vi har fått en lånebil :)

//David
Få rabatt på din nästa Tesla: http://ts.la/david1289
Användarvisningsbild
bohgard85
Teslaägare

Inläggav lobbin » 09 mar 2018 16:31

bohgard85 skrev:Någon mer än vi som hade bilen i Malmö när det brann? Vår bil har varit två vändor på Ditec för sanering. Sist jag pratade med dom skulle bilen vara tillbaka hos dom om några dagar. Nu har det gått två veckor och vi har fortfarande inte fått några besked. Hela resan började i mitten av december och vi har snart varit utan vår bil i 3 månader p.g.a. branden. Tur vi har fått en lånebil :)

//David

Är det Ditec eller Tesla som släpar? Lagom drygt oavsett. På Facebook var det minst 2 eller 3 stycken som hade bilar på plats, så du är inte ensam iaf.
lobbin

Inläggav Off Grid Byggaren » 09 mar 2018 17:12

Har det kommit fram något om brandorsaken ännu?
Off Grid Byggaren

Inläggav Teslaägare Nyren » 09 mar 2018 20:10

bohgard85 skrev:Någon mer än vi som hade bilen i Malmö när det brann? Vår bil har varit två vändor på Ditec för sanering. Sist jag pratade med dom skulle bilen vara tillbaka hos dom om några dagar. Nu har det gått två veckor och vi har fortfarande inte fått några besked. Hela resan började i mitten av december och vi har snart varit utan vår bil i 3 månader p.g.a. branden. Tur vi har fått en lånebil :)

//David

Fick ni en Tesla som lånebil? Är ju riktigt surt annars...
Model S 75D Deep Blue metallic. Använd gärna min länk: http://ts.la/johan9011
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bat » 10 mar 2018 08:42

Off Grid Byggaren skrev:Har det kommit fram något om brandorsaken ännu?

El-fel/överbelastning är vad som sagts. Verkar egentligen varit mer rökutveckling än faktisk brand.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 10 mar 2018 14:46

bat skrev:
Off Grid Byggaren skrev:Har det kommit fram något om brandorsaken ännu?

El-fel/överbelastning är vad som sagts. Verkar egentligen varit mer rökutveckling än faktisk brand.

Stämmer med det jag hörde att det inte var någon Tesla-utrustning som var orsaken.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare conan » 10 mar 2018 15:59

Jag skall få min bil levererad på måndag i Malmö så det verkar som de har kommit igång igen!
Få obegränsad Supercharger-laddning vid köp av ny Model S eller Model X:: http://ts.la/conny5949
Användarvisningsbild
conan
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bohgard85 » 14 mar 2018 14:51

Vi fick en låna bil så det känns skönt i alla fall. Om det var Tesla eller Ditec som släpar låter jag vara osagt. Men jag vet att den var på Tesla och vända för att dom inte godkände resultatet (detta hände någon gång i början av februari). Igår ringde Tesla med nyheterna att bilen var klar. Eftersom den skulle besiktigas senast 15 februari så har den nu körförbud och jag tyckte att dom kunde stå för den. Men det ville dom inte.
Få rabatt på din nästa Tesla: http://ts.la/david1289
Användarvisningsbild
bohgard85
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla