Få kontakt med SC Upplands väsby...
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Ja verkligen för det här är INTE ok på något sätt
Just nu står vi och laddar i Fullerö, på väg mot Väsby för besöket i morgon...
Just nu står vi och laddar i Fullerö, på väg mot Väsby för besöket i morgon...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Bara att hoppas att bilen håller ihop då.
Är läget så knapert ekonomiskt att de anser att det är värt att offra kundnöjdheten för kortsiktiga ekonomiska mål?
Svarade de på mail inom rimlig tid så hade det väl varit ok. Nån som har nån känsla för det?
Är läget så knapert ekonomiskt att de anser att det är värt att offra kundnöjdheten för kortsiktiga ekonomiska mål?
Svarade de på mail inom rimlig tid så hade det väl varit ok. Nån som har nån känsla för det?
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Mejlade för 4 veckor sedan. Fortfarande inget svar. Nu är det inget akut ärende som tur är men fortfarande extremt frustrerande att inte ens få ett svar i stil med att "vi har inte tid" så att man vet att mejlet i alla fall gått fram och att man står på kö...
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Samma upplevelse jag med. De brukade faktiskt alltid svara på mina mail, 1-3 dagar sedan fick jag alltid svar.Pro-Z skrev:Mejlade för 4 veckor sedan. Fortfarande inget svar. Nu är det inget akut ärende som tur är men fortfarande extremt frustrerande att inte ens få ett svar i stil med att "vi har inte tid" så att man vet att mejlet i alla fall gått fram och att man står på kö...
Men nu verkar det trögt..
- snowtroll
- Teslaägare
- Inlägg: 554
- Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
- Ort: Alnö
- Referralkod: ts.la/peter15233
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Samma problem här,
Har ett baklyse som nu inte bara ar full i kondens utan också funkar som vattenpass.
Två bakdörrar som är monterade för lågt,
och sedan har jag inte hört nått om vinterhjulen som jag skulle fått för 2 veckor sedan.
har försökt nu i 3 veckor via tel, mail (som nu har autorespons och hänvisar till appen), web (via hantera, support formuläret) och senaste två dagarna använt appen flertal tillfällen som ger följande meddelande när ja klickar vidare för att confirmera datum plats osv.:
Har ett baklyse som nu inte bara ar full i kondens utan också funkar som vattenpass.
Två bakdörrar som är monterade för lågt,
och sedan har jag inte hört nått om vinterhjulen som jag skulle fått för 2 veckor sedan.
har försökt nu i 3 veckor via tel, mail (som nu har autorespons och hänvisar till appen), web (via hantera, support formuläret) och senaste två dagarna använt appen flertal tillfällen som ger följande meddelande när ja klickar vidare för att confirmera datum plats osv.:
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
- snowtroll
- Teslaägare
- Inlägg: 554
- Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
- Ort: Alnö
- Referralkod: ts.la/peter15233
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Update Kanske finns hopp.snowtroll skrev:Samma problem här,
Har ett baklyse som nu inte bara ar full i kondens utan också funkar som vattenpass.
Två bakdörrar som är monterade för lågt,
och sedan har jag inte hört nått om vinterhjulen som jag skulle fått för 2 veckor sedan.
har försökt nu i 3 veckor via tel, mail (som nu har autorespons och hänvisar till appen), web (via hantera, support formuläret) och senaste två dagarna använt appen flertal tillfällen som ger följande meddelande när ja klickar vidare för att confirmera datum plats osv.:
Delivery addressen som jag också använde fick jag respons på som lyder:
"Tack för ert meddelande!
Vi beklagar för detta och självklart skall vi åtgärda baklycktan!
Tesla har släppt ett nytt verktyg för serviceäreden och nu kan ni boka in er via er MyTesla profil på tesla.com.
Ha en fortsatt fin dag!
Med vänliga hälsningar,
Inside Delivery Advisor | EMEA Sales"
Bakdörrarna var inte nämnda vid tillfället Delivery mejlades, bara för tydlighetens skull, då svaret ser ut som de annars ignorerat dörr problemet.
