Få kontakt med SC Upplands väsby...

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Bjelke »

Ja verkligen för det här är INTE ok på något sätt :(
Just nu står vi och laddar i Fullerö, på väg mot Väsby för besöket i morgon...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Verdi

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Verdi »

Bara att hoppas att bilen håller ihop då. :?

Är läget så knapert ekonomiskt att de anser att det är värt att offra kundnöjdheten för kortsiktiga ekonomiska mål?

Svarade de på mail inom rimlig tid så hade det väl varit ok. Nån som har nån känsla för det?
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Pro-Z »

Mejlade för 4 veckor sedan. Fortfarande inget svar. Nu är det inget akut ärende som tur är men fortfarande extremt frustrerande att inte ens få ett svar i stil med att "vi har inte tid" så att man vet att mejlet i alla fall gått fram och att man står på kö...
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av GiGurra »

Pro-Z skrev:
Mejlade för 4 veckor sedan. Fortfarande inget svar. Nu är det inget akut ärende som tur är men fortfarande extremt frustrerande att inte ens få ett svar i stil med att "vi har inte tid" så att man vet att mejlet i alla fall gått fram och att man står på kö...
Samma upplevelse jag med. De brukade faktiskt alltid svara på mina mail, 1-3 dagar sedan fick jag alltid svar.
Men nu verkar det trögt..
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av snowtroll »

Samma problem här,
Har ett baklyse som nu inte bara ar full i kondens utan också funkar som vattenpass.
Två bakdörrar som är monterade för lågt,
och sedan har jag inte hört nått om vinterhjulen som jag skulle fått för 2 veckor sedan.

har försökt nu i 3 veckor via tel, mail (som nu har autorespons och hänvisar till appen), web (via hantera, support formuläret) och senaste två dagarna använt appen flertal tillfällen som ger följande meddelande när ja klickar vidare för att confirmera datum plats osv.:
Screenshot_20190703-094618_Tesla.jpg
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av snowtroll »

snowtroll skrev:
Samma problem här,
Har ett baklyse som nu inte bara ar full i kondens utan också funkar som vattenpass.
Två bakdörrar som är monterade för lågt,
och sedan har jag inte hört nått om vinterhjulen som jag skulle fått för 2 veckor sedan.

har försökt nu i 3 veckor via tel, mail (som nu har autorespons och hänvisar till appen), web (via hantera, support formuläret) och senaste två dagarna använt appen flertal tillfällen som ger följande meddelande när ja klickar vidare för att confirmera datum plats osv.:
Update :D Kanske finns hopp. :?:
Delivery addressen som jag också använde fick jag respons på som lyder:

"Tack för ert meddelande!

Vi beklagar för detta och självklart skall vi åtgärda baklycktan!  

Tesla har släppt ett nytt verktyg för serviceäreden och nu kan ni boka in er via er MyTesla profil på tesla.com.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänliga hälsningar,

Inside Delivery Advisor | EMEA Sales"

Bakdörrarna var inte nämnda vid tillfället Delivery mejlades, bara för tydlighetens skull, då svaret ser ut som de annars ignorerat dörr problemet.
Dock sades inget om beställda vinterdäck.

Mvh Peter

Update:
Det sket sig, vare sig Appen eller Webben funkar. Verkar som nått har ballat ur duktigt på deras IT-drift.
Screenshot_20190703-094618_Tesla.jpg
Skärmavbild 2019-07-03 kl. 12.45.24.png
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Beigler »

Det är katastrof detta. Funderar för första gången på tre år på att nu går det inte att köra tesla längre. Lämnade bilen på service för två dagar sedan. Skulle ta en halv dag. Får ett sms varje dag om att det inte är klart och vi återkommer i morgon. Går inte att ringa tillbaka. Att inte kunna prata med någon är helt oacceptabelt. Skall på semester snart och vet inte ens hur jag skall göra för att de strular.

