Slut på 75kWh S och X
Moderator: Redaktion
Re: Slut på 75kWh S och X
Tror mycket fokus ligger på Y, 3, Semi osv så en helt ny S lär nog dröja. Så en uppdatering nu vore nog ändå rimligt tidsmässigt.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Slut på 75kWh S och X
Jeppe_E skrev:Ny inredning kan det ju inte vara, de säljer ju fortfarande 100kWh. Eller du menar att de skulle re-lansera 75kWh och sen göra samma sak på 100kWh. Tesla har väl aldrig dragit in en variant för att uppdatera den. De har väl bara uppdaterat den. Titta på Model 3, som redan har fått ett annat baksäte. Det var det väl inte mycket skriverier om?deffe skrev:Som vanligt så är det ganska osäkert om när och vad som komma skall. Men jag är riktigt nyfiken.
Är det den stora uppdateringen med nya batterier och inredning, eller blir det något mycket mindre i form av bara namn ändringar.
Jag har funderat lite på om det kan vara som så att Tesla har byggt X antal 75kwh och 100kwh batterier och nu har dom helt enkelt sålt slut på 75 batterierna så då lägger dom allt krut på att sälja slut på 100 innan dom lanserar nya varianterna. Helt enkelt att dom vill få bort allt från hyllan innan dom går ut med det "nya".
Nytt baksäte? Det har jag missat. Vad är nytt?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Slut på 75kWh S och X
Det lutar mer i bakkant och har lite mer "sportpadding" Tydligen nytt säte från ett visst VIN (2018). Lite mindre utrymme för huvudet, men betydligt bekvämare.HelectriC skrev:Jeppe_E skrev:Ny inredning kan det ju inte vara, de säljer ju fortfarande 100kWh. Eller du menar att de skulle re-lansera 75kWh och sen göra samma sak på 100kWh. Tesla har väl aldrig dragit in en variant för att uppdatera den. De har väl bara uppdaterat den. Titta på Model 3, som redan har fått ett annat baksäte. Det var det väl inte mycket skriverier om?deffe skrev:Som vanligt så är det ganska osäkert om när och vad som komma skall. Men jag är riktigt nyfiken.
Är det den stora uppdateringen med nya batterier och inredning, eller blir det något mycket mindre i form av bara namn ändringar.
Jag har funderat lite på om det kan vara som så att Tesla har byggt X antal 75kwh och 100kwh batterier och nu har dom helt enkelt sålt slut på 75 batterierna så då lägger dom allt krut på att sälja slut på 100 innan dom lanserar nya varianterna. Helt enkelt att dom vill få bort allt från hyllan innan dom går ut med det "nya".
Nytt baksäte? Det har jag missat. Vad är nytt?
https://electrek.co/2018/06/02/tesla-mo ... -backseat/
Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 1 gånger.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Slut på 75kWh S och X
Ahh ok, jo det har jag nog sett. Ändringen var så liten att jag redan glömt det
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Slut på 75kWh S och X
Fast, den ser ju inte så liten utHelectriC skrev:Ahh ok, jo det har jag nog sett. Ändringen var så liten att jag redan glömt det
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Slut på 75kWh S och X
Lite nytt skumgummi. Men det var bra att Tesla tog åt sig av kritiken mot det usla baksäte de hade först, nu ser det ut att ha blivit lite bättre inom ramarna för vad som går att göra.Jeppe_E skrev:Fast, den ser ju inte så liten utHelectriC skrev:Ahh ok, jo det har jag nog sett. Ändringen var så liten att jag redan glömt det
Re: Slut på 75kWh S och X
Jo, men även lutningen var väl förändrad. Så inte bara skumgummi (Kan iofs vara extra skumgummi som gör att även lutningen blir annorlunda)Geni87 skrev:Lite nytt skumgummi. Men det var bra att Tesla tog åt sig av kritiken mot det usla baksäte de hade först, nu ser det ut att ha blivit lite bättre inom ramarna för vad som går att göra.Jeppe_E skrev:Fast, den ser ju inte så liten utHelectriC skrev:Ahh ok, jo det har jag nog sett. Ändringen var så liten att jag redan glömt det
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Slut på 75kWh S och X