Dock sades inget om beställda vinterdäck.
Mvh Peter
Update:
Det sket sig, vare sig Appen eller Webben funkar. Verkar som nått har ballat ur duktigt på deras IT-drift.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Det är katastrof detta. Funderar för första gången på tre år på att nu går det inte att köra tesla längre. Lämnade bilen på service för två dagar sedan. Skulle ta en halv dag. Får ett sms varje dag om att det inte är klart och vi återkommer i morgon. Går inte att ringa tillbaka. Att inte kunna prata med någon är helt oacceptabelt. Skall på semester snart och vet inte ens hur jag skall göra för att de strular.
Om någon har kontakter internt på Tesla. Snälla, säg till dem att det måste få gå att prata med folk. Mycket kan ske via appen. Men inte allt. Jag vill verkligen fortsätta äga tesla och köpa fler bilar till min personal då det är fantastiska bilar. Men just nu går det nästan inte...
Om någon har kontakter internt på Tesla. Snälla, säg till dem att det måste få gå att prata med folk. Mycket kan ske via appen. Men inte allt. Jag vill verkligen fortsätta äga tesla och köpa fler bilar till min personal då det är fantastiska bilar. Men just nu går det nästan inte...
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Ju mer tid de spenderar i telefon, desto mindre tid har de att utföra faktiskt arbete. Själv brukar jag ha telefonen på mute för det mesta, folk får maila eller messa om det är något.Beigler skrev:Det är katastrof detta. Funderar för första gången på tre år på att nu går det inte att köra tesla längre. Lämnade bilen på service för två dagar sedan. Skulle ta en halv dag. Får ett sms varje dag om att det inte är klart och vi återkommer i morgon. Går inte att ringa tillbaka. Att inte kunna prata med någon är helt oacceptabelt. Skall på semester snart och vet inte ens hur jag skall göra för att de strular.
Om någon har kontakter internt på Tesla. Snälla, säg till dem att det måste få gå att prata med folk. Mycket kan ske via appen. Men inte allt. Jag vill verkligen fortsätta äga tesla och köpa fler bilar till min personal då det är fantastiska bilar. Men just nu går det nästan inte...
Så jag förstår varför de gjort som de gjort.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Anledningen är inte så svår att förstå, men de måste ju inse att det innebär en drastisk sänkning av servicenivån att göra sig onåbara.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Det är oförlåtligt. En uppenbar felbedömning av Tesla. De kommer behöva backa på det här.bylund skrev:Anledningen är inte så svår att förstå, men de måste ju inse att det innebär en drastisk sänkning av servicenivån att göra sig onåbara.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Ja det hade ju varit okej om det fanns möjligheter att ställa frågor (som besvarades snabbt) under pågående ärende i appen eller liknande, eller att de helt enkelt höll tiderna de satte ut från början.
- snowtroll
- Teslaägare
- Inlägg: 554
- Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
- Ort: Alnö
- Referralkod: ts.la/peter15233
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Ja alltså någon form av feedback är det minsta men kan begära och att sedan få någon form af prognos på när man kan få hjälp.
Idag ballade sensorn av för att kunna öppna laddluckan med laddhandtaget
I övrigt funkar allt ... Myste på med släp till bygghandel igen
Idag ballade sensorn av för att kunna öppna laddluckan med laddhandtaget
I övrigt funkar allt ... Myste på med släp till bygghandel igen
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Varför använder inte Tesla sig av ärendenummer? Tycker det är så förbannat enkelt att ta kontakt med försäkringsbolag, banker, myndigheter när man får ett ärendenummer som svar på mail man skickat och att de är på saken. Det kan väl inte vara svårt att ordna?
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Finns nog inte nummer så det räckerMDurante skrev:Varför använder inte Tesla sig av ärendenummer? Tycker det är så förbannat enkelt att ta kontakt med försäkringsbolag, banker, myndigheter när man får ett ärendenummer som svar på mail man skickat och att de är på saken. Det kan väl inte vara svårt att ordna?