Om någon har kontakter internt på Tesla. Snälla, säg till dem att det måste få gå att prata med folk. Mycket kan ske via appen. Men inte allt. Jag vill verkligen fortsätta äga tesla och köpa fler bilar till min personal då det är fantastiska bilar. Men just nu går det nästan inte...
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14515
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av taliz »

Beigler skrev:
Det är katastrof detta. Funderar för första gången på tre år på att nu går det inte att köra tesla längre. Lämnade bilen på service för två dagar sedan. Skulle ta en halv dag. Får ett sms varje dag om att det inte är klart och vi återkommer i morgon. Går inte att ringa tillbaka. Att inte kunna prata med någon är helt oacceptabelt. Skall på semester snart och vet inte ens hur jag skall göra för att de strular.

Om någon har kontakter internt på Tesla. Snälla, säg till dem att det måste få gå att prata med folk. Mycket kan ske via appen. Men inte allt. Jag vill verkligen fortsätta äga tesla och köpa fler bilar till min personal då det är fantastiska bilar. Men just nu går det nästan inte...
Ju mer tid de spenderar i telefon, desto mindre tid har de att utföra faktiskt arbete. Själv brukar jag ha telefonen på mute för det mesta, folk får maila eller messa om det är något.
Så jag förstår varför de gjort som de gjort.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av bylund »

Anledningen är inte så svår att förstå, men de måste ju inse att det innebär en drastisk sänkning av servicenivån att göra sig onåbara.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Verdi

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Verdi »

bylund skrev:
Anledningen är inte så svår att förstå, men de måste ju inse att det innebär en drastisk sänkning av servicenivån att göra sig onåbara.
Det är oförlåtligt. En uppenbar felbedömning av Tesla. De kommer behöva backa på det här.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av OfarligTesla »

Ja det hade ju varit okej om det fanns möjligheter att ställa frågor (som besvarades snabbt) under pågående ärende i appen eller liknande, eller att de helt enkelt höll tiderna de satte ut från början.
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av snowtroll »

Ja alltså någon form av feedback är det minsta men kan begära och att sedan få någon form af prognos på när man kan få hjälp.
Idag ballade sensorn av för att kunna öppna laddluckan med laddhandtaget :(
I övrigt funkar allt ... Myste på med släp till bygghandel igen :P :mrgreen:
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av NEO »

Varför använder inte Tesla sig av ärendenummer? Tycker det är så förbannat enkelt att ta kontakt med försäkringsbolag, banker, myndigheter när man får ett ärendenummer som svar på mail man skickat och att de är på saken. Det kan väl inte vara svårt att ordna?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Remuz »

MDurante skrev:
Varför använder inte Tesla sig av ärendenummer? Tycker det är så förbannat enkelt att ta kontakt med försäkringsbolag, banker, myndigheter när man får ett ärendenummer som svar på mail man skickat och att de är på saken. Det kan väl inte vara svårt att ordna?
Finns nog inte nummer så det räcker :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Bjelke »

När jag in i Väsby igår så pratade vi en hel del om det här,
till att börja med så kan vi ta förklaringen till varför dom gör detta, väldigt många samtal till SC har tydligen handlat om support för olika funktioner i bilen,
som tex hur klimatanläggningen funkar eller hur man aktiverar AP osv osv, och alltså inte service-ärenden dvs fel på bilarna osv, vilket då såklart ledde till
att dom fick lägga mycket tid på sånt som dom inte har som huvuduppgift egentligen medans ägare med fel på bilarna fått sämre service (längre väntetider i telefon mm).

Detta kan man ju förstå, men att stänga ner möjligheten att ringa dit innan man har ett fungerande alternativ känns absurt milt sagt. Att dom samtidigt inför ett nytt
val i växeln för just support, som är helt rätt tänkt, men inte då behåller det gamla valet för service på bilarna det förstår jag helt enkelt inte...

Jag frågade hur det var tänkt för dom som inte ens använder en smartphone, inte vill installera en massa appar, inte förstår sig på allt sånt här, inte har kontakt med
mobilnätet, bara vill prata med en människa direkt eller vilken annan förklaring som helst, så blev svaret att det på hemsidan finns en mailadress man kan använda (vilket
såklart inte är ett alternativ för flera av dom jag syftade på tidigare, och mail vet vi ju hur "bra" Tesla är på att hantera)
ELLER ringa centrala supporten dvs numret som man kan se i bilen och som normalt kanske mest
används när man blir stående med ett problem med bilen och inte kan ta sig vidare (tex när laddningen inte funkar), där kan man få hjälp med att skapa ett ärende precis
som det är tänkt med funktionen i appen.
Centrala supporten kan såklart även svara på en del frågor man kan tänkas ha och diverse annat.
Problemet med den centrala supporten, till skillnad från att kunna ringa till sitt lokala Service Center, är ju språket, behärskar man inte engelska så blir det inte kul, och det
kan jag tänka mig gäller just den där gruppen av ägare som inte ens har appen installerad eller tycker "data" är pest.

Så, om man alltså vill komma i kontakt med Tesla och appen inte funkar så ring centrala numret, och var beredd på att ta det på engelska...
Plan B, ring en säljare... ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Verdi

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Verdi »

Ja. Risken är ju att säljarna får ta alla ärenden. Jag har redan varit där och nosat under mina 2 år i Tesla-svängen.
Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Syncronauten »

Har fått vindrutan bytt på bilen idag och bokade kamera kalibrering via appen. Efter någon timme ringde en trevlig kille upp och ville boka om till en tidigare tid då det var ett snabbt jobb att kalibrera.
Han frågade om jag hade något annat när jag ändå hade honom på tråden men jag kom inte på något. Ifall jag skulle komma på något att tillägga så skulle jag bara uppdatera ärendet i appen.
Den nya tiden dök upp i appen efter avslutat samtal.
Funkat riktigt smidigt så här långt ialf och man slipper sitta i telefonkö dessutom.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 657
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av HerrNilsson »

Går inte att ringa SC, går inte att maila SC och går inte att boka via appen. :cry:

Heja Tesla...
IMG_6640.jpg
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Surfaren »

HerrNilsson skrev:
Går inte att ringa SC, går inte att maila SC och går inte att boka via appen. :cry:
Kanske du har bättre chanser att nå fram genom att twittra till Elon...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av LarsL »

Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Walker »

LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av LarsL »

Walker skrev:
LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.
Jo och exakt detta är problemet! Folk som inte ska till akuten springer dit istället för till vårdcentralen. Då när du och jag, antar att vi tänker lika här, hör av oss och säger att vi har lite ont i magen eller vad det nu är då reagerar personalen med att avvisa dig, de orkar helt enkelt inte med en till simulant. Jag vet inte hur man får folk att inte använda akuten som vårdcentral men det är helt kritiskt att införa den ändringen. Bästa sättet kanske är att göra det lättare att få svar på andra vägar?
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Jeppe_E »

LarsL skrev:
Walker skrev:
LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.
Jo och exakt detta är problemet! Folk som inte ska till akuten springer dit istället för till vårdcentralen. Då när du och jag, antar att vi tänker lika här, hör av oss och säger att vi har lite ont i magen eller vad det nu är då reagerar personalen med att avvisa dig, de orkar helt enkelt inte med en till simulant. Jag vet inte hur man får folk att inte använda akuten som vårdcentral men det är helt kritiskt att införa den ändringen. Bästa sättet kanske är att göra det lättare att få svar på andra vägar?
Nja.... folk går till vårdcentralen som inte kan eller vill ta emot dig, utan man blir anvisad till att söka till akuten istället. Väl där får man frågan varför man inte sökte vård via sin vårdcentral :shock:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 657
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av HerrNilsson »

LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen.
Absolut är det så. Men då bör man också se till att den kvarvarande kontaktvägen fungerar stabilt.
Satt i kö till supporten i 45min igår och felanmälde detta. Dom hade ingen aning om vad det berodde på.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av LarsL »

HerrNilsson skrev:
LarsL skrev:
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen.
Absolut är det så. Men då bör man också se till att den kvarvarande kontaktvägen fungerar stabilt.
Satt i kö till supporten i 45min igår och felanmälde detta. Dom hade ingen aning om vad det berodde på.
Jo, alternativen måste funka, i bägge exemplen. Den enkla lösningen är faktiskt att se till att vårdcentraler och appar funkar samt att det finns begripliga manualer och kunskap tillgängligt.
Skriv svar