Minns att jag kollade upp den där ändringen någon gång och det såg ut som att det bara var ny form på själva skumdynan (som i sin tur är fäst rakt i en upphöjning i plåtgolvet).Jeppe_E skrev:Jo, men även lutningen var väl förändrad. Så inte bara skumgummi (Kan iofs vara extra skumgummi som gör att även lutningen blir annorlunda)Geni87 skrev:Lite nytt skumgummi. Men det var bra att Tesla tog åt sig av kritiken mot det usla baksäte de hade först, nu ser det ut att ha blivit lite bättre inom ramarna för vad som går att göra.Jeppe_E skrev:Fast, den ser ju inte så liten utHelectriC skrev:Ahh ok, jo det har jag nog sett. Ändringen var så liten att jag redan glömt det
- MrSteelneck
- Teslaägare
- Inlägg: 53
- Blev medlem: 18 jan 2019 07:58
- Ort: Vallentuna
Re: Slut på 75kWh S och X
Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Model S LR
Re: Slut på 75kWh S och X
Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Slut på 75kWh S och X
Du blir inte besviken om du tar 100!HenrikM76 skrev:Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Slut på 75kWh S och X
Nej det tror jag inte heller, måste dock övertyga min nya chef först, han tyckte redan 75D var på gränsen......men tänker föreslå att jag tar ett bruttolöneavdrag på mellanskillnaden i leasingkost för företaget.Gustafsson skrev:Du blir inte besviken om du tar 100!HenrikM76 skrev:Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Re: Slut på 75kWh S och X
Har en S75D, du blir inte besviken med en sådan heller.Gustafsson skrev:Du blir inte besviken om du tar 100!HenrikM76 skrev:Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Har snålkört 46 mil på sommaren och 31mil i -24 grader på vintern.
Helt klart den bästa bil jag haft!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Slut på 75kWh S och X
Det var inte meningen att försöka nedvärdera 75D, hade ju själv en 70D innan. Det var den bästa bil jag haft dittills. 100D är lite mer av samma...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Slut på 75kWh S och X
Ja att det är en underbar bil är jag övertygad om, kört 35 mil med en demobil nu under ett dygn och är såld på det mesta! Däremot är mitt problem att jag kör en gång i veckan rakt fram och tillbaks till Växjö från Lund, och sålänge det inte finns nån supercharger i Markaryd så klarar jag inte det i en 75:a. Då måste jag som det är nu köra omvägen via Toftaholm eller ner via Kristianstad och det vill jag slippa.Zalman3 skrev:Har en S75D, du blir inte besviken med en sådan heller.Gustafsson skrev:Du blir inte besviken om du tar 100!HenrikM76 skrev:Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Har snålkört 46 mil på sommaren och 31mil i -24 grader på vintern.
Helt klart den bästa bil jag haft!
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Slut på 75kWh S och X
Eller så köper du en Chademo-adapter (eller CCS om den hinner komma) och laddar typ 15 min i någon av alla de laddarna som finns längs vägen tills Markaryd öppnar.HenrikM76 skrev:Ja att det är en underbar bil är jag övertygad om, kört 35 mil med en demobil nu under ett dygn och är såld på det mesta! Däremot är mitt problem att jag kör en gång i veckan rakt fram och tillbaks till Växjö från Lund, och sålänge det inte finns nån supercharger i Markaryd så klarar jag inte det i en 75:a. Då måste jag som det är nu köra omvägen via Toftaholm eller ner via Kristianstad och det vill jag slippa.Zalman3 skrev:Har en S75D, du blir inte besviken med en sådan heller.Gustafsson skrev:Du blir inte besviken om du tar 100!HenrikM76 skrev:Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Har snålkört 46 mil på sommaren och 31mil i -24 grader på vintern.
Helt klart den bästa bil jag haft!
Re: Slut på 75kWh S och X
Löddeköpinge går väl och ger inte någon större omväg. Eller som sagt utnyttja någon annan laddare när du ändå är nere i Lund.HenrikM76 skrev:Ja att det är en underbar bil är jag övertygad om, kört 35 mil med en demobil nu under ett dygn och är såld på det mesta! Däremot är mitt problem att jag kör en gång i veckan rakt fram och tillbaks till Växjö från Lund, och sålänge det inte finns nån supercharger i Markaryd så klarar jag inte det i en 75:a. Då måste jag som det är nu köra omvägen via Toftaholm eller ner via Kristianstad och det vill jag slippa.Zalman3 skrev:Har en S75D, du blir inte besviken med en sådan heller.Gustafsson skrev:Du blir inte besviken om du tar 100!HenrikM76 skrev:Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Har snålkört 46 mil på sommaren och 31mil i -24 grader på vintern.
Helt klart den bästa bil jag haft!
Model Y LR.
