Superladdare per land

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Superladdare per land

Inlägg av Daoops »

Bild

Tack norge :)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Superladdare per land

Inlägg av TiborBlomhall »

Sverige ligger på en mycket hedrande andra plats i flera av listorna.

Vi har en jäkla tur att norrmän vill besöka vårt land! :mrgreen:

Var hittade du bilden? Jag kan få ihop en nyhetsartikel av den!
JFAH
Inlägg: 491
Blev medlem: 31 jul 2014 22:04

Re: Superladdare per land

Inlägg av JFAH »

Sverige står sig ju rätt bra om man ser på det på det viset :-). Usa ligger ganska långt ned i listan på allt utom just absolut antal. Stort land.
Senast redigerad av JFAH, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Superladdare per land

Inlägg av bylund »

Vore kul med antal laddare per Tesla också, fast jag antar att det är svårare att få fram.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Superladdare per land

Inlägg av Daoops »

TiborBlomhall skrev:
Sverige ligger på en mycket hedrande andra plats i flera av listorna.

Vi har en jäkla tur att norrmän vill besöka vårt land! :mrgreen:

Var hittade du bilden? Jag kan få ihop en nyhetsartikel av den!
En reddit-användare som gjort den själv tror jag. Från den här tråden: https://www.reddit.com/r/teslamotors/co ... y_country/
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Superladdare per land

Inlägg av Daoops »

bylund skrev:
Vore kul med antal laddare per Tesla också, fast jag antar att det är svårare att få fram.
Kolla samma reddit-tråd, finns lite spår av samma tankar där. https://www.reddit.com/r/teslamotors/co ... y_country/
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Superladdare per land

Inlägg av LarsL »

Intressantas är väl SC per ytenhet, måste ju vara det som beskriver hur enkelt det är att röra sig i landet. Naturligtvis skulle man kunna hävda att SC per väg sträcka också är relevant. Men det finns ju ställen med mycket väg där man ändå inte kommer någonstanns, stad tror jag det kallas.
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Re: Superladdare per land

Inlägg av Shven »

Spridningen av SC över landets yta är nog så viktigt. Frågan är om det skulle kunna gå att göra en graf över hur stor del som inte är täckt om man räknar med att kunna köra 250 km tur och retur - (rimligt ur säkerhetssynpunkt).
Saknar SC i östra Götaland (Kristianstad, Kalmar o Valdemarsvik) och Svealands inland (Malung) och Norrlands inland - (Sveg).
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Superladdare per land

Inlägg av apkungen »

Med tanke på att den sista superladdaren i Sverige byggdes i höstas så är det riktigt bra!
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Re: Superladdare per land

Inlägg av Shven »

När jag beställde min Tesla model S i maj 2014 hade jag ingen aning om i vilken takt SC skulle komma att byggas ut. Djupt imponerad över Teslas handlingskraft i omställningen till el som drivmedel. Men att man från någon gång i höst ska kunna sättta sig i bilen och köra ner till södra Spanien känns overkligt. Utan mackar fungerar inga bilar, inte ens Tesla.
Med tanke på S och Mp och deras vilja att beskatta el från lite större solenergianläggningar kan man undra hur lång tid det kommer att ta innan de upptäckt att det finns drivmedelsskatt att hämta från SC. Ett säkert sätt att kväva elbilen i sin linda.
Skriv svar