P85D svart/svart med gratis SuC
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
När jag in i Väsby igår så pratade vi en hel del om det här,
till att börja med så kan vi ta förklaringen till varför dom gör detta, väldigt många samtal till SC har tydligen handlat om support för olika funktioner i bilen,
som tex hur klimatanläggningen funkar eller hur man aktiverar AP osv osv, och alltså inte service-ärenden dvs fel på bilarna osv, vilket då såklart ledde till
att dom fick lägga mycket tid på sånt som dom inte har som huvuduppgift egentligen medans ägare med fel på bilarna fått sämre service (längre väntetider i telefon mm).
Detta kan man ju förstå, men att stänga ner möjligheten att ringa dit innan man har ett fungerande alternativ känns absurt milt sagt. Att dom samtidigt inför ett nytt
val i växeln för just support, som är helt rätt tänkt, men inte då behåller det gamla valet för service på bilarna det förstår jag helt enkelt inte...
Jag frågade hur det var tänkt för dom som inte ens använder en smartphone, inte vill installera en massa appar, inte förstår sig på allt sånt här, inte har kontakt med
mobilnätet, bara vill prata med en människa direkt eller vilken annan förklaring som helst, så blev svaret att det på hemsidan finns en mailadress man kan använda (vilket
såklart inte är ett alternativ för flera av dom jag syftade på tidigare, och mail vet vi ju hur "bra" Tesla är på att hantera)
ELLER ringa centrala supporten dvs numret som man kan se i bilen och som normalt kanske mest
används när man blir stående med ett problem med bilen och inte kan ta sig vidare (tex när laddningen inte funkar), där kan man få hjälp med att skapa ett ärende precis
som det är tänkt med funktionen i appen.
Centrala supporten kan såklart även svara på en del frågor man kan tänkas ha och diverse annat.
Problemet med den centrala supporten, till skillnad från att kunna ringa till sitt lokala Service Center, är ju språket, behärskar man inte engelska så blir det inte kul, och det
kan jag tänka mig gäller just den där gruppen av ägare som inte ens har appen installerad eller tycker "data" är pest.
Så, om man alltså vill komma i kontakt med Tesla och appen inte funkar så ring centrala numret, och var beredd på att ta det på engelska...
Plan B, ring en säljare...
till att börja med så kan vi ta förklaringen till varför dom gör detta, väldigt många samtal till SC har tydligen handlat om support för olika funktioner i bilen,
som tex hur klimatanläggningen funkar eller hur man aktiverar AP osv osv, och alltså inte service-ärenden dvs fel på bilarna osv, vilket då såklart ledde till
att dom fick lägga mycket tid på sånt som dom inte har som huvuduppgift egentligen medans ägare med fel på bilarna fått sämre service (längre väntetider i telefon mm).
Detta kan man ju förstå, men att stänga ner möjligheten att ringa dit innan man har ett fungerande alternativ känns absurt milt sagt. Att dom samtidigt inför ett nytt
val i växeln för just support, som är helt rätt tänkt, men inte då behåller det gamla valet för service på bilarna det förstår jag helt enkelt inte...
Jag frågade hur det var tänkt för dom som inte ens använder en smartphone, inte vill installera en massa appar, inte förstår sig på allt sånt här, inte har kontakt med
mobilnätet, bara vill prata med en människa direkt eller vilken annan förklaring som helst, så blev svaret att det på hemsidan finns en mailadress man kan använda (vilket
såklart inte är ett alternativ för flera av dom jag syftade på tidigare, och mail vet vi ju hur "bra" Tesla är på att hantera)
ELLER ringa centrala supporten dvs numret som man kan se i bilen och som normalt kanske mest
används när man blir stående med ett problem med bilen och inte kan ta sig vidare (tex när laddningen inte funkar), där kan man få hjälp med att skapa ett ärende precis
som det är tänkt med funktionen i appen.
Centrala supporten kan såklart även svara på en del frågor man kan tänkas ha och diverse annat.
Problemet med den centrala supporten, till skillnad från att kunna ringa till sitt lokala Service Center, är ju språket, behärskar man inte engelska så blir det inte kul, och det
kan jag tänka mig gäller just den där gruppen av ägare som inte ens har appen installerad eller tycker "data" är pest.
Så, om man alltså vill komma i kontakt med Tesla och appen inte funkar så ring centrala numret, och var beredd på att ta det på engelska...
Plan B, ring en säljare...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Ja. Risken är ju att säljarna får ta alla ärenden. Jag har redan varit där och nosat under mina 2 år i Tesla-svängen.
- Syncronauten
- Teslaägare
- Inlägg: 203
- Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/svante12917
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Har fått vindrutan bytt på bilen idag och bokade kamera kalibrering via appen. Efter någon timme ringde en trevlig kille upp och ville boka om till en tidigare tid då det var ett snabbt jobb att kalibrera.
Han frågade om jag hade något annat när jag ändå hade honom på tråden men jag kom inte på något. Ifall jag skulle komma på något att tillägga så skulle jag bara uppdatera ärendet i appen.
Den nya tiden dök upp i appen efter avslutat samtal.
Funkat riktigt smidigt så här långt ialf och man slipper sitta i telefonkö dessutom.
Han frågade om jag hade något annat när jag ändå hade honom på tråden men jag kom inte på något. Ifall jag skulle komma på något att tillägga så skulle jag bara uppdatera ärendet i appen.
Den nya tiden dök upp i appen efter avslutat samtal.
Funkat riktigt smidigt så här långt ialf och man slipper sitta i telefonkö dessutom.
- HerrNilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 657
- Blev medlem: 29 apr 2015 09:52
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Går inte att ringa SC, går inte att maila SC och går inte att boka via appen.
Heja Tesla...
Heja Tesla...
Mvh
Nilsson
Model Y LR
Nilsson
Model Y LR
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Kanske du har bättre chanser att nå fram genom att twittra till Elon...HerrNilsson skrev:Går inte att ringa SC, går inte att maila SC och går inte att boka via appen.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Jo och exakt detta är problemet! Folk som inte ska till akuten springer dit istället för till vårdcentralen. Då när du och jag, antar att vi tänker lika här, hör av oss och säger att vi har lite ont i magen eller vad det nu är då reagerar personalen med att avvisa dig, de orkar helt enkelt inte med en till simulant. Jag vet inte hur man får folk att inte använda akuten som vårdcentral men det är helt kritiskt att införa den ändringen. Bästa sättet kanske är att göra det lättare att få svar på andra vägar?Walker skrev:OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Nja.... folk går till vårdcentralen som inte kan eller vill ta emot dig, utan man blir anvisad till att söka till akuten istället. Väl där får man frågan varför man inte sökte vård via sin vårdcentralLarsL skrev:Jo och exakt detta är problemet! Folk som inte ska till akuten springer dit istället för till vårdcentralen. Då när du och jag, antar att vi tänker lika här, hör av oss och säger att vi har lite ont i magen eller vad det nu är då reagerar personalen med att avvisa dig, de orkar helt enkelt inte med en till simulant. Jag vet inte hur man får folk att inte använda akuten som vårdcentral men det är helt kritiskt att införa den ändringen. Bästa sättet kanske är att göra det lättare att få svar på andra vägar?Walker skrev:OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- HerrNilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 657
- Blev medlem: 29 apr 2015 09:52
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Absolut är det så. Men då bör man också se till att den kvarvarande kontaktvägen fungerar stabilt.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen.
Satt i kö till supporten i 45min igår och felanmälde detta. Dom hade ingen aning om vad det berodde på.
Mvh
Nilsson
Model Y LR
Nilsson
Model Y LR
Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Jo, alternativen måste funka, i bägge exemplen. Den enkla lösningen är faktiskt att se till att vårdcentraler och appar funkar samt att det finns begripliga manualer och kunskap tillgängligt.HerrNilsson skrev:Absolut är det så. Men då bör man också se till att den kvarvarande kontaktvägen fungerar stabilt.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen.
Satt i kö till supporten i 45min igår och felanmälde detta. Dom hade ingen aning om vad det berodde på.