Model S70D
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Slut på 75kWh S och X
Det jag saknar ibland på 75:an är laddhastighet både på CHAdeMO och SuC...
Annars jäkligt najs bil såklart
Annars jäkligt najs bil såklart
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Slut på 75kWh S och X
HenrikM76 skrev:Ja att det är en underbar bil är jag övertygad om, kört 35 mil med en demobil nu under ett dygn och är såld på det mesta! Däremot är mitt problem att jag kör en gång i veckan rakt fram och tillbaks till Växjö från Lund, och sålänge det inte finns nån supercharger i Markaryd så klarar jag inte det i en 75:a. Då måste jag som det är nu köra omvägen via Toftaholm eller ner via Kristianstad och det vill jag slippa.Zalman3 skrev:Har en S75D, du blir inte besviken med en sådan heller.Gustafsson skrev:Du blir inte besviken om du tar 100!HenrikM76 skrev:Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Har snålkört 46 mil på sommaren och 31mil i -24 grader på vintern.
Helt klart den bästa bil jag haft!
Passar på att påpeka detta eftersom det så sällan nämns i diskussionen 75D vs 100D... Tänk på att 100D väger drygt 100 kilo mer. Den vikten känns helt klart och påverkar körglädjen. Med tanke på att förmånsvärdet är detsamma för S75D och S100D så hade jag dock ändå övervägt en S100D när den ska ligga på företaget. Privat tycker jag dock S75D är ett klart bättre val generellt. Svårt dock såklart att uppskatta när Markaryd öppnar...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Slut på 75kWh S och X
Det finns ström i princip överallt. Räckvidd är sällan ett reellt problem. Kolla vilka chademos som finns längs vägen, där får du 42kW effekt.
P85D svart/svart med gratis SuC
- MrSteelneck
- Teslaägare
- Inlägg: 53
- Blev medlem: 18 jan 2019 07:58
- Ort: Vallentuna
Re: Slut på 75kWh S och X
I vårt fall kör vi inte så långa sträckor, därav omotiverat med en 100, men det klart om vi ska ut på långresa är det ju smidigare med en 100.Gustafsson skrev:Du blir inte besviken om du tar 100!HenrikM76 skrev:Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Model S LR
Re: Slut på 75kWh S och X
Det blev en S100D, bokade en lagerbil som var på väg hem. Min nya chef tyckte det lät som en 100 kommer vara mer eftertraktad om 3 år och därmed på totalen inte bli så mycket dyrare än en 75 sett i TCO. Nu börjar en väntan liknande den för en 4-åring inför julafton......MrSteelneck skrev:I vårt fall kör vi inte så långa sträckor, därav omotiverat med en 100, men det klart om vi ska ut på långresa är det ju smidigare med en 100.Gustafsson skrev:Du blir inte besviken om du tar 100!HenrikM76 skrev:Inte riktigt den paniken, finns enligt säljarna en hel del lagerbilar både på väg hem och i lager. Jag har fått offert på ett par stycken olika utrustade S75D som är på gång eller redan finns i Europa. Kul det även finns en hel del exemplar med det öppningsbara taket fast det inte är kvar i konfigen.MrSteelneck skrev:Synd tycker jag!
Är inte alla som behöver den längre räckvidden och hellre vill spara en ansenlig summa och köpa en 75D istället.
I mitt fall köpte jag min 75:a med 3 dagars marginal
Jag lånade hem en S75D nu ett dygn och är helt såld, en Tesla S blir det, frågan är bara om jag inte vill ha en 100D istället för att slippa känna nån tanke kring räckvidden de dagar jag kör längst.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Slut på 75kWh S och X
Det var ett klokt val
Bilen är makalöst bra. Laddhastigheten lär du uppskatta mycket + omkörningsegenskaperna och den praktiskt användbara räckvidden.
Bilen är makalöst bra. Laddhastigheten lär du uppskatta mycket + omkörningsegenskaperna och den praktiskt användbara räckvidden.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Slut på 75kWh S och X
Ja det känns som en ganska komplett bil helt klart Blev en vit med det fasta glastaket och i övrigt det mesta, svarta inredningen och kolfiber. Nu längtar man.....dags börja surfa runt och ta reda på vad man ev behöver fixa mer. Bland annat dra ut el till laddning här hemma.Gustafsson skrev:Det var ett klokt val
Bilen är makalöst bra. Laddhastigheten lär du uppskatta mycket + omkörningsegenskaperna och den praktiskt användbara räckvidden.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP