Få kontakt med SC Upplands väsby...

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Verdi »

Ja. Risken är ju att säljarna får ta alla ärenden. Jag har redan varit där och nosat under mina 2 år i Tesla-svängen.
Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Syncronauten »

Har fått vindrutan bytt på bilen idag och bokade kamera kalibrering via appen. Efter någon timme ringde en trevlig kille upp och ville boka om till en tidigare tid då det var ett snabbt jobb att kalibrera.
Han frågade om jag hade något annat när jag ändå hade honom på tråden men jag kom inte på något. Ifall jag skulle komma på något att tillägga så skulle jag bara uppdatera ärendet i appen.
Den nya tiden dök upp i appen efter avslutat samtal.
Funkat riktigt smidigt så här långt ialf och man slipper sitta i telefonkö dessutom.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 657
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av HerrNilsson »

Går inte att ringa SC, går inte att maila SC och går inte att boka via appen. :cry:

Heja Tesla...
IMG_6640.jpg
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Surfaren »

HerrNilsson skrev:
Går inte att ringa SC, går inte att maila SC och går inte att boka via appen. :cry:
Kanske du har bättre chanser att nå fram genom att twittra till Elon...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av LarsL »

Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Walker »

LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av LarsL »

Walker skrev:
LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.
Jo och exakt detta är problemet! Folk som inte ska till akuten springer dit istället för till vårdcentralen. Då när du och jag, antar att vi tänker lika här, hör av oss och säger att vi har lite ont i magen eller vad det nu är då reagerar personalen med att avvisa dig, de orkar helt enkelt inte med en till simulant. Jag vet inte hur man får folk att inte använda akuten som vårdcentral men det är helt kritiskt att införa den ändringen. Bästa sättet kanske är att göra det lättare att få svar på andra vägar?
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Jeppe_E »

LarsL skrev:
Walker skrev:
LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.
Jo och exakt detta är problemet! Folk som inte ska till akuten springer dit istället för till vårdcentralen. Då när du och jag, antar att vi tänker lika här, hör av oss och säger att vi har lite ont i magen eller vad det nu är då reagerar personalen med att avvisa dig, de orkar helt enkelt inte med en till simulant. Jag vet inte hur man får folk att inte använda akuten som vårdcentral men det är helt kritiskt att införa den ändringen. Bästa sättet kanske är att göra det lättare att få svar på andra vägar?
Nja.... folk går till vårdcentralen som inte kan eller vill ta emot dig, utan man blir anvisad till att söka till akuten istället. Väl där får man frågan varför man inte sökte vård via sin vårdcentral :shock:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 657
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av HerrNilsson »

LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen.
Absolut är det så. Men då bör man också se till att den kvarvarande kontaktvägen fungerar stabilt.
Satt i kö till supporten i 45min igår och felanmälde detta. Dom hade ingen aning om vad det berodde på.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av LarsL »

HerrNilsson skrev:
LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen.
Absolut är det så. Men då bör man också se till att den kvarvarande kontaktvägen fungerar stabilt.
Satt i kö till supporten i 45min igår och felanmälde detta. Dom hade ingen aning om vad det berodde på.
Jo, alternativen måste funka, i bägge exemplen. Den enkla lösningen är faktiskt att se till att vårdcentraler och appar funkar samt att det finns begripliga manualer och kunskap tillgängligt.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 657
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av HerrNilsson »

Tänkte om problemet var knutet till appen bara, men om jag bokar service via mitt Tesla-konto i en webbläsare så säger den detta på sista steget:
Skärmavbild 2019-07-24 kl. 21.13.13.png
Så det skiter sig i sista steget även här. Måste ju vara nåt knas knutet till just mitt Tesla-konto?
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Remuz »

Jag kan inte heller boka i varken app eller hemsida. Helt värdelöst då jag har en vindrutetorkare som är feljusterad.
Någon som vet hur man justerar så den inte torkar utanför rutan på förarsidan? I 110km/h låter det som den ska gå av varje gång och den böjs närmare 90 grader av fartvinden
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av pinussen »

Ajaj, kolla en av Teslabjørns senaste videor. Han fick bytt vindruta och fel inställda torkare som tillslut repade lacken.
Användarvisningsbild
Disponenten
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 maj 2019 17:09
Ort: Jönköping

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Disponenten »

Verkar som att efter försäljning strunta i kunderna! Har rapporterat om navigation felaktiga hastighetsgränser, automatisk parkering fungerar inte, homelink går inte att få igång med Hörmann, inga svar överhuset taget. Svarar inte i telefon efter40 minuters väntetid. Verkar som att det första och sista Teslan! Referal code gick heller inte att utnyttja, blåst på 1500 mil. Tack Tesla för inget!
Skall varna om jag inte får någon respons!
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av 100procent »

Disponenten skrev:
Verkar som att efter försäljning strunta i kunderna! Har rapporterat om navigation felaktiga hastighetsgränser, automatisk parkering fungerar inte, homelink går inte att få igång med Hörmann, inga svar överhuset taget. Svarar inte i telefon efter40 minuters väntetid. Verkar som att det första och sista Teslan! Referal code gick heller inte att utnyttja, blåst på 1500 mil. Tack Tesla för inget!
Skall varna om jag inte får någon respons!
Men snälla lugna ner dig. När du ändå hänger på forumet så kan du börja med dina lätta frågor här istället för att belasta SC med sånt..

Felaktiga hastighetgränser - Inget Tesla kan göra något åt. De köper navigation från tredjepart och eftersom hastighetsgränserna kommer därifrån så får vi leva med det fram tills bilen börjar läsa skyltarna istället, så som AP1 Model S.

Automatisk parkering - Funkar din autopilot så ska automatisk parkering fungera om du köpt stora AP (EAP) paketet eller FSD. Har du inte gjort det så har du inte autopark.

Homelink - kolla om din enhet ens finns supportad: https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 4166591333

Referral - det är 1500 km och inte 1500 mil. Missade du att använda länk vid köp så får du skylla dig själv. Sidan visar tydligt om koden är aktiv. 1500 km Supercharging är cirka 900 kr om det är 2 kWh per mil och 3kr per kWh. Har du köpt en bil för över halv millen så tror jag inte du blir fattig av att betala runt 300 kWh Supercharging.

Varsågod!
Senast redigerad av 100procent, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Remuz »

pinussen skrev:
Ajaj, kolla en av Teslabjørns senaste videor. Han fick bytt vindruta och fel inställda torkare som tillslut repade lacken.
Bra video. Behövs specialverktyg. Min lack är repad också. Vore bra att få kontakt med Tesla. Mekonomen kunde fixa för 1000kr, men det är ju inte dom som gjort fel och jag lär få svårt att få tillbaka det. Ska köra 150mil nu i helgen så jag hoppas den håller... regn på måndag ev
P85D svart/svart med gratis SuC
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av chaffis75 »

Walker skrev:
LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.
Spännande att man jämför sjukvården med tesla, sjukvården har ju knappast ett bra rykte och är de dit tesla är påväg så ja då har nog tesla riktigt stora problem.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar