Nästa servicecenter i Stockholm?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inläggav Teslaägare Kulingen » 23 jan 2018 11:06

Svenssons skrev:
Kulingen skrev:Norrköping, Jönköping hade varit smarta ställen i söder

Håller med, Jönköping leder troligtvis till mycket större minskning av totala snittavståndet till närmaste Service Center för alla Tesla-ägare än ett Service Center till i Stockholm.

Detta är något som Telsa själva borde kunna räkna på. De vet var bilarna normalt är parkerade (inte bara registrerade) och hur långt som det är till närmaste Service Center.

Framtida Service-bilar måste ju utgå från Service Center eller vara stationerade hyfsat nära och att då behöva köra mer än 3-4 timmar till Service Center funkar inte.

Tesla borde räkna p antal förmodade Tesla 3 försäljningar och behov av flera SC på flera ställen i Sverige
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.21.9
Rabattkod obegränsad Supercharger Tesla + 4.500 kr rabatt
http://ts.la/johan6219
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare improwise » 23 jan 2018 23:56

Kulingen skrev:
Svenssons skrev:
Kulingen skrev:Norrköping, Jönköping hade varit smarta ställen i söder

Håller med, Jönköping leder troligtvis till mycket större minskning av totala snittavståndet till närmaste Service Center för alla Tesla-ägare än ett Service Center till i Stockholm.

Detta är något som Telsa själva borde kunna räkna på. De vet var bilarna normalt är parkerade (inte bara registrerade) och hur långt som det är till närmaste Service Center.

Framtida Service-bilar måste ju utgå från Service Center eller vara stationerade hyfsat nära och att då behöva köra mer än 3-4 timmar till Service Center funkar inte.

Tesla borde räkna p antal förmodade Tesla 3 försäljningar och behov av flera SC på flera ställen i Sverige

Eller på antal förmodade Tesla 3 leveranser :D
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare

Inläggav Wilson » 24 jan 2018 13:58

Leo skrev:Skulle också gissa/hoppas på södra Stockholm. Tex Sätra.

Tror också på södra Stockholm, men mer på andra sidan motorvägen vid Smista Allé, där finmärkena håller hus. Har sett att det pågår ett jättebygge där och undrat om Tesla är med på ett hörn.

Googlade nu och hittade projektet på Castellums hemsida.

https://www.castellum.se/contentassets/ ... oschyr.pdf
Kör BMW i3 i väntan på Model 3
Användarvisningsbild
Wilson

Inläggav Teslaägare Leo » 24 jan 2018 17:02

Tänkte Smista allé inte Sätra som jag skrev. Börjar utkristallisera sig vad som räknas som "fina" sidan där. Även om Pikab med RR service ligger på Sätrasidan.
Använd min referallänk och få fri laddning på Tesla Supercharger! http://ts.la/erik9108
X100D-17
e-Golf-18
Reserverad Model 3
Tidigare P85-14 3000mil
Tidigare 3st e-Golf, tot 6000mil
Tidigare e-up, 2000mil
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inläggav vigge50 » 13 mar 2018 22:27

På Teslas hemsida söker de nu sex olika jobb för Segeltorp(precis vid Sätra), alla inom service området. Tror chansen är ganska stor att nästa service center kommer i södra Stockholm även om jag hade hoppats på mer geografisk spridning.
vigge50

Inläggav Teslaägare Remuz » 13 mar 2018 22:36

Står ju tom i annonsen att det ska öppnas nytt i Segeltorp 2018. Hoppas de plockar med några av de som jobbar i Infra (kanske de som bor söder om stan lämpligen) så det inte bara är helt nya som börjar där :)
X90D, med alla tillval, inkl AP2 och självkörning
Ska du köpa en ny Tesla? Skicka meddelande till mig innan så kommer vi överens om något bra.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Mistafrizz » 13 mar 2018 22:41

Blir bra det - hoppas även på en SuC där. 8-)

Men helst önskar jag en SuC i Norrköping och en i Hudik - tycker att det är lite väl tight att komma fram mellan tex Sillekrog och Ödeshög (kom in med 2km kvar i båda riktningarna idag.

Och ibland behöver jag åka till Motala - då klarar jag mig inte t&r från Sillekrog, utan måste pka hem via Ödeshög (plus 10 mil?)
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare

Inläggav vigge50 » 13 mar 2018 22:43

Remuz skrev:Står ju tom i annonsen att det ska öppnas nytt i Segeltorp 2018. Hoppas de plockar med några av de som jobbar i Infra (kanske de som bor söder om stan lämpligen) så det inte bara är helt nya som börjar där :)

Att de startar i år borde vara självklart, de är väll inte så svårt att hitta personal så att de är tvungna att lägga ut annonser mer än ett år i förväg? De borde kombinera så att de som ska jobba i Segeltorp först får jobba lite i Infra och att personal från Infra jobbar till en början i alla fall.
vigge50

Inläggav Teslaägare Bjelke » 14 mar 2018 07:27

vigge50 skrev:
Remuz skrev:Står ju tom i annonsen att det ska öppnas nytt i Segeltorp 2018. Hoppas de plockar med några av de som jobbar i Infra (kanske de som bor söder om stan lämpligen) så det inte bara är helt nya som börjar där :)

Att de startar i år borde vara självklart, de är väll inte så svårt att hitta personal så att de är tvungna att lägga ut annonser mer än ett år i förväg? De borde kombinera så att de som ska jobba i Segeltorp först får jobba lite i Infra och att personal från Infra jobbar till en början i alla fall.

Dom kan ju börja med att rekrytera tillbaks Janne :)
(han bor på södra sidan)
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få fri Supercharging.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bod » 14 mar 2018 08:34

Det finns åtminstone en på servicecentret som bor på södra sidan av stan